کد خبر: 701422
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸
رئيس سازمان توسعه تجارت گفت: میانگین تعرفه واردات کالاهای صنعتی به ترکیه 5/5 درصد و میانگین تعرفه کالاهای صنعتی به ایران با گروه کالایی 10 به میزان 27درصد است، بنابراین تعرفه واردات کالاهای صنعتی به ایران بالاتر از ترکیه است.
ولی‌الله افخمی‌راد، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: زمانی تعرفه‌های واردات کاهش می‌یابد که رقمش بالا باشد ولی اکنون که تعرفه واردات کالاهای صنعتی ترکیه پایین و میانگین آن 5/5‌درصد است و تعرفه کشور ما در این بخش بالاست، نمی‌توان کاری انجام داد.
وی در عین حال بیان کرد: اگر کالا در کشور ما امکان رقابت ندارد، باید بررسی کنیم چه مشکلی باعث این ضعف در رقابت شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به صنعت پوشاک گفت: در رابطه با صنعت پوشاک که تعرفه رسمی واردات آن 100درصد است و به دلیل اینکه در گروه کالایی 10 قرار دارد، تعرفه‌اش دو‌برابر (‌200درصد) می‌شود، اگر کسی بخواهد پوشاک وارد کند، باید 200 درصد تعرفه بپردازد و این به معنی آن است که هیچ کسی نمی‌تواند به صورت رسمی پوشاک وارد کند و همه از طریق قاچاق اقدام می‌کنند. افخمی‌راد در عین حال بیان کرد: با برقراری تجارت ترجیحی، در زمینه واردات پوشاک به ترکیه 40درصد تخفیف دادیم و اکنون پوشاک از ترکیه با تعرفه 120‌درصد وارد می‌شود که البته هیچ تغییری رخ نمی‌دهد. چون دیوار تعرفه‌ای در کشور ما آنقدر بلند است که هر چقدر هم کوتاه کنیم، هیچ نگرانی‌اي برای صنعت داخلی وجود ندارد. رئيس سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: تجارت ترجیحی به این معنی است که قواعد کشور مبدأ رعایت شود، یعنی کالا باید در کشور مربوطه‌ای که تجارت ترجیحی با آن برقرار است، تولید شده باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار