کد خبر: 701349
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
وزیر راه و شهرسازی از احداث قطار سریع السیر تهران- فرودگاه امام (ره)- قم – اصفهان با سرعت 300 کیلومتر در ساعت خبر داد.
مهر: عباس آخوندی در جمع خبرنگاران از احداث قطار سریع السیر تهران- اصفهان خبر داد و گفت: قطار سریع السیر از تهران به فرودگاه امام (ره) و سپس به قم و اصفهان متصل می شود.

وی با بیان اینکه سرعت این قطار بیش از 300 کیلومتر در ساعت خواهد بود افزود: کارهای مقدماتی و زیرساختی این پروژه انجام شده بود اما به جهت مشکلات مالی، مابقی پروژه متوقف بود اما به زودی با حضور رئیس جمهور، ریل گذاری این پروژه انجام می شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه امیدواریم این پروژه تحولی را در صنعت ریلی ایجاد کند، گفت: این قطار در ایستگاه تهران و یک ایستگاه مرکزی در شهر تهران به سمت فرودگاه امام خمینی (ره) حرکت می کند و از آن جایی که اصلی ترین مسئله مسافران، نحوه اتصال تهران به فرودگاه امام (ره) است، بنابراین با این قطار امکان دسترسی ریلی از مرکز شهر تهران به فرودگاه فراهم می شود.

آخوندی با اشاره به اینکه در ایستگاه مرکزی شهر قم، این قطار توقف دارد، بیان کرد: تمام ساکنان شهر قم و یا مسافران این شهر می توانند با این قطار سریع السیر در مدت 30 تا 35 دقیقه این مسافت را طی کنند.

وی تصریح کرد: پس از قم، قطار به سمت اصفهان می رود و امیدواریم که با اتصال ریلی تهران به فرودگاه امام (ره)، ارتباط مناسبی را بین صنعت ریلی و هوانوردی ایجاد کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار