کد خبر: 705050
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۲
آفتاب يزد از رسانه‌هاي زنجيره‌اي ‌روز گذشته با انتخاب عكس علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد تيتري را به نقل از وي مبني بر «‌نمي‌شود فقط با يك فكر به جامعه تزريق كرد‌» انتشار داد كه در نوع خود قابل تأمل است.
آفتاب يزد  از رسانه‌هاي زنجيره‌اي ‌روز گذشته با انتخاب عكس علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد تيتري را به نقل از وي مبني بر «‌نمي‌شود فقط با يك فكر به جامعه تزريق كرد‌» انتشار داد كه در نوع خود قابل تأمل است.
‌ جنتي در اين سخنان كه مورد توجه ويژه روزنامه آفتاب يزد قرار گرفته عنوان مي‌كند: «تفكري در جامعه هست كه مي‌گويد هر انديشه‌اي كه از بيرون بيايد فكر مسمومي است و حتماً بايد با آن مقابله كرد.»
با مرور سخنان جنتي، اولين موضوعي كه ذهن مخاطب را با خود درگير مي‌كند اين است كه چرا وزير فرهنگ و ارشاد تلاش نمي‌كند به جاي برخورد قهري و چكشي با منتقدان عملكرد فرهنگي دولت، به سوي پاسخگويي منطقي و مستدل روي بياورد و از كارنامه پر ابهام خود در اين مدت دفاع كند؟
چرا وزير فرهنگ و ارشاد به جاي برخورد سلبي با منتقدان نگاهي كوتاه به مواضع حضرت امام خميني در باب فرهنگ و ارشاد نمي‌اندازد؛ آنجايي كه ايشان مي‌فرمايند: «بايد در اين سال جديد عنايت زيادي شود اول به فرهنگ كه اين خيلي مهم است، اين فرهنگ بايد متحول شود، فرهنگ استعماري فرهنگ استقلال شود بايد معلميني كه در اين فرهنگ اسلامي اين جا باشد انتخاب شوند واشخاصي صحيح و سالم، كساني كه جوانان ما را تربيت صحيح كنند نه اينكه تربيت انگلي كنند. چنانچه كه تا به حال اين‌گونه بوده كه آنهارا غربي بارآورده‌اند، ... وبالاخره بايد فرهنگ متحول شود به يك فرهنگ سالم و يك فرهنگ مستقل ويك فرهنگ انساني.»
واقعا كاركرد حوزه مديريتي آقاي جنتي با سخنان فوق همخواني دارد؟
آيا مي‌توان عملكرد آقاي جنتي و ساير دوستان وي در 18 ماه گذشته را با اهداف عمده حضرت امام در حوزه فرهنگ ‌ كه به تفسيري در چهار حوزه 1- تربيت انسان كامل الهي‌ 2- جبران عقب‌ماندگي فرهنگي 3- مبارزه با مظاهر فساد و 4- ايجاد فرهنگ مستقل و رفع وابستگي فرهنگي خلاصه مي‌شود، ‌تطبيق داد.
پاسخ به اينگونه سؤالات خيلي نمي‌تواند مشكل باشد اما نكته اصلي اين است كه حركت در مسير مطالبات فرهنگي و همچنين منظومه فكري حضرت امام (ره) در حوزه فرهنگ، قطعا راهگشاي مشكلات فراوان اين حوزه است و بنابراين كشور را تنها با يك تفكر كه آن هم تفكرات بنيانگذار انقلاب اسلامي است مي‌توان اداره كرد و هيچ كدام از مشكلات كنوني را به‌وجود نياورد، موضوعي كه گمشده آقاي جنتي و دوستانش در وزارتخانه مهم فرهنگ و ارشاد است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار