کد خبر: 705893
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
دبير جشنواره باروت خيس در گفت‌وگو با «جوان»:
احمد محمد‌تبريزي
«باروت خيس» عنوان جايزه‌اي بين‌المللي است كه سه سالي مي‌شود به تلاش‌هاي احمقانه‌ جهت تضعيف نظام جمهوري اسلامي تعلق مي‌گيرد. كساني كه به شكلي ناشيانه پرده از چهره پر تزوير و رياي استكبار برمي‌دارند و در مخالفت با نظام اسلامي گاف‌هاي جالبي مي‌د‌هند، كانديداي دريافت اين جايزه مي‌شوند. چنانچه در سال‌هاي پيش باروت خيس به ميشل اوباما همسر باراك اوباما، كاترين اشتون و تاريا كرونبرگ تعلق گرفت و امسال نيز پنج نفر ديگر از اردوگاه استكبار در صف انتظار دريافت اين جايزه هستند. در همين خصوص با سيدمحمد ياشار‌نادري دبير جشنواره باروت خيس گفت‌وگويي انجام داديم تا بيشتر در جريان كم و كيف آن و انتخاب نفرات برگزيده قرار بگيريم.
 
جشنواره باروت خيس از چه سالي و با چه هدفي كارش را شروع كرد؟
 
اين جشنواره از سال 91 شروع به كار كرد. فلسفه وجودي‌اش اين بود كه به هر كسي كه بر خلاف ميل و سياستش ناخواسته كمكي به نظام جمهوري اسلامي و افشاي حقيقت مي‌كند جايزه باروت خيس را بدهند. باروت يك سلاح مخرب و تهديدكننده است كه وقتي اين تهديد به سمت حقيقت سرايز ‌شود با بصيرت مردم مرطوب، نمناك و خيس مي‌شود و اثرش را از دست مي‌دهد. تركيب باروت خيس چنين معنايي را مي‌رساند كه هر تهديدي توسط نظام جمهوري اسلامي خنثي و به فرصت تبديل مي‌شود.
 
تا به حال اين جايزه به چه كساني رسيده است؟
 
سال اول جايزه را به ميشل اوباما همسر باراك اوباما داديم. وقتي زن رئيس‌جمهور امريكا جايزه هنري اسكار را در كاخ سفيد به فيلم ضدايراني «آرگو» اهدا ‌كرد در واقع پرده از سياست‌زدگي جايزه اسكار برداشت و به همه ثابت ‌كرد هاليوود هيچ استقلالي ندارد و همه زير پرچم سياستمداران امريكايي هستند و كاخ سفيد درباره اولويت‌هاي هنري صحبت مي‌كند. سال دوم جايزه را به كاترين اشتون و تاريا كرونبرگ اهدا كرديم. هر دو نفر به عنوان نماينده پارلمان اتحاديه اروپا به اسم برقراري روابط ديپلماتيك با نماينده‌هاي مجلس و مسئولان كشور جلساتي ‌گذاشتند ولي هدف اصلي‌شان از اين سفر ملاقات پنهاني با فعالان فتنه 88 است. آنها در كشورمان جايزه آزادانديشي ساخاروف را به جعفر پناهي و نسرين ستوده اهدا كردند. آنها قبل از سفرشان به ايران ‌گفتند ما به دليل روابط ديپلماتيك به ايران مي‌آييم ولي وقتي به كشورشان برمي‌گردند اعلام مي‌كنند ما جز اهداي جايزه ساخاروف هدف ديگري نداشتيم. اينها حمايت غرب و جريان استكبار را از فتنه روشن كرد. ما اگر مي‌خواستيم ثابت كنيم اتاق فكر فتنه 88 جاي ديگري است اثباتش سخت بود اما آنها با كار احمقانه‌اي كه انجام دادند ثابت كردند اتاق فكر فتنه جاي ديگري است وگرنه چه دليلي دارد آنها از چهره‌هاي فعال فتنه حمايت كنند.
 
كانديداهاي دريافت جايزه امسال چه كساني هستند؟
 
امسال ما پنج كانديدا داريم كه هر كدام به تنهايي شايسته دريافت جايزه هستند. انتخاب را بر اساس نظر مردم گذاشته‌ايم. در حاشيه 22 بهمن صندوق‌هاي رأي را آماده كرديم و بيش از 150 هزار رأي به داخل صندوق‌ها ريخته شد و مردم به احمق‌ترين دشمن انقلاب رأي دادند. بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي كه ركورددار قتل كودكان است و 578 كودك را در 51 روز در غزه به قتل رسانده يكي از كانديداها است. نفر بعدي نخست وزير فرانسه است. وقتي روزنامه شارلي ابدو يك اقدام موهن عليه مقدسات ما انجام مي‌دهد او به جاي محكوم كردن و عذرخواهي از مسلمانان روزنامه را دستش مي‌گيرد و در حمايت از روزنامه عكس مي‌گيرد. با اين كار جهان اسلام را تحريك مي‌كند و اين براي همه روشن مي‌شود روزنامه شارلي ابدو كاره‌اي نيست و يك جريان دولتي و حكومتي پشت اين جريان است.
 
فرانسه‌اي كه اين همه دم از آزادي و حقوق بشر مي‌دهد بزرگ‌ترين فاجعه انساني توسط سربازان فرانسوي را در جنگ الجزاير انجام داده است. الان تصاويري از جنايات سربازان فرانسوي داريم كه دقيقاً شبيه جنايات داعش است. نوع سربريدن‌ها و لذت بردن از اين كار قبحش توسط سربازان فرانسوي ريخته شده است. در فرانسه پر‌مدعا يك هنرمند ضد‌صهيونيست فقط به خاطر اينكه مي‌گويد من شارلي نيستم و مسلمان هستم بازداشت مي‌شود. گزينه بعدي كلوديا روت نايب رئيس مجلس آلمان است كه اخيراً در كشورمان با آقاي عارف جلسه‌اي گذاشته و از جعفر پناهي حمايت كرده و بحث رفع حصر اين عنصر فعال فتنه را خواسته بود. نفر بعدي ديويد كامرون است كه اظهارات سخيفي عليه برنامه‌ هسته‌اي ايران مطرح كرده بود.
 
در اين مسير از سوي نهادهاي دولتي هم حمايت شده‌ايد؟
 
ما   در تاريخ 11 بهمن نامه‌اي را خطاب به وزير فرهنگ و ارشاد نوشتيم و در آن نامه ذكر كرديم اخيراً در جشنواره‌هاي مهم دنيا به نام كار فرهنگي و هنري به كاريكاتورها، فيلم‌ها و مستندات ضد اسلامي جايزه مي‌دهند و اين مي‌طلبد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي پاسخ كوبنده‌اي به اين اقدامات بدهد. پيشنهاد كرديم در حاشيه جشنواره فيلم فجر به اين موضوع پرداخته شود كه متأسفانه تا الان پاسخي به اين پيشنهاد داده نشده و اين نامه مورد بي‌مهري قرار گرفته است. چند روز پيش هم نامه‌اي خطاب به رئيس سازمان بسيج مستضعفين نوشتيم. از آنجا كه بسيج به عنوان يك نهاد مردمي پرچمدار و طلايه‌دار جريان‌هاي مردمي است درخواست كرديم كه سازمان بسيج مستضعفين و جريان مردمي بسيج به كمك جريان مردمي باروت خيس بيايد و ياري كند. منتظر پاسخ سردار نقدي هستيم و اميدواريم حمايت از مجموعه بسيج و بسيجيان سراسر كشور اتفاق بيفتد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار