کد خبر: 704593
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
هاني زاده در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» مطرح كرد:
يك كارشناس مسائل بين الملل گفت: ممكن است عربستان سعودي در آينده براي مقابله با حوثي ها از داعش در يمن استفاده كند و با توجه به اينكه داعش در حال حاضر در مناطق مختلف جهان قرار دارد به نظر مي آيد انتقال داعش به يمن خيلي امر مهمي نيست و سعودي ها با امكاناتي كه دارند مي توانند زمينه حضور داعش در اين كشور را فراهم كنند.
جوان‌آنلاين: حسن هاني زاده در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» در خصوص وضعيت حاكم بر يمن و نقش كشورهايي همچون عربستان اظهار داشت: در واقع با توجه به اينكه حوثي هاي يمن تلاش كردند تا به عنوان بخشي از ساختار اجتماعي يمن انقلاب يمن را از انحراف نجات دهند لذا يك سري جريان سازي هايي توسط كشورهاي عرب منطقه عليه حوثي ها صورت گرفت.
 

وي عنوان كرد: نشست اخير شوراي همكاري خليج فارس و صدور بيانيه عليه حوثي ها و همچنين بيانيه شوراي امنيت سازمان ملل نشان مي دهد كه عربستان سعودي و كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس تلاش مي كنند كه يمن را تحت بند 7 منشور سازمان ملل قرار دهند و يك حمله گسترده نظامي را عليه حوثي ها سازمان دهي كنند.
 

اين كارشناس مسائل بين الملل ادامه داد: بند هفتم منشور سازمان ملل به تعبير آن ها اين است كه يعني يمن براي كشورهاي همجوار در صلح جهاني خطر ايجاد مي كند بنابراين همچنان كه در عراق و عربستان و ليبي اتفاق افتاد سعي مي كنند تا عليه يمن هم جنگي ايجاد كنند.
 

هاني زاده تصريح كرد: در حال حاضر به نظر مي رسد يك سري جريان هايي وجود دارد كه تلاش شان اين است كه به حوثي ها حمله كنند و حوثي ها را از ساختار قدرت خارج كنند و در واقع از طريق فشار نظامي دولت يمن و همچنين حوثي ها را از صحنه سياسي خارج كنند بنابراين اوضاع يمن الان شرايط ناپايداري را پشت سر مي گذارد و به نظر مي رسد در آينده عربستان سعودي از طريق بسيج كردن كشورهاي عرب منطقه يك حمله نظامي را عليه حوثي ها سازماندهي كند.
 
وي بيان داشت: در حال حاضر عربستان درخواست 25 هزار نيروي نظامي از مصر كرده و اين امر نشان مي دهد كه عربستان سعودي مي خواهد همه ي كشورهاي منطقه را عليه حوثي ها سازماندهي كند.
 

اين كارشناس مسائل بين الملل عنوان كرد: اگر مصر در اين مسئله دخالت كند قطعا يك جنگ داخلي در يمن حاكم خواهد شد و طبيعي است كه مقاومت حوثي ها و امكانات نظامي آنها بسيار محدود است بنابراين ممكن است در آينده اتفاقاتي رخ دهد و حتي ممكن است كه جنگ داخلي هم در يمن شروع شود.
 

هاني زاده در پاسخ به اينكه آيا ممكن است عربستان پاي داعش را هم به يمن باز كند نيز اظهار كرد: در حال حاضر القاعده بسيار در يمن فعال است مخصوصا در مناطق جنوبي اين كشور همچون عدن و حجر موسي، متلا و عدين القاعده بسيار فعال است.
 

وي تصريح كرد: ممكن است عربستان سعودي در آينده براي مقابله با حوثي ها از داعش در يمن استفاده كند و با توجه به اينكه داعش الان در مناطق مختلف جهان قرار دارد به نظر مي آيد انتقال داعش به يمن خيلي امر مهمي نيست و سعودي ها با امكاناتي كه دارند مي توانند زمينه حضور داعش در يمن را فراهم كنند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار