کد خبر: 705587
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۳
مدير عامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در نشست خبري جشنواره پويانمايي تهران:
دبير جشنواره پويانمايي تهران از رويكرد ديني و ارزشي در برگزاري اين دوره جشنواره خبر داد.
مصطفي شاه‌كرمي
دبير جشنواره پويانمايي تهران از رويكرد ديني و ارزشي در برگزاري اين دوره جشنواره خبر داد.
در ابتداي اين مراسم حاجيان‌زاده گفت: زبان هنر زباني است كه مي‌تواند مخاطب را همراه كند و هنر سينما در ميان هنرهاي مختلف به دليل توانمندي‌هاي شگفت‌انگيزي كه دارد تأثيرگذاري بيشتري دارد. هنر پويانمايي تخصصي‌ترين هنر سينماست كه مخاطبان به‌خصوص كودكان و نوجوانان را با خود همراه مي‌كند. اين جشنواره توانسته موتور محركي باشد كه اين هنر ناب در ايران و عرصه جهاني همچنان پويا باشد.
حاجيان‌زاده با اشاره به اهداف برگزاري اين دوسالانه گفت: اين جشنواره با سه هدف فراهم‌سازي بستري شايسته براي تبادل انديشه‌ها و آموخته‌ها و باز كردن مسيرهاي تازه پويانمايي، جمع‌آوري و عرضه هدفمند آثار، كشف توانمندي‌ها و تشويق نوآمدگان عرصه پويانمايي به ابتكار و نوآفريني و همچنين دستيابي به آثار برتر و وارد كردن توانمندي‌هاي جديد از ۱۷ تا ۲۱ اسفند‌ماه سال جاري در دو بخش، مسابقه ايران و مسابقه بين‌الملل برگزار مي‌شود. وي با اشاره به بخش‌هاي ديگر نهمين جشنواره دوسالانه بين‌المللي پويانمايي تهران گفت: بخش ديگري تحت عنوان چشم‌انداز آموزش براي استعدادهاي نوپا در عرصه پويانمايي خواهيم داشت. فيلم‌هايي كه در جشنواره‌هاي داخلي و خارجي حضور داشتند ولي در اين جشنواره ارزيابي نمي‌شوند، در بخش نمايش ويژه به نمايش در مي‌آيند. فيلم‌هايي هم كه در بخش مسابقه شركت نكردند در بخش خارج از مسابقه نمايش داده مي‌شوند.
حاجيان‌زاده در مورد فيلم‌هايي كه به دبيرخانه جشنواره ارسال شده است، گفت: هزار و 800 فيلم به دبيرخانه جشنواره ارسال شد و هزار‌و 600  فيلم نيز مورد بازبيني هيئت انتخاب قرار گرفت. از بين اين آثار، ۱۰۲ فيلم در بخش پويانمايي، ۱۸ فيلم دانشجويي، ۹ فيلم با رويكرد ديني و پنج فيلم با رويكرد ارزش‌هاي انقلاب اسلامي براي داوري در بخش مسابقه ايران راه يافتند. مدير عامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در مورد شاخص‎هاي داوري و انتخاب آثار گفت: دو شاخص در داوري‎ها لحاظ شده است، يكي اينكه نگاه تكنيكي در ساخت انيميشن لحاظ شود و ديگر اينكه محتواي اين فيلم‎ها بر پايه رويكرد ديني و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي باشد.
محمدرضا كريمي‌صارمي دبير نهمين جشنواره دوسالانه بين‌المللي پويانمايي تهران كه دبير ثابت 9 دوره برگزاري جشنواره پويانمايي بوده است، گفت: در محافل بين‌المللي، اين جشنواره جزو جشنواره‌هاي رتبه الف است و در تمام دوره‌ها تلاش كرديم تا شاخصه‌هاي استانداردهاي بين‌الملل را رعايت كنيم. كريمي با اشاره به نشست‌هاي تخصصي اين دوره از جشنواره گفت: چهار نشست تخصصي داريم؛ اولين نشست تخصصي تجربه‌گرايي در انيميشن، دومين نشست درد دل‌هاي دوستانه، سومين نشست در مورد موشن‌گرافيك است كه شش نفر از اساتيد در مورد اين هنر پويانمايي سخنراني مي‌كنند. چهارمين نشست هم در مورد استفاده از هنر ديجيتال در تكنيك‌هاي سنتي توليد پويانمايي است كه در اين نشست مبحث DCP و خروجي گرفتن از آثار براي عرضه در بازار بين‌الملل به صورت تخصصي آموزش داده مي‌شود.
وي در پايان با اشاره به اينكه امسال به صورت مجزا بخش آثار ديني و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي را خواهيم داشت، افزود: آثاري چون موشن‌گرافيك شهيد چمران و شهيد عباس دوران در بين اين آثار خواهد بود.
همچنين الكساندر پتروف انيماتور و كارگردان انيميشن روسي كه ۳۸ جايزه جهاني و سه جايزه اسكار دارد و تخصص وي در زمينه رنگ و روغن است، امسال به عنوان ميهمان اصلي جشنواره و به منظور برگزاري دو دوره ورك‌شاپ با اسم «جادوي انگشتان دست» و در سطح كارشناسي‌ارشد و دكترا در اين جشنواره حاضر مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار