کد خبر: 701381
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
وقوع 2 انفجار همزمان تروریستی در شمال بغداد کشته شدن 3 عضو نیروهای دفاع مردمی عراق را در پی داشت، این درحالی است که داعش اقدام به ربودن 5 مهندس در مرکز شهر موصل کرد.
جدیدترین تحولات امنیتی عراق به نقل از سومریه نیوز از کشته شدن یکی از اعضای نیروهای دفاع ملی در جنوب تکریت، وقوع 2 انفجار تروریستی در شمال بغداد، ربوده شدن 5 مهندس بدست داعش در مرکز موصل و تظاهرات بازماندگان کشتار پایگاه نظامی اسپایکر حکایت دارد.
کشته شدن یکی از اعضای نیروهای دفاع ملی در جنوب تکریت

حمله عناصر تکفیری «داعش» به منطقه «بحیره الثرثار» از توابع شهر سامراء در 40 کیلومتری جنوب تکریت کشته شدن یکی از اعضای نیروهای دفاع ملی و زخمی شدن 16 نفر دیگر را درپی داشت.

در پی این حمله که با مقابله نیروهای امنیتی و دفاع مردمی عراق مواجه شد، شماری از عناصر تکفیری داعش نیز کشته و زخمی شدند.

وقوع 2 انفجار تروریستی در شمال بغداد

یک منبع آگاه در نیروی پلیس بغداد از انفجار توامان دو بسته بمبگذاری شده در منطقه «التاجی» در میان تجمع مردمی در شمال بغداد کشته شدن 3 نفر از اعضای نیروهای دفاع مردمی و زخمی شدن 14 نفر دیگر را درپی داشت.

داعش 5 مهندس را در موصل ربود

یک منبع محلی در استان نینوا تصریح کرد که گروه تروریستی تکفیری داعش 5 مهندس را امروز (یک‌شنبه) در مرکز موصل ربود.

به گفته این منبع این 5 مهندس از کارمندان شهرداری موصل به شمار می‌آمدند و داعش پس از یورش به خانه‌های آنها در مرکز شهر آنان را ربود و به زور سلاح آنها را به منطقه‌ای نامعلوم منتقل کرد.

تظاهرات بستگان قربانیان واقعه اسپایکر

صدها نفر از بازماندگان و بستگان کشتار پایگاه نظامی اسپایکر امروز در نزدیکی مقر دولت محلی استان ذی قار در شهر ناصریه تظاهرات کرده و خواستار دخالت‌های محلی و بین المللی برای مشخص شدن سرنوشت فرزندانشان شدند.

این تظاهرکنندگان با تاکید بر ادامه تظاهرات و اعتراض‌های خود تا برآوردن خواسته‌هایشان خواستار حمایت نیروهای امنیتی عراقی از آنها شدند.

گروه داعش صدها نفر از زندانیان زندان بادوش در موصل و پایگاه نظامی اسپایکر در شمال تکریت را پس از تصرف این مناطق در ژوئیه گذشته تنها به دلایل طایفی و مذهبی اعدام جمعی کرد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار