کد خبر: 701302
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
مقام های کره شمالی امروز(شنبه ) با تصویب قانون اجباری شدن خدمت سربازی برای زنان، به قانون خدمت داوطلبانه زنان پایان دادند.

پایگاه خبری العالم: مقام های کره شمالی امروز(شنبه ) با تصویب قانون اجباری شدن خدمت سربازی برای زنان، به قانون خدمت داوطلبانه زنان پایان دادند.

بر اساس این مصوبه، از ماه آوریل آینده همه زنان کره شمالی که تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را به پایان رسانده اند باید به سربازی بروند و دست کم برای یک دوره سه ساله در خدمت نظام باشند.

"سومریه نیوز" در این خصوص نوشت : رسانه های کره شمالی در خبری به نقل از منابع رسمی این کشور گزارش کردند که مقام های کره شمالی با تصویب قانونی، خدمت سربازی زنان را از حالت داوطلبانه به حالت اجباری تغییر داده اند و همه زنان و دختران کره شمالی 17 تا 20 ساله مشمول این قانون می شوند.

این رسانه ها افزودند: مقام های کره شمالی به همه دستگاه های ذی ربط سراسر کشور دستور داده اند که مشمولان این قانون را به خدمت فراخوانند. خدمت اجباری زنان کره شمالی از ماه آوریل آینده آغاز خواهد شد.

به گفته این رسانه ها برعکس مردان کره شمالی که 10 سال کامل خدمت سربازی دارند، خدمت سربازی زنان این کشور خیلی طولانی نخواهد شد و حداکثر تا 23 سالی خواهد بود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار