کد خبر: 701368
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی جنگ چهارم غزه و جنگ سوم لبنان را حتمی و اجتناب‌ناپذیر می‌داند و می‌گوید حزب‌الله قواعد بازی را به آنها تحمیل کرده است.
فارس: «آویگدور لیبرمن» با بیان اینکه «حزب‌الله قواعد بازی را تغییر داد و آن‌ها را به ما تحمیل کرد»، می‌گوید: «جنگ سوم لبنان امری اجتناب‌ناپذیر است».

لیبرمن امروز (یکشنبه) در گفت‌وگو با روزنامه یدیعوت آحارونوت گفت: «جنگ چهارم غزه حتمی است همانطور که جنگ سوم لبنان امری اجتناب‌ناپذیر است».

وی بر این باور است بازدارندگی رژیم صهیونیستی بعد از حمله هفته گذشته حزب‌الله به خطر افتاده و به علاوه پاسخ این رژیم کافی نبوده است.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تاکید کرد: «نباید اجازه داد که بگویند حماس به زانو در آمده چراکه دیدیم هفته گذشته آنها 10 راکت تست کردند. هر هفته شاهد هستیم که آنها خود و زرادخانه‌هایشان را بازسازی می‌کنند».

لیبرمن گفت:‌«تردیدی وجود ندارد که قوانین بازی تغییر کرده است و حزب‌الله این قواعد را به ما تحمیل کرده است. ما پاسخ نمی‌دهیم اما به جای آن تصمیم داریم جلوی این حوادث را بگیریم. فکر می‌کنم این موضوع کاملا غیرمنطقی است. حزب‌الله قدرتمندتر، مصمم‌تر و تهاجمی‌تر شده است».

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: «زمانی که وقت تصمیم‌گیری می‌شود، فرقی نمی‌کند که «آیزاک هرتزوگ» (رهبر حزب کارگر) باشد یا «بنیامین نتانیاهو» (رهبر حزب لیکود) چراکه در یک سمت، پوپولیسم قرار دارد و در سمت دیگر ساده‌لوحی. هیچ کدام برای انجام اقدامات قاطع، درک عمیق و قاطعیت ندارند. تنها «اسرائیل بیتنا» (حزب خود لیبرمن) می‌داند چگونه قاطع عمل کند، بقیه میان ساده‌لوحی و پوپولیسم در حرکت هستند. پیشرفت استراتژیک با «اسرائیل بیتنا» قابل دستیابی است».

لیبرمن در ادامه با بیان اینکه حزب او در یک کابینه‌ چپگرا حضور نخواهد یافت، افزود: «ما شریک یک کابینه چپگرا نمی‌شویم. ما همواره گفته‌ایم که قادر به انجام چه کاری هستیم و چه کارهایی نمی‌توانیم انجام دهیم. در حال حاضر دو گزینه واقعی وجود دارد؛ یکی کابینه راستگرا و دیگری کابینه ائتلافی به رهبری راستگراها».
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار