کد خبر: 701425
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۰
حجم آب موجود در مخازن سدهاي كشور هم‌اكنون به ۱۹ميليارد و ۴۳۰ميليون مترمكعب رسيده كه اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش 0/6 درصدي داشته است.
به‌گزارش تسنيم، حجم آب موجود در مخزن سدهاي كشور براي نخستين‌بار از ابتداي سال آبي جاري (مهرماه 93) در مقايسه با زمان مشابه سال گذشته روند كاهشي در پيش گرفته و 6/0 درصد كاهش يافته است.
اين كاهش با توجه به روند نزولي آورد رودخانه‌ها و ورودي سدهاي كشور در يك ماه گذشته اتفاق افتاده است و ميزان ورودي سدهاي كشور از ابتداي سال آبي جاري تا پايان هفته گذشته در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 17درصد كاهش نشان مي‌دهد.
براساس اين گزارش، حجم آب موجود در مخازن سدهاي كشور هم‌اكنون 19ميليارد و 430ميليون مترمكعب به ثبت رسيده است كه در زمان مشابه سال گذشته، حدود 19ميليارد و 600ميليون مترمكعب گزارش شده بود.
همچنين حجم آب ورودي به مخازن سدهاي كشور از ابتداي سال آبي جاري (مهرماه 93) تاكنون با 17درصد كاهش در مقايسه با سال آبي گذشته به 7ميليارد و 10ميليون مترمكعب رسيده است.
اين ميزان در مدت مشابه سال آبي گذشته 8 ميليارد و 480ميليون مترمكعب گزارش شده بود.
ميزان حجم آب خروجي از سدهاي كشور نيز از ابتداي سال آبي جاري تاكنون 8 ميليارد و 20ميليون مترمكعب گزارش شده است، درحالي كه آب خروجي از سدهاي كشور در مدت مشابه سال آبي گذشته، به ميزان 7 ميليارد و 980ميليون مترمكعب بود.
بر اين اساس، حجم آب خروجي از سدهاي كشور درمقايسه با مدت مشابه سال آبي گذشته، يك‌درصد افزايش نشان مي‌دهد.
ظرفيت كلي مخازن سدهاي كشور در زمان كنوني  4/47 ميليارد مترمكعب است كه بر اين اساس درصد پر بودن اين مخازن در زمان حاضر 41درصد گزارش شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار