کد خبر: 704932
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
به مناسبت بزرگداشت سومين سالگرد درگذشت حجت الاسلام و المسلمين دكتر علي ابوالحسني( منذر)
رئيس موسسه مطالعات از برگزاري همايش «شعائر حسيني مباني نظري و بركات عملي» به مناسبت سومين سالگرد درگذشت پژوهشگر و نويسنده برجسته تاريخ معاصر كشورمان حجت الاسلام و المسلمين دكتر علي ابوالحسني( منذر)، خبرداد.


 به گزارش روابط عمومي و اطلاع رساني موسسه مطالعات مطالعات تاريخ معاصر ايران، دكتر موسي حقاني با اشاره به همكاري استاد ابولحسني با موسسه مطالعات تاريخ معاصرايران درباره دليل نامگذاري همايش بزرگداشت اين محقق و پژوهشگر برجسته، اظهار داشت: پاسداشت شعائر حسيني و اهل بيت در تحولات سياسي تاريخ معاصر ايران به ويژه بعد از صفويه جايگاه ويژه اي در قوام ايران ، دفع تجاوزات نسبت به كشورمان و رفع مشكلاتي كه در كشور حادث مي شد داشتند و مرحوم ابوالحسني در زمينه اين آثار و بركات كار جدي انجام داده بود.
بنا به تاكيد وي برپايي و اقامه شعائر ديني مي تواند به قوام كشور و هويت ملي – ايراني كمك كند. با توجه به اهميت جايگاه اين موضوع در تحولات تاريخ معاصر سالگرد اين استاد فرصتي براي بررسي درباره ديدگاه ايشان نسبت به نقش اثرگذار شعائر مذهبي در تاريخ معاصر ايران است. همچنين با عنايت به نزديكي به ايام سوگواري حضرت زهرا (س) اين مراسم اداي ديني هم به ساحت بزرگ فاطمي به شمار مي آيد.
به گفته حقاني حجت الاسلام حامد رضا معاونيان ، دكتر محمد حسين رجبي دواني؛‌رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس ،‌دكتر محمد حسن رجبي دواني؛‌مورخ و پژوهشگر ،‌استاد محمد شجاعي ،  دكتر محمد رضا سنگري و محمد رضا كائيني در اين مراسم پيرامون آثار و شخصيت استاد ابوالحسني سخنراني خواهند كرد.
وي در بيان تفاوتهاي مراسم بزرگداشت امسال با سالهاي گذشته تاكيد كرد‌: امسال به طور مشخص تر به مرحوم ابوالحسني و آثار و ديدگاه هاي وي نگاه مي كنيم. طي دو سال گذشته كلياتي در خصوص آثار اين نويسنده بزرگ مطرح شد اما از امسال بنا داريم با عنايت به زحمات فراوان اين پژوهشگر تاريخ معاصر، به صورت تخصصي تر مباحثي نظير آزادي،‌ مردم سالاري، ولايت فقيه و جريان شناسي سياسي و فرهنگي ايران در دوره قاجار و پهلوي را در آثار وي مورد بررسي قرار دهيم. حقاني از مسئولان فرهنگي و علمي كشور خواست تا براي بزرگداشت چهره هايي نظير استاد ابوالحسني به ميدان بيايند چراكه چنين بزرگداشتهايي در واقع بزرگداشت علم و دانشمندان است. رئيس موسسه مطالعات تاريخ معاصر ايران از تمامي مراكز علمي و فرهنگي ،‌طلاب،‌دانشجويان و علاقه مندان به تاريخ معاصر ايران براي شركت در اين مراسم دعوت نمود.
گفتني است مراسم بزرگداشت سومين سالگرد درگذشت حجت الاسلام و المسلمين علي ابوالحسني 4 اسفندماه از ساعت 15 تا 18 در محل حوزه هنري برگزار خواهد شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار