کد خبر: 705212
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از تولید یک میلیون و 280 هزار اصله نهال در استان و توزیع آن در هفته درختکاری خبر داد.

یوسف یوسفی با بیان اینکه نهال های تولید شده در گونه های غیرمثمر جنگلی شامل زبان گنجشک، بید، سرو خمره ای، صنوبر، اقاقیا و کاج است که با اقلیم و شرایط آب و هوایی منطقه سازگاری دارد گفت: با توجه به آلایندگی هوای کلانشهر اراک، توسعه فضای سبز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تامین نهال و کاشت 300 هکتار از عرصه های اطراف این شهر از اولویت های تعیین شده است.
وی افزود: برنامه های امسال هفته منابع طبیعی استان بر سبز کردن کمربند اطراف کلانشهر اراک هدفگذاری شده و کاشت نهال در منطقه دو هزار هکتاری چپقلی و شهر امیرکبیر با حضور مردم، تشکلهای غیردولتی و دستگاه های اجرایی از جمله این برنامه ها است.
یوسفی، برگزاری همایش علمی با مشارکت دانشگاه، برگزاری همایش تقدیر از برگزیدگان عرصه های منابع طبیعی، بهره برداران و همیاران طبیعت و قضات، برگزاری گرد همایی با مشارکت دادگستری و بسیج سازندگی و سایردستگاه های اجرایی را جمله برنامه های تدارک شده برای هفته منابع طبیعی امسال استان عنوان کرد.
وی یاد آور شد: دو هزار و 130 هکتار از عرصه های مرتعی استان پارسال دچار آتش سوزی شده است و این مهم عاملی در از بین رفتن حفاظ خاک محسوب می شود و ضمن نابودی جانداران موجود در بافت خاک ،کانون های ایجاد گرد و غبار تولید می کند.



نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار