کد خبر: 706146
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
سردار شاهوار پور خبر داد:
سردار شاهوارپور فرمانده سپاه خوزستان از برگزاري كنگره عشاير جهاد خوزستان در 11 و 12 اسفند خبر داد.
به گزارش پايگاه اينترنتي بسيج، سردار شاهوارپور فرمانده سپاه خوزستان در گفتگوي اختصاصي با پايگاه اينترنتي بسيج عشايري از برگزاري كنگره عشاير جهاد خوزستان در 11 و 12 اسفند خبر داد.

ايشان با اشاره به اينكه در 100 سال پيش براساس فتواي مرجعيت سيد كاظم يزدي، عشاير خوزستان در يك اقدام بي بديل با متجاوزين انگليسي به مقابله پرداختند.

فرمانده سپاه خوزستان با اشاره به اين نكته كه عشاير همواره در طول تاريخ استكبارستيز بوده اند و در حفاظت از مرزهاي ايران، عشاير جانانه ايستادگي كرده اند كه اين موارد در طول تاريخ خودنمايي كرده است، لذا يكصدمين سال بزرگداشت شهداي اين واقعه و معرفي شهداي عزيز اين درگيري تاريخي و دلدادگي مردم و عشاير عزيز به دين، ولايت و آب و خاك و وطن، تبيين و بازخواني ميشود.

وي با اشاره به اقدامات صورت گرفته به خبرنگار ما گفت: اقدامات سخت افزاري و نرم افزاري خوبي در اين زمينه صورت گرفته است كه مي توان به چاپ كتاب، بروشور، گاهنامه، تهيه مستند و همچنين تهيه نمايش از صحنه هاي اتفاق افتاده در اين درگيري بين عشاير و نيروهاي انگليسي كه به صورت زنده در محل كنگره پخش مي گردد.

سردار شاهوارپوار با ذكر اين نكته كه از مقام معظم رهبري درخواست گرديده كه براي اين كنگره در صورت صلاحديد، پيامي صادر فرمايند و ايشان هميشه به مردم استان خوزستان و عشاير سراسر كشور عنايتي خاص داشتند.

ايشان ضمن تشكر از سردار رياست محترم سازمان بسيج و جناب سرهنگ آزوغ رياست سازمان بسيج عشاير جهت حمايت و پشتيباني از برگزاري اين كنگره، به تشكيل ستادي در استان خوزستان به سرپرستي آيت الله جزائري اشاره كردند و اضافه كردند: در اين ستاد استاندار محترم خوزستان و معاونين ايشان وارد كار شده اند و تقسيم كارها صورت گرفته است و هر كجا كه لازم بوده است مسئولين استان حضور داشته اند.

وي در پايان به حضور مدعوين از ساير كشورها به خصوص عشاير عراق اشاره داشتند و حضور مدعوين را در كنگره جهت معرفي الگو به آنان و ساير كشورها مفيد دانستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار