کد خبر: 704467
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
مسئول قرآن و عترت پايگاه بسيج ناحيه سلمان فارسي خبر داد
سيد‌مهدي سيدي يكي از بسيجيان باسابقه و تحصيلكرده است كه در فعاليت‌هاي قرآني حضوري مستمر و مفيد دارد.
احمد محمد‌تبريزي
او با مدرك فوق‌ليسانس برق، مسئوليت قرآن و عترت پايگاه بسيج ناحيه سلمان فارسي را بر عهده دارد و طرح‌ها و برنامه‌هاي خوبي در اين خصوص به اجرا گذاشته است. دقايقي با او همكلام شديم تا بيشتر در جريان فعاليت‌هايش قرار گيريم.
 

از چه زماني فعاليت‌تان را به عنوان يك بسيجي شروع كرديد؟

من از زمان دانش‌آموزي وارد بسيج شدم و تا الان فكر كنم 20 سالي مي‌شود كه در فعاليت‌هاي مختلف بسيج حضور دارم. بودن در كسوت بسيجي باعث افتخارم بوده و از اينكه به عنوان بسيجي خدمت مي‌كنم خيلي خوشحالم.

به عنوان مسئول سازمان قرآن و عترت ناحيه سلمان فارسي، كمي از فعاليت‌هاي قرآني و كارهايي بگوييد كه در اين زمينه انجام داده‌ايد؟

اكنون در پايگاه‌هاي بسيج و مساجد يك شعبه قرآن و عترت راه‌اندازي شده است. پايگاه‌هاي زيادي زيرنظر ما فعاليت مي‌كنند و براي هر شعبه يك مسئول گذاشته‌ايم. در اين پايگاه‌هاي قرآن و عترت محافل انس با قرآن برگزار مي‌شود. در كنار كارمان دو شعبه حفظ تخصصي قرآن كريم راه‌اندازي كرديم كه در بهمن‌ ماه امسال افتتاح مي‌شوند. در همين رابطه دو مؤسسه را افتتاح كرديم كه يكي از آنها با 70 كارآموز خانم كار خودش را شروع كرده و شعبه ديگر با 110 قرآن‌آموز كارشان را شروع كرده‌اند. ان‌شاءالله در سه، چهار سال آينده ما حافظان كل قرآن را تحويل مقام معظم رهبري مي‌دهيم. جامعه قرآني كه الان فعاليت مي‌كند همه اعضايش بسيجي هستند. حضرت آقا هم فرموده‌اند بايد 10 ميليون حافظ داشته باشيم و ما هم در اين وادي فعاليت مي‌كنيم. در كنار اين دو شعبه تخصصي، در پايگاه‌هاي قرآن و عترت از 15 تا 100 نفر كار قرآني مي‌كنند.

از نگاه يك بسيجي پيشكسوت فعاليت‌هاي بسيج در مباحث فرهنگي را در چه سطحي مي‌دانيد؟

كارهاي فرهنگي بسيج خيلي خزنده و ريز و فراگير در حال انجام است و نمونه بارزش را در پايگاه‌هاي بسيج مي‌بينيم. الان سپاه پاسداران با راه‌اندازي سازمان قرآن و عترت كارهاي خوب و مهمي انجام مي‌دهد. در دو سالي كه اين سازمان راه‌اندازي شده بازخورد و جلوه آن را در جامعه مي‌بينيم. دو مؤسسه تخصصي كه افتتاح شده كار بزرگي است كه نزديك 200 نفر قرآن‌آموز خواهر و برادر در حال آموزش هستند. در آينده از اين تعداد يا حافظ كل قرآن يا بيشتر از 20 جز مي‌شوند. سپاه با هزينه‌اي اندك، خروجي بالايي براي جامعه داشته است و حالا اين را با بودجه‌هاي كلان بدون خروجي در نظر بگيريد.

شما حضور در بسيج دانش‌آموزي و دانشجويي و پايگاهي را تجربه كرده‌ايد. نوع فعاليت‌ها در هر قشر چگونه بود؟

زماني كه عضو بسيج دانش‌آموزي بودم بيشتر در جلسات روضه و زيارت عاشورا و هيئت گرفتن در آموزش و پرورش خلاصه مي‌شد. وقتي به دانشگاه رفتم و عضو بسيج دانشجويي شدم ميزان بودجه در نظر گرفته شده بيشتر شده و كيفيت كارهايي كه مي‌خواستيم انجام بدهيم بهتر شد. جلسات زيادي برگزار كرده و مهمان دعوت مي‌كرديم. الان هم دستمان بازتر است و بهتر مي‌توانيم جامعه هدفمان را مشخص كنيم و روي فعاليت‌مان متمركز شويم. جامعه هدفمان در دانش‌آموزي كمتر، دانشجويي بيشتر و الان خيلي بهتر شده است. در حوزه يك منطقه تهران چندين مسجد زيرنظرش است كه خيلي بيشتر و بهتر مي‌شود در آن كار فرهنگي كرد. هر چقدر سنمان بالاتر رفته و مقطع تحصيلي‌مان بيشتر شده مسئوليت كار و فعاليت‌مان بيشتر شده است.

استقبال از برنامه‌هاي قرآني‌تان چه ميزان بوده‌است؟

تا الان استقبال بسيار خوبي از برنامه‌هايمان شده است. مربيان و قرآن‌آموزان زيادي براي حضور در برنامه‌ها داوطلب شده‌اند و كارها به لطف خدا بازخورد خوبي داشته است. از كودك سه، چهار ساله تا خانم خانه‌دار 60 ساله در برنامه‌هاي قرآني و فرهنگي‌مان شركت مي‌كنند و با اقشار زيادي از جامعه در ارتباط هستيم.

به نظر شما مسئولان بسيج هم كاملاً به انجام اين فعاليت‌هاي فرهنگي واقف هستند؟

بله، آنها نظارت كافي به برنامه‌ها دارند و حمايت لازم را انجام مي‌دهند. همين‌طور كه مي‌بينيم مسئولان سپاه و بسيج در انجام فعاليت‌هاي فرهنگي ثابت‌قدم هستند. اگر محدوديت‌هاي مالي در برنامه‌هاي قرآني برداشته شود بازخورد كارها خيلي بيشتر خواهد شد. ما در وادي‌هاي ديگر بودجه‌هاي كلان مي‌گذاريم ولي در اين وادي ضعف وجود دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار