کد خبر: 701382
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
اوباما ضمن حمایت از رویکرد خود در قبال ایران و مخالفت با تحریم‌های جدید علیه ایران در حال حاضر تصریح کرد: «استدلال من است که ما تحریم‌های بسیار کارآمدی علیه ایران تصویب کردیم که این تحریم‌ها توانست ایران را به میز مذاکرات بیاورد تا بتوانیم این موضوع را بررسی کنیم که آیا می‌توانیم موضوع هسته ای ایران را از طریق دیپلماتیک رفع کنیم.»
فارس: رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی ان ان» از کنگره خواست که تصویب تحریم های جدید علیه ایران را متوقف کند و گفت که طبق تمامی محاسبات از جمله محاسبات سازمانهای اطلاعاتی اسرائیل، ایران به مفاد توافق موقت ژنو پایبند بوده است.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با فرید زکریا، تحلیل‌گر مشهور شبکه سی‌ان‌ان تصریح کرد که نباید در جنگ با تروریست‌ها، به نظریه جنگ مذهبی نزدیک شد.

وی تاکید کرد که 99.9 درصد از مسلمانان با گروه‌های تروریستی مخالف‌اند و ما باید خود را متحد این افراد بدانیم.

رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص سفر نتانیاهو به واشنگتن گفت که در صورتیکه نتانیاهو به آمریکا سفر کند با او دیدار نمی‌کند زیرا به هیچ‌ عنوان روال نیست که دو هفته قبل از برگزاری انتخابات با رهبر یک کشور دیدار کند.

اوباما در اینباره تصریح کرد: «من حاضر به دیدار با نتانیاهو نیستم. زیرا سیاست ما اینگونه نیست که با رهبر هر کشوری از جهان درست دو هفته قبل از برگزاری انتخابات آن کشور دیدار کنیم».

وی ضمن حمایت از رویکرد خود در قبال ایران و مخالفت با تحریم‌های جدید علیه ایران در حال حاضر تصریح کرد: «استدلال من است که ما تحریم‌های بسیار کارآمدی علیه ایران تصویب کردیم که این تحریم‌ها توانست ایران را به میز مذاکرات بیاورد تا بتوانیم این موضوع را بررسی کنیم که آیا می‌توانیم موضوع هسته ای ایران را از طریق دیپلماتیک رفع کنیم.»

اوباما سپس در ارتباط با پایبندی ایران به توافق موقت ژنو  تحت عنوان برنامه اقدام مشترک ادامه داد: «با تمامی محاسبات صورت گرفته از جمله محاسبات سازمانهای اطلاعاتی اسرائیل، ایران به مفاد توافق موقت ژنو (برنامه اقدام مشترک) پایبند بوده است. برنامه هسته‌ای خود را گسترش نداده‌اند. آنها ذخایر اورانیوم با درصد غنای پایین خود را به عقب بازگردانده‌اند. ما در این دوران از مذاکرات هسته‌ای هیچ‌چیزی را از دست نداده‌ایم. برنامه هسته‌ای ایران پیشرفت نکرده است.»

رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص موضوع هسته ای ایران تأکید کرد: ما شانس ایجاد یک مکانیسمی را داریم که طبق آن بتوانیم تأیید کنیم که ایران تسلیحات هسته‌ای ندارد و ایران توانمندی این را دارد که در طی زمان مجدداً به عنوان یک بازیگر مسوول به جامعه ملل وارد شود. با اینحال نمی‌دانم که بتوانیم به چنین چیزی برسیم اما استدلال من برای کنگره آمریکا این است که در مقابل تصویب تحریم‌ها علیه ایران مقاومت کنند زیرا شرکای ما و حتی ایران می‌توانند این تحریم‌ها را نقض توافق موقت ژنو تفسیر کنند. از نظر ما، تضعیف دیپلماسی در این برهه مهم زمانی بدون آنکه دلیل خوبی داشته باشیم، یک اشتباه است.

اوباما سپس اینگونه راهکار ارائه داد: کاری که در حال حاضر ما باید انجام دهیم این است که باید این دور از مذاکرات را به اتمام برسانیم و به ایران فشار آوریم تا به خواسته جامعه بین‌الملل آری بگوید و مهم است که اتحاد بین گروه ۱+۵ حفظ شود و حتی اتحاد با روسیه علیرغم تنش‌هایی که با این کشور داریم، حفظ شود و همچنین اتحاد با چین که تشنه نفت ایران است، حفظ شود. ما هنوز می‌توانیم این اتحاد را حفظ کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار