کد خبر: 701321
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
وقتی نسخه دوگانه سوز رقابتهای فرمول یک ساخته می شود، تولید کشتی تفریحی دوگانه سوز نیز نباید چندان تعجب برانگیز باشد.

 

خبرگزاری مهر: وقتی نسخه دوگانه سوز رقابتهای فرمول یک ساخته می شود، تولید کشتی تفریحی دوگانه سوز نیز نباید چندان تعجب برانگیز باشد.

نخستین کشتی دوگانه سوز جهان با نام "ساوانا" طی سه سال طراحی و ساخته شده است.

جدای از آنکه این کشتی تفریحی با بهره گیری از به روزترین فناوری های روز جهان ساخته شده و ساختار طبقات مشرف به عرشه آن به شکل گنبدی زیباست، می توان این کشتی را به نوعی تأسیسات شناور تولید برق نیز به شمار آورد.

ساخت اولین کشتی تفریحی دوگانه سوز دنیا

ساوانا 83.5 متر طول داشته و به جز امکاناتی که برای صاحب آن در نظر گرفته شده است، تا 10 مهمان و بین 22 تا 26 خدمه نیز به راحتی می توانند در آن برای مدتی کوتاه یا طولانی زندگی کنند.

استفاده از صفحات کامپوزیتی، فولاد ضد زنگ صیقل داده شده، تقویت کننده های آلومینیومی و از همه جالب تر چوب درخت ساچ در بخش های مختلف این کشتی تفریحی از جمله نوآوری هایی محسوب می شود که در ساخت آن دیده می شود.

در ساخت این کشتی تفریحی از فناوری پیش رانش الکترو – مکانیکی استفاده شده است. در این کشتی مدرن از موتور چهار زمانه Wärtsilä 9L20 جهت پمپاژ ژنراتورهای کاترپیلار آن استفاده شده است. بدین ترتیب باتری های لیتیوم یونی کشتی به خوبی شارژ و در نهایت ملخ برقی آن نیز به راه می افتد.

بنابه ادعای شرکت سازنده، از این طریق تا 30 درصد در مصرف سوخت صرفه جویی می شود که از این حیث باید ساوانا را در زمره مقرون به صرفه ترین فناوری های نوظهور دنیا به شمار آورد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار