کد خبر: 703342
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
رییس سازمان هدفمندی یارانه ها مصوبه حذف یارانه خانوارهای با درآمد بیش از 2.5 میلیون تومان را مبهم دانست و تاکید کرد که اجرای آن موجب اذیت مردم می شود.
 
خبرگزاری ایسنا: رییس سازمان هدفمندی یارانه ها مصوبه حذف یارانه خانوارهای با درآمد بیش از 2.5 میلیون تومان را مبهم دانست و تاکید کرد که اجرای آن موجب اذیت مردم می شود.
 
اکبر ایزدی درباره قابلیت اجرای مصوبه اخیر کمسیون تلفیق در رابطه با هدفمندی یارانه‌ها در لایحه بودجه سال آینده با تاکید بر تعیین سقف درآمد 2.5 میلیون برای غربالگری یارانه بگیران اظهار کرد: ما منتظر بررسی این مصوبه در صحن علنی مجلس هستیم و تا آن زمان نمی توان نظر قطعی را اعلام کرد؛ اما در مجموع عملیاتی شدن چنین مصوبه ای موجب اذیت مردم خواهد شد.
 
وی افزود: با وضعیت موجود بعید است این مصوبه در صحن علنی هم تصویب شود و به نظر می رسد که تغییر خواهد کرد.
 
7 تا 15 میلیون نفر در هیچ بانک اطلاعاتی نیستند
 
رییس سازمان هدفمندی یارانه ها در مورد اینکه آیا این سازمان توانایی شناسایی درآمد خانوارهای یارانه بگیر را داراست بیان کرد: ما امکانات را در اختیار داریم و بانکهای اطلاعاتی کاملند اما نه به این صورت که بخواهیم برای تمام مردم آن را به کار بگیریم و کل جمعیت را پوشش دهد.
 
وی تاکید کرد: اکنون حدود 7 تا 15میلیون نفر در کشور هستند که اطلاعاتشان درهیچ بانک اطلاعاتی وجود ندارد و این مساله بسیار مشکل ساز خواهد بود.
 
ایزدی در ادامه با اشاره مبهم بودن مصوبه هدفمندی اعلام کرد: اینکه مصوب شده درآمد بالای 2.5 میلیون تومان از دریافت یارانه خذف شوند دارای ابهام است چراکه ضمن اینکه مشخص نیست منظور درآمد کل خانوار است یا سرپرست، تعداد اعضا و یا استان محل سکونت نیز تعیین نشده است. این در حالی است که وضعیت درآمد و هزینه در استانهای مختلف با یکدیگر متفاوت است به عنوان مثال شرایط تهران با سایر استانها هم سطح نیست.
 
در حالی که با وجود تاکید بند(و) تبصره (21) قانون بودجه سال 1393 برای غربالگری یارانه بگیران با توجه به تعیین سقف درآمدی از سوی دولت، این بند قانونی اجرایی نشد و حتی با ثبت نام مجدد متقاضیان در ابتدای امسال هم اکنون بیش از 76 میلیون نفر در لیست یارانه بگیران حضور دارند، درجریان بررسی لایحه بودجه سال آینده در روزهای اخیر کمسیون تلفیق، این گونه توافق شد که با کسر 5000 میلیارد تومان از منابع 42 هزار میلیارد تومانی که دولت برای توزیع نقدی و غیر نقدی پیشنهاد کرده بود، یارانه خانوارهای با درآمد بیش از 2.5 میلیون تومان حذف شود.
 
در بخشی از این مصوبه تاکید شد که کلیه خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی همچنین عشایر و خانوارهای ساکن در روستا مشمول دریافت یارانه خواهند بود.
 
همچنین کلیه بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی مشروط به این‌که مستمری‌شان حداکثر 2.5 میلیون تومان باشد مشمول دریافت یارانه می‌شوند، این بدان معناست کسانی که کمتر از 2.5 میلیون تومان مستمری می‌گیرند می‌توانند یارانه دریافت کنند.
 
آنطور که سخنگوی کمیسیون تلفیق عنوان کرده کلیه خانوارهایی که برای سازمان هدفمندی محرز شود که درآمد ماهیانه‌ کمتر از 2.5 میلیون تومان دارند نیز مشمول دریافت یارانه خواهند شد.
 
اما در حالی این مصوبه خروجی بحث مجلس و دولت در کمسیون تلفیق بر سر هدفمندی یارانه ها بود که شواهد نشان می دهد برای جبران کسر منابع 5000 میلیاردی از جمع 42 هزار میلیارد تومان قابل توزیع، باید یارانه نقدی بیش از 9 میلیون نفر حذف شود تا این مصوبه بدون کسری قابلیت اجرایی شدن داشته باشد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
ROMANIA
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
0
0
اگررقم دو ونیم میلیون تومان را نفری در نظر بگیرند"نه خانواری"می توان رقم قابل قبولی باشد"چرا؟که یک زوج جوان "حتی
اگر هردو شاغل "اجاره نشین هم باشند"می توانند در مسیر فرزنداوری هم قرار گیرند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار