کد خبر: 701222
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱
همزمان با انتشار خبر اكران فيلم «محمد رسول‌الله» در دهه فجر، رسانه‌هاي غربي با سوءاستفاده از اين خبر، تلاش‌ كرده‌اند كه به اين وسيله به اختلافات ميان شيعه و سني دامن بزنند.
همزمان با انتشار خبر اكران فيلم «محمد رسول‌الله» در دهه فجر، رسانه‌هاي غربي با سوءاستفاده از اين خبر، تلاش‌ كرده‌اند كه به اين وسيله به اختلافات ميان شيعه و سني دامن بزنند.
 همزمان با انتشار خبر نمايش فيلم «محمد رسول‌الله» در ايام بزرگداشت دهه فجر، هفته‌نامه «نيوزويك» در گزارشي با عنوان «در ميان جنجال جهاني به خاطر كاريكاتورهاي (حضرت) محمد، يك فيلم چند ميليون دلاري از داستان زندگي اين پيامبر در جهان اسلام جنجال‌برانگيز مي‌شود»؛ به فيلم جديد مجيد مجيدي پرداخته است. اين هفته‌نامه امريكايي در ادامه با اشاره به اكران فيلم «محمد رسول‌الله» در افتتاحيه جشنواره بين‌المللي فيلم فجر، همزمان با بزرگداشت سي و ششمين سال پيروزي انقلاب اسلامي ايران، به اين مسئله اشاره كرد كه اين فيلم 30 ميليون دلاري كه با حمايت نهادهاي حكومتي در ايران ساخته شده، قرار است در شرايطي جنجالي به نمايش درآيد كه به خاطر انتشار كاريكاتورهاي حضرت محمد(ص) در مجله فرانسوي «شارلي ابدو»، جهان اسلام به خشم آمده و 12‌نفر نيز توسط افراد مسلح طرفدار گروه داعش به قتل رسيده‌اند.
نيوزويك در ادامه با اشاره به اين مطلب كه در هيچ‌ جاي قرآن صراحتاً به اين مطلب كه به تصوير كشيدن چهره حضرت محمد(ص) ممنوع است، اشاره نشده و تنها در سنت اسلامي، اين كار منع شده است، در يك پيش‌داوري نوشت: «فيلم مجيدي كه در ايران شيعه ساخته شده است به احتمال زياد باعث ايجاد تفرقه و نفاق (ميان شيعه و سني) در خاورميانه و ديگر نقاط خواهد شد.»!
اين روزنامه نوشت: «اگرچه (حضرت) محمد در نظر سني و شيعه هر دو، پيامبر خاتم است ولي ايرانيان شيعه در مواجهه با به تصوير كشيدن شخصيت‌هاي ديني و مذهبي، نسبت به سني‌ها، سختگيري كمتري دارند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار