کد خبر: 705721
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
شاعر و پژوهشگر ادبی و عاشورایی گفت: مرحوم منذر بدون استثنا در تمام آثارش گریزی به کربلا و عاشورا زده و هر کجا امکانی یافته عاشور را به عنوان اسوه و نه اسطوره مطرح کرده و همیشه بصیرت را همسان بحث اسوه مطرح می‌کند.
به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران؛ محمدرضا سنگری در همایش «بیدارگر بصیر شعائر حسینی مبانی نظری و برکات عملی» که به مناسبت سومین سالگرد درگذشت حجت الاسلام علی ابوالحسنی( منذر) برگزار شد، به چند ویژگی آثار مرحوم ابوالحسنی ملقب به منذر اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های آثار آن مرحوم که باید پررنگ‌تر مطرح شود ادبیات تحقیقی اوست که به شکلی شیوا، زیبا، جذاب و رباینده است. دومین ویژگی طی کردن و کاویدن قلمروهای ناکاویده است که اگر استاد نبود شاید تا چند دهه دیگر کسی به این مقوله‌ها توجه نمی‌کرد.
وی افزود: کتاب "بوسه بر خاک پی حیدر" منظری است که استاد برای شناساندن و شناخت شخصیتی همچون فردوسی باز کرده و در ادبیات بی‌نظیر است.
شاعر و پژوهشگر ادبی و عاشورایی بازنگاری آثار گذشته را از دیگر ویژگی‌های استاد منظر عنوان کرد و گفت: ویژگی دیگر او هندسه منظم ذهنی ایشان است که نقشه و طرح مشخص و منظم برای طرح موضوعات دارد و چیزی از قلم در آثار او نیفتاده است.
سنگری همچنین با اشاره به پیوند مرحوم منذر با واقعه عاشورا گفت: بدون استثنا در تمام آثار ایشان گریزی بر کربلا و عاشورا زده است و هر کجا امکانی یافته عاشور را به عنوان اسوه و نه اسطوره مطرح کرده است.
وی تصریح کرد: عاشورا سرمایه دیروز، امروز و فردای ماست و همه نسل‌ها برای حرکت خود نیازمند شناخت این واقعه عظیم هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار