کد خبر: 704156
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
معاون عمرانی استانداری یزد:
معاون امور عمرانی استانداری یزد در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: کتابخانه‌های عمومی نقش پررنگی در رشد و بلوغ فکری جامعه دارند.

سید محمدرضا سیدحسینی در این دیدار ضمن تبریک انتصاب رقیه دوست فاطمی‌ها به سمت مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد، اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی نقش پررنگی در فرهنگ‌سازی و رشد و بلوغ فکری جامعه دارند و برای رسیدن به جامعه‌ای توسعه‌یافته و پیشرفته، کتابخانه‌ها باید در کانون توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.

وی افزود : برای اینکه مردم اقبال ویژه‌ای به کتابخانه‌ها داشته باشند، باید توجه به کیفیت و جذابیت کتابخانه‌ها در اولویت برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی قرار گیرد.

سیدحسینی با اشاره به لزوم الگوگیری از طرح‌های موفق در زمینه کتابخوانی و تولید محتوای مفید و کاربردی تصریح کرد: قرار دادن کتاب‌های کم حجم و پرمحتوا در دسترس مردم، می‌تواند در راستای جذب مخاطبان بیشتر به کتابخانه‌ها تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به لزوم تجهیز و تقویت کتابخانه‌های روستاهای پرجمعیت و دارای جمعیت ساکن گفت: آمادگی داریم در صورت رشد چشمگیر عضویت کتابخانه‌های روستایی، کتاب موردنیاز و هزینه نیروی انسانی آنها را تأمین کنیم.

"رقیه دوست فاطمی‌ها" مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد نیز با تشکر از حضور معاون عمرانی استانداری در اداره متبوع خود گفت: استان یزد به لحاظ شاخص‌های کمی کتابخانه‌ای در کشور سرامد است، اما به دلیل فرسودگی و تخصصی نبودن بسیاری از ساختمان‌های موجود، وضعیت کیفی کتابخانه‌ها با شرایط مطلوب فاصله دارد.

وی همچنین گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های استان یزد و همچنین وضعیت پرداخت نیم‌درصد درآمد شهرداری‌های مناطق مختلف استان ارائه داد و افزود: در بسیاری از مناطق استان علیرغم همکاری و تعامل خوب شهرداران، سهم نیم درصد کتابخانه‌ها برای تأمین هزینه‌های اداره این مراکز کافی نیست.

دوست فاطمی‌ها ابراز امیدواری کرد مدیران ارشد استان در راستای حمایت و تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی، عنایت ویژه‌ای به کتابخانه‌های عمومی داشته باشند.

گفتنی است، معاون امور عمرانی استانداری یزد در پایان این دیدار از بخش‌های مختلف اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان دیدن کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر