کد خبر: 701397
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳
کارشناس ارشد دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات با اشاره به اینکه جرائم و ویژگی های تبلیغات دخانیات به زودی ابلاغ می شود، گفت: طبق این ابلاغیه، نمایش قلیان پشت ویترین مغازه ها یا چیدن محصولات دخانی در قفسه ها ممنوع می شود.

بهزاد ولی زاده، روز یکشنبه در نشست خبری کنترل دخانیات، افزود: پیش از این ، ستاد کنترل دخانیات، موارد تخلف تبلیغات دخانیات را به دادگاه صالحه معرفی می کرد اما چون تعریفی از تبلیغات دخانیات وجود نداشت بطورمثال قاضی می گفت این مورد تبلیغ از نظر من تخلف نیست.

وی خاطرنشان کرد: در نهمین جلسه ستاد کشوری کنترل دخانیات که در شهریور ماه امسال برگزار شد، ویژگی ها و شمول تبلیغات دخانیات، تصویب شد و به تائید رئیس جمهور رسید.

کارشناس ارشد دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات با بیان اینکه «ویژگی ها و شمول تبلیغات دخانیات» در روند ابلاغ قرار دارد ، گفت: این ویژگی ها به زودی به مراجع قضایی ابلاغ خواهد شد.

ولی زاده تاکید کرد: پس از ابلاغ این «ویژگی ها» ، متخلفان از سوی قاضی مربوطه تا 21 میلیون و 500 هزار تومان جریمه می شوند.

به گزارش ایرنا، طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، مصرف قلیان در کشور رو به افزایش است .ضمن اینکه مصرف گهگاهی قلیان بین زنان و بویژه در سنین پایین تر نیز در حال افزایش است که اگر مسایل فرهنگی و قانونی جمع آوری قلیان برطرف نشود با سونامی استعمال قلیان در جامعه روبرو خواهیم بود.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار