کد خبر: 706004
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۴
با افزایش بی‌سابقه ذخیره نفت در آمریکا
در حالی که قیمت نفت امروز تا حدود ۶۲ دلار افزایش یافته بود اما تحت تأثیر افزایش بی‌سابقه ذخیره نفت در آمریکا کاهش یافت و بشکه‌ای ۶۱ دلار و ۱۱ سنت معامله شد.
فارس: امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت به نزدیک 62 دلار رسید اما بعد از آن تحت تأثیر ذخیره‌سازی بی‌سابقه نفت در آمریکا با 52 سنت کاهش در لحظه انتشار خبر به قیمت 61 دلار و 11 سنت معامله شد.

نفت وست تگزاس آمریکا هم کاهش 1.38 دلاری داشت و هر بشکه آن به قیمت 49 دلار و 61 سنت خرید و فروش شد. امروز قیمت بنزین هم کاهش 1 دلار و 7 سنتی را تجربه کرد و هر گالن آن به قیمت 170 دلار و 80 سنت به فروش رفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز افزایش بی‌سابقه ذخیره نفت آمریکا نشان از بهبود وضع اقتصاد در جهان نیز هست. آخرین آمار دولت آمریکا درباره ذخایر نفت این کشور که روز گذشته منتشر شد حاکی از این است که در هفته گذشته ذخایر نفت این کشور به 434 میلیون بشکه افزایش یافته و بالاترین رکورد اصلی را طی 7 هفته گذشته به ثبت رسانده است.

کارستن فریش تحلیلگر کامرزبانک گفت: اکنون احتمال دارد که قیمت نفت در کف قیمتی بشکه‌ای 60 دلار باشد.

وی همچنین اضافه کرد: افزایش شدید ذخایر نفت آمریکا حاکی از این است که همچنان افزایش عرضه در بازار هست.

براساس این گزارش قیمت نفت برنت در سال 2014 تحت تأثیر افزایش عرضه نفت از 115دلار در هر بشکه به قیمت امروز رسیده است. عدم کاهش عرضه نفت از سوی اعضای اوپک هم کاهش قیمت نفت را تشدید کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار