کد خبر: 703694
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۶
شاگرد اول كابينه بازهم مورد غضب سياسي‌كارها
بهتر است جماعت تجديدنظرطلب به جاي تخريب يكي از كارآمدترين وزراي دولت در انديشه آسيب‌شناسي كارنامه خود باشند كه در آن همواره تحقق «منافع حزبي و سياسي » ‌ « مطالبات مردمي» چربش و چيرگي داشته است
محمد اسماعيلي
در شرايطي كه مردم استان خوزستان ‌با گرد و خاك دست و پنجه نرم مي‌كنند و سلامت خود را در مخاطره مي‌بينند، برخي مديران دولتي به جاي تمركز بر چنين موضوعي به يكي از وزراي كابينه هجوم برده و چاره كار را در تخريب وي مي‌بينند.
اين هم شايد از عجايب روزگار ما باشد كه يكي از مديران اجرايي، وزيري را مورد تخريب قرار دهد كه يكي از كارآمدترين و فعال‌ترين افراد شاغل در كابينه است؛ وزيري كه رئيس دولت در جلسه رأي اعتماد به وزرا و حتي پس از وي به نيكي و شايستگي ياد كرده و او را يكي از تواناترين افراد حاضر در دولت تدبير و اميد مي‌داند.

موضوع از اين قرار است كه اسماعيل كهرم، مشاور معصومه ابتكار رئيس سازمان حفاظت محيط زيست روز گذشته در حالي كه مردم استان خوزستان خواهان سفر خانم ابتكار به اين استان هستند در مصاحبه‌اي تند و جنجالي به صورت عصبي نسبت به سفر وزير بهداشت به اين استان واكنش نشان مي‌دهد.

وي در اين گفت‌وگو كه هنوز مشخص نيست با اطلاع خانم ابتكار صورت گرفته است يا خير، در واكنش به حضور سيدحسن هاشمي، وزير بهداشت و عدم حضور معصومه ابتكار رئيس سازمان محيط زيست در روزهاي نفسگير خوزستان بيان مي‌كند: هر جا كه عكس و دوربين باشد آقاي هاشمي نيز حضور دارد!

كهرم با بيان اينكه آيا وزير بهداشت تفاوت ميان بيابان و كوير را مي‌داند، تصريح مي‌كند: هاشمي متخصص چشم است بر همين اساس دليلي ندارد كه وي به عراق براي رفع معضل ريزگردها سفر كند. بايد ابتكار و جمعي از كارشناسان به اين سفر بروند.  وي با بيان اينكه آقاي هاشمي (وزير بهداشت) نخود هر آشي است، ادامه داد: بنده حدس مي‌زنم دخالت هاشمي موجب شده تا ابتكار از رفتن به خوزستان امتناع كند.  مشاور رئيس سازمان محيط زيست ادامه داد: رفتن وزير بهداشت به عراق چه مفهومي دارد؟ برخي از مسائل وجود دارد كه صرفاً به محيط زيست مربوط مي‌شود و ارتباطي به وزارت بهداشت ندارد.

تخريب وزير بهداشت سياسي است؟

هرچند كه سخنگوي وزارت بهداشت در واكنش به اظهارات تند و عصبي مشاور خانم ابتكار به صورت رسمي بيان مي‌كند كه: « وزير بهداشت به دستور رئيس‌جمهوري به عنوان نماينده روحاني به اهواز سفر كرد، ضمن اينكه مسئوليت تأمين سلامت مردم در مقابل ريزگردها به عهده وزير بهداشت است» اما نبايد اهانت‌هاي كهرم را با نگاهي ساده‌انگارانه نظاره كرد، چراكه با كنار هم قرار دادن برخي از اتفاقات سياسي و موضع‌گيري افراد طي يك ماه اخير مي‌توان به نتايج قابل‌تأملي رسيد. 

به راستي چه هدفي پشت پرده است كه كمتر از 20 روز، عملكرد « تنها » يكي از وزراي پركار دولت كه رضايت اجتماعي فراواني نسبت به عملكرد وي هم در جامعه وجود دارد زير ذره‌بين سياسي شخصيت‌ها و رسانه‌هاي تجديدنظرطلب قرار گرفته و به بهانه‌هاي مختلف اتهام‌هاي مختلفي را عليه وي طرح مي‌كنند.

‌چطور مي‌توان اتخاذ ادبيات تند عليه وزير بهداشت را يك انتقاد درون دولتي ناميد، زماني كه مي‌بينيم هاشمي بدون حاشيه و زد و خورد با جناح اصولگرا يا اصلاح‌طلب تنها به تأمين مطالبات مردمي مي‌پردازد، اما در مقابل برخي از روزنامه‌هاي زنجيره‌اي اصرار دارند اقدامات وي را تلاش براي كسب مقبوليت عمومي با هدف پيروزي در انتخابات رياست جمهوري ناميده و كاريكاتور وي را به عكس نخست خود تبديل مي‌كنند؟  در ادامه مي‌توان به دو نمونه از تحركات جماعت تجديدنظرطلب پرداخت كه در آن تلاش شد عملكرد وزير بهداشت مورد شماتت قرار گرفته و در انظار عمومي ارزش اقدامات وي به پايين‌ترين سطح ممكن برسد.

آفتاب يزد: وزير بهداشت چرا ‌تخريب نمي‌شود؟!

روزنامه آفتاب يزد در شماره 5 بهمن‌ماه خود با انتشار عكس وزير بهداشت و انتخاب تيتر زرد به بهانه حمله به جبهه پايداري كارنامه 17ماهه وزير را زير سؤال برده و مي‌نويسد: «[آنچه سبب تعجب است] برخوردهاي دوگانه تفكرات پايداري با اجزاي دولت حسن روحاني است، يعني انتقادات پردامنه و عميق از سياست خارجه و حوزه فرهنگ و امنيت اجتماعي و سكوت، همراهي و گاه مدح و ستايش از حوزه سلامت يعني همان حوزه‌اي كه تحت نظارت سيدحسن هاشمي قرار دارد.

 آنچه بيشتر به اهميت موضوع دامن مي‌زند، سكوت در برابر چالش‌هايي است كه در اين حوزه‌ پديدار شده است.  روغن پالم، برنج‌هاي آلوده، سونامي سرطان، موضع‌گيري صريح وزارت بهداشت در موضوع آلودگي هوا و مواردي از اين دست، اين شائبه را به ذهن هدايت مي‌كند كه پايداري‌هايي كه منتظر كوچك‌ترين لغزش از سوي نيروهاي اجرايي حسن روحاني هستند تا شديدترين و برنده‌ترين انتقادات را راهي ساختمان پاستور كنند، چگونه است كه اين چنين سوژه‌هاي نابي را براي به باد انتقاد گرفتن دولت تدبير و اميد ناديده‌ مي‌انگارند؟»

به وضوح پيداست كه روزنامه مذكور در بخشي از مطلب به صراحت به تخريب كارنامه هاشمي مي‌پردازد و با برشمردن اتفاقاتي مانند شايع شدن سرطان و مباحث مربوط به روغن پالم و. . . هاشمي را به صورت ضمني به عنوان يكي از ناموفق‌ترين افراد كابينه معرفي مي‌كند.

صدا و سيما هم بايد به تخطئه وزير پركار بپردازد!

اين روزنامه همچنين در ادامه مطلب خود به ارائه تحليلي سطحي از اوضاع حاكم بر صداو سيما هم پرداخته و اين موضوع را بيان مي‌كند كه اين سازمان بايد عليه اقدامات وزير بهداشت هم برنامه‌هايي توليد و پخش كند: «اين دو زاويه يعني وزارت بهداشت و ناديده‌ا‌نگاري، همراهي‌ها و حمايت‌ها ضلع سوم يا ديگري نيز دارد و آن همراهي رسانه ملي در نهادينه كردن مهندسي طراحي شده پايداري است! زيرا سوژه‌هاي پيرامون وزارت بهداشت به طرز سؤال‌برانگيزي از رسانه ملي نيز دچار ساده‌انگاري، ناديده‌ا‌نگاري و گاه همراهي كردن شده است.

 اين سه ضلع به طرز زيبايي با ريپورتاژهاي معنادار رسانه ملي در اين حوزه يعني بهداشت و درمان هرگونه ترديدي در همراهي كردن انتخاباتي جبهه پايداري را مردود مي‌شمارد.» به راستي چاپ چنين مطلبي از سوي يكي از روزنامه‌هاي زنجيره‌اي چه توجيهي مي‌تواند داشته باشد، آن هم در شرايطي كه افكار عمومي يكي از موفق‌ترين اعضاي كابينه دولت را وزير بهداشت و درمان دانسته و از فعاليت‌هاي وي اظهار رضايت دارند؛ به راستي چه دليلي دارد كه تجديدنظرطلبان از ديده شدن فعاليت‌هاي وزير بهداشت توسط مردم نگران بوده و تلاش كنند   ارتباط‌گيري وي با جبهه پايداري را برجسته نمايند؟!

هاشمي رقيب انتخاباتي روحاني است !

چند روز پس از اقدام روزنامه آفتاب يزد، آرمان ‌ هم با چاپ كاريكاتور وزير بهداشت، تخريب اقدامات وزير بهداشت را وارد فاز جديدتري نمود.
اين روزنامه هم با دستاويز قرار دادن حمايت اصولگراها از عملكرد وزير بهداشت در طول يك‌سال و نيم اخير، در بخشي از متن به صراحت از نگراني جماعت تجديدنظرطلبان از نامزد شدن هاشمي در انتخابات آينده رياست جمهوري اظهار نگراني مي‌كند.

در بخشي از اين مطلب آمده: در نمايشگاه مطبوعات امسال خبرگزاري تسنيم از تصميم وزير بهداشت درباره برنامه‌اش براي كانديداتوري رياست‌جمهوري دوازدهم سؤال كرد و او البته اين موضوع را رد كرد اما سؤال اين خبرگزاري را مي‌توان به معناي زمينه‌سازي افكار عمومي براي پذيرش رقابت وزير بهداشت دولت يازدهم با رئيس اين دولت براي انتخابات رياست‌جمهوري آينده ارزيابي كرد؟ ظاهراً آنها ( رسانه‌هاي اصولگرا‌) مي‌خواهند با ترغيب و تشويق ( وزير بهداشت) اين مسئله را حساب شده جلوه دهند تا در نبود گزينه جدي براي رقابت با دكتر روحاني، از وزير برگزيده او حمايت كنند.

اين روزنامه در ادامه مي‌آورد: وزير بهداشت. . . اگر ايازي يعني دست راست قاليباف را قائم‌مقام خود كرد، حتماً به توانايي‌هاي او آگاه است كه حكمي برايش صادر كرد. اگر به مراسم پسر عماد مغنيه رفت و شهادت او را تبريك و تسليت گفت، اقدام ارزشمندي است. . . دليل برخي اقدامات وزير بهداشت چيست؟ حضور ايازي در وزارت بهداشت و آن هم در جايگاه بالا را چه بايد تعبير كرد؟ ايازي احتمالاً نقش پل ارتباطي قاليباف با افراد ديگر را بازي كرده است كه در انتخابات رياست‌جمهوري گذشته هم مي‌توان نقش پررنگ او را مشاهده كرد.  در پايان اين مطلب همچنين آمده است: قاضي‌زاده‌هاشمي مي‌خواهد رئيس‌جمهور شود؛ تكذيب شود يا نشود اما برخي مراودات و روش‌هاي خبري شدن برخي اقدامات وي اين شائبه را در ذهن متبادر مي‌كند كه نكند هدفي بالاتر از وظايف وزارتي مدنظر دارد.

وزير بي‌حاشيه و خدمتگزار را تخريب نكنيد

همانطور كه عنوان شد طي روزهاي اخير و به بهانه ايجاد ريزگردها در آسمان استان خوزستان و سفر وزير بهداشت اقدامات قابل تحسين وي مورد تخريب و تخطئه جريان تجديدنظرطلب قرار گرفته و اين عاملي جز اهداف سياسي و حزبي نمي‌تواند داشته باشد؛ آن هم در شرايطي كه جامعه در مقاطع مختلف عنوان كرده كه تنها مسئول و مديري را مي‌پسندد كه به دور از حاشيه و سياسي‌كاري به فكر تحقق مطالبات مردم بوده و خود را وقف مردمي مي‌كند كه در بدترين شرايط هم انقلاب را تنها نگذاشته‌اند.
بنابراين بهتر است جماعت تجديدنظرطلب به جاي تخريب يكي از كارآمدترين وزراي دولت در انديشه آسيب‌شناسي كارنامه خود باشند كه در آن همواره تحقق «منافع حزبي و سياسي » بر «‌مطالبات مردمي» چربش و چيرگي  داشته است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
0
3
ریزگردهای خوزستان و فرار به جلوی دلواپسان

چرا وقتی دولت وقت با چینی ها قرار دادهای نفتی می بست و بر اساس آن، هورالعظیم را خشک می کرد، صدایی از اینان که کانون های قدرت، از دولت گرفته تا مجلس را در اختیار داشتند در نمی آمد؟ چرا وقتی سازمان حفاظت محیط زیست چشمان خود را بر ارزیابی های زیست محیطی طرح های صنعتی و سد سازی می بست، چشمان شان باز نبود؟... تصریح می کنیم که این یادآوری ها، نافی مسؤولیت دولت کنونی نیست بلکه مسؤولیت آن را سنگین تر هم می کند.


...
نظریاری تلوکی کدجانبازی0212011556
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
0
1
آقای مشاورکدام غله رافت کردی که اینگونه صاحب اختیار مردم شدیدنکنه بنزینی که شوهر ...واردمی کند خیلی ... ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
0
2
... برای پوشش کارهای زشت خود همیشه از تخریب دیگران استفاده می کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
0
4
جناب آقای کهرم توی ایندولت یک نفر آدم بدرد بخور هست ،انهم اقای هاشمی است.
حال کار ندارید !؟چرا به افراددلسوز واهل کار ایراد میگیرید ؟اگر ایشان نخود آش باشن ؟اونوقت شما چی هستی ؟شما ... ؟!!!
درنتیجه مشاوره جنابعالی وسیاسی بازی های خانم بی ابتکار، حال وروز مااینه که میبینید؟!کمی شرم وحیا هم چیزبدی نیست، ...
ممم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
0
1
عجب بی ادب!!!
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
0
2
مشاور ابتکار"اگر وزیر بهداشت"نخود اش
دولت است"حتما خانم ابتکار "سبزی
محیط غیر قابل زیست"اش دولت تدبیر و
امید است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
0
1
وقتی مسئولی بدلیل دزدی کار خود را انجام ندهد و بحران وفاجعه برای مردم بوجود اید . هر کسی یا مسئولی وظیفه دارد انجه که می تواند انجام دهد. ابتکار اعلام کرده وزارت نفت در تثبیت شن ها گوتاهی کرده . این عمل حتما با اطلاع محیط زیست بواسطه ... بوده است یا این که محیط زیست بواسطه ... وایجاد ازار واذیت مردم وناراضی کردن ان ها مسئولین نفت را وادار به این کار کرده است
کازرونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
0
2
''وزیر بی حاشیه وخدمتگزار ومردمهربان و راستگو راتخریب نکنیم
ارتان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
2
متاسفانه بعضي ها فك ميكنن مردم قواي استدلال ندارن...
١- اولين وزير بهداشت در روزهاي پاياني معضل تشريف آوردن و قبلش خانم ابتكار ميومدن خوب!!!! وزير بينوا ديد هيشكي نمياد گفت تا خودم برم...
٢- وزير بهداشت براي شدت بيماريها و وفاتهايي تشريف اوردن كه خاك باعث و بانيشون بوده... كه اين در حيطه كار ايشونه نه خانم ابتكار... گويا مسوولين متوجه بيماريهايي كه همراه خاك بودن نيستن...
چشمهاي بچه من عفونت كردن اقاي مشاور...
دست وزير بهداشت درد نكنه كه تشريف آوردن، هر نيتي هم پشتش داشته باشه لااقل به درد مردم ميخوره...
عبد الله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
2
ولي بايد گفت تنها وزيري كه حضورش در اين كابينه مايه تعجب است همين وزير بهداشت است !! مي گوييد چرا چون عملكردش با بقيه وزرا متفاوت است و رنگ و بوي اصولگرايي و خاكي بودن را مي دهد . شايد هنم انتخاب اين وزير بخاطر اين است كاري براي گزارش به ملت داشته باشند . يكي نيست عمه ابتكار را زير سوال ببرد چرا شخصا براي بررسي وضعيت ريزگرد ها به خوزستان سفر نكرد ؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
0
1
اقای دستمال گردن ؛با این افه ها که نمیشه عاشق محیط زیست بود خانم ابتکار اگر راست می گه وظیفه شو انجام بده . اقای هاشمی ثابت کرده از بالیاقت ترین وزرا است.
وقت بخیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
0
1
خدارو شکر از هیچی شانس نداشتیم در عوض وزیر بهداشت خوبی نصیبمون شد.
خانم ابتکار هیچ کاری انجام نمی دهند و فقط روی سر کچل مردم و می خواهند استاد شوند. الان موقع آزمون و خطا نیست. خانم ابتکار فقط کارشون شده شرکت در سمینار و مراسم افتتاح کردن. کمی ابتکار عمل داشته باشید تا چند وقت دیگر محیط زیستی نخواهد ماند تا شما برایش کاری انجام دهید. کارتان را به نحو احسن انجام دهید و لقمه تان را حلال کنید. چون فردا باید جوابگو باشید. الویت بندی کنید و کارها را سامان ببخشید و رضایت خاطر مردم را به دست آورید با حرف زدن کاری پیش نمی رود باید دست به کار شد و عمل کرد. ان شا الله از خواب بیدار شوید و گرنه باید عوض شوید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار