کد خبر: 705549
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
هادي مقدم‌دوست:
يك كارگردان سينما معتقد است سينماي ديني پديده‌اي بالغ، سالم و بدون تعريف كامل است.
يك كارگردان سينما معتقد است سينماي ديني پديده‌اي بالغ، سالم و بدون تعريف كامل است.
هادي مقدم‌دوست كارگردان سينما، كه با امسال با سه اثر در بخش خارج از مسابقه جشنواره فيلم رويش حضور دارد، در ارتباط با سينماي ديني و اينكه چرا تعريف درستي در اين مورد نداريم گفت: به نظر مي‌رسد ما همچنان تعريف مشخصي از سينماي ديني يا فيلم ديني نداريم كه اين تعريف به صورت بسيار جامع و كامل و بدون هجو در ذهن ما به ثبت رسيده باشد. به نظرم بايد قبل از هر كاري روي اين موضوع كار كنيم كه سينماي ديني دقيقاً چه تعريفي دارد و با چه نگاهي در اين سينما روبه‌رو هستيم.

  سينماي ديني؛ پديده بالغ و سالم
كارگردان فيلم سينمايي «سر به مهر» با اشاره به اينكه در شناخت و تعريف از سينماي ديني نسبت به گذشته چند پله رو به جلو حركت كرده‌ايم گفت: البته در حال حاضر با گذشت بحث و گفت‌وگو در اين مورد به مراحل خوبي نيز رسيده‌ايم و با خيال راحت‌تر مي‌توانيم بگوييم كه يك پله جلو‌تر از قبل ايستاده‌ايم. به نظرم در جلسات نقد و بررسي گاهي اوقات آنقدر به آسيب‌شناسي چيزي تحت عنوان سينماي ديني مي‌پردازيم كه گويا نسبت به آن به تعريف مشخصي رسيده‌ايم اما به نظرم ما همچنان تعريف كاملي از اين پديده بالغ و سالم‌نداريم.

  با واقعيت پديده‌ها زندگي كنيم
وي با بيان اين مطلب كه بايد واقعيت را ديد و به‌‌ همان اندازه توقع داشت گفت: اگر مي‌خواهيم گامي رو به جلو برداريم و در حقيقت درجا نزنيم يا در بين خودمان به عنوان سينماگر ترديد نداشته باشيم بايد تلاش كنيم به يك تعريف درست به همراه شناخت كافي و وافي از اين پديده برسيم و ابزارهايي را كه براي كار در اين مورد نياز داريم بشناسيم و به جمع‌آوري آن بپردازيم. اصلاً دقت كنيم كه مي‌توانيم تعريفي داشته باشيم يا خير. در شرايط فعلي كه سينماي ما در آن وجود دارد با توقعاتمان نسبت به پديده‌هاي اطراف حركت مي‌كنيم و نه آن چيزي كه در واقعيات وجود دارد. واقعاً حيرت مي‌كنم چرا بايد به آسيب‌شناسي سينماي ديني بپردازيم آن هم در زماني كه هنوز تعريف كاملي از اين پديده سالم نداريم.  نهمين جشنواره فيلم كوتاه ديني رويش در سه بخش ملي، جوانه‌هاي رويش و خارج از مسابقه از امروز سه‌شنبه ۵ اسفندماه تا پنج‌شنبه ۷ اسفندماه در پرديس سينمايي آزادي تهران برگزار مي‌شود و با معرفي برگزيدگان در روز جمعه ۸ اسفند ماه در تالار انديشه حوزه هنري به پايان مي‌رسد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار