کد خبر: 704665
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۷
حالا ديگر همه به نوعي از شيوه فعاليت هر دو اپراتور تلفن همراه در ايران اطلاعات كافي دارند؛ اپراتورهايي كه پيامك‌هايشان وقت و بي‌وقت و بدون اجازه آسايش شهروندان را مختل كرده و اگر راحت‌تر بگوييم آنها را به ستوه آورده است.
محمدرضا هاديلو
حالا ديگر همه به نوعي از شيوه فعاليت هر دو اپراتور تلفن همراه در ايران اطلاعات كافي دارند؛ اپراتورهايي كه پيامك‌هايشان وقت و بي‌وقت و بدون اجازه آسايش شهروندان را مختل كرده و اگر راحت‌تر بگوييم آنها را به ستوه آورده است.

مهم نيست چه موقع از شبانه‌روز است. شما خواب هستيد يا در جلسه مهمي حضور داريد. خانم هستيد يا آقا و سن‌تان چقدر است. مهم اين است كه يك اپراتور براي كسب درآمد بيشتر به خود اجازه داده تا نيمه‌هاي شب يك پيامك براي شفاف شدن پوست شما يا ارتباط با بازيگر و ورزشكار محبوبتان برايتان ارسال كند!

فروشگاه‌ها، سازمان‌ها، بانك‌ها، پزشكان و هر قشر و گروهي كه فكرش را بكنيد، پايشان به تبليغات پيامكي باز شده اما اصل ماجرا مسابقات پيامكي هستند كه از مشتركين مي‌خواهند با حضور در جمع مسابقه‌دهندگان به جوايزي برسند كه در مخيله‌شان هم نمي‌گنجد؛ جوايزي به شدت وسوسه‌انگيز! از ماشين BMW 700ميليوني گرفته تا سفر به دور دنيا و هزاران دقيقه مكالمه رايگان.

«اگر مي‌خواهيد هر روز از وضع جدول ليگ فوتبال بوركينافاسو مطلع شويد، عدد يك را بفرستيد. هر پيام 150تومان.»

«با ارسال عدد 2 در مسابقه رنگ لباس پرسپوليس شركت كرده و برنده يك فروند هواپيماي دو نفره شويد. هر پيام 180تومان.»

شايد اينها در نگاه اول يك پيامك باشند، اما در اصل دامي هستند كه براي صيد شما گسترده شده‌اند. بايد باور كرد كه از لحظه ارسال عدد مورد نظر به يكي از اپراتورهاي همراه اول يا ايرانسل، شما وارد يك بازي پيچيده و بي‌سر و ته شده‌ايد.

 در اين بازي يا برايتان خبر و اطلاعاتي مي‌آيد - كه با خريد يك كتاب هم مي‌توانيد با كمترين هزينه به آنها دسترسي داشته باشيد - يا در مسابقه‌اي قرار مي‌گيريد كه بايد پاسخگوي سؤالاتش باشيد. ابتدا آنقدر سؤالات سهل و ساده هستند كه خود را در هواپيماي شخصي‌تان تصور مي‌كنيد، روي ابرها مي‌رويد و زمين زير پايتان حركت مي‌كند اما كم‌كم با مشكل شدن سؤالات و از همه مهم‌تر تمام نشدن آنها ترجيح مي‌دهيد قيد هر مقدار پولي كه براي سؤالات قبلي پرداخت كرده‌ايد را بزنيد و از مسابقه خارج شويد. با كمال احترام بايد گفت «شما ديگر تصميم‌گيرنده نيستيد.»

 ديگر نه شماره‌اي به بازي شما خاتمه مي‌دهد و نه كسي وجود دارد كه صداي‌تان را بشنود. شما مانده‌ايد و حوض سؤالات. ايرانسل و همراه اول به آرامي در حال مكيدن پول‌هاي جيب‌تان هستند.

 سؤالات پشت سر هم مي‌رسند و هر پيام هزينه خاص خودش را دارد و شما هم چه جواب بدهيد چه ندهيد، بايد پولش را بپردازيد!

به خوبي مي‌توان فهميد كه اپراتورها راه پول درآوردن را پيدا كرده‌اند. اگر پيام‌هاي رايگان بفرستند از تبليغ‌كننده پولش را مي‌گيرند و اگر قرار باشد خودشان كاري كنند، به هزينه‌هاي مشتركين اضافه مي‌كنند. در هر حال مشتركين در اين بازي تصميم‌گيرنده نيستند و تنها به چشم يك پرداخت‌كننده به آنها نگريسته مي‌شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هادي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
0
1
لعنت خدا بر فرستادگان پيامهاي تبليغاتي بدون اجازه به گوشي من..بي ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار