کد خبر: 701180
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
بازنويسي حكايت‌ها و ماجراهاي كهن طوري كه هم از نظر موضوع و دغدغه به جامعه امروز بخورد و هم به دل مخاطبان امروزي بنشيند كاري پرسابقه است
 بازنويسي حكايت‌ها و ماجراهاي كهن طوري كه هم از نظر موضوع و دغدغه به جامعه امروز بخورد و هم به دل مخاطبان امروزي بنشيند كاري پرسابقه است. حتي اينكه بر اساس روايت‌هاي كوتاه ولي پرمغز داستان‌ها و حكايت‌هايي جديد ساخته شوند هم چيزي است كه خيلي از نويسندگان به آن پرداخته‌اند. اما اگر از ميان اين همه طبع آزمايي‌هاي اخير در اين حيطه بخواهيم چند كتاب را به عنوان بهترين آثار انتخاب كنيم، «من ازدواج نمي‌كنم» حتماً يكي از آنها خواهد بود.
آنچه در بالا خوانديد تعارفي نبود از سر اجبار كه در ابتداي هر معرفي كتابي مي‌تواند بيايد. «من ازدواج نمي‌كنم» واقعاً كتاب خوبي است. يعني تقريباً همه چيزش به قاعده است. از حجم، صفحه‌آرايي و تصوير‌سازي‌هايش، تا احاديثي كه انتخاب شده و قلم روان نويسنده‌اش. براي اثبات اين ادعا هم همين كافي است كه وقتي آن را باز كنيد و يكي دو داستانش را بخوانيد بعيد است قبل از تمام شدن بي‌خيالش شويد.
«من ازدواج نمي‌كنم» 26 داستان دارد. كتاب با اولين خواستگاري بشر آغاز مي‌شود؛ جايي كه حضرت آدم ابوالبشر، حضرت حوا را از خدا خواستگاري مي‌كند. بقيه داستان‌ها هم درباره ازدواج است.
«كبري التج» آنطور كه در مقدمه كتاب توضيح داده است، ابتدا سراغ كتاب «تحكيم خانواده از نگاه قرآن و حديث» رفته و چندين حديث و روايت را انتخاب كرده است. بعد هم طوري كه به اصل آنها خدشه‌اي وارد نشود با محوريت آن حديث و روايت داستان‌هاي كوتاهي نوشته است و البته شماره حديث‌ها را هم كه در كتاب اصلي مي‌توانيد پيدايشان كنيد آورده است؛ در برخي داستان‌ها هم از بيش از يك حديث استفاده شده است. داستان‌هايي كه به خيلي از موضوعات مبتلا به جوانان امروزي درباره ازدواج مي‌پردازد. «جهيزيه»، «ملاك انتخاب همسر»، «اهميت ازدواج»، «عدم تحميل همسر به پسر يا دختر از سوي والدين» و مسائلي از اين دست اموري هستند كه بعيد است هر پسر و دختر دم‌بختي با چند تا از آنها دست به گريبان نباشد.  براي مثال در داستان «پيش از خواستگاري» نماز و دعايي از امام علي(ع) نقل شده است كه ايشان انجام آن را قبل از انجام خواستگاري به جوانان توصيه فرموده‌اند.  «من ازدواج نمي‌كنم» 110 صفحه دارد كه با توجه به صفحه‌بندي دلنواز و دوست داشتني آن، خواندنش خيلي زمان نمي‌برد. اين كتاب برخلاف اسمش فقط به درد آنهايي كه نمي‌خواهند ازدواج كنند، نمي‌خورد. بلكه هر جوان دم بختي از خواندنش لذت و از احاديثش منفعت خواهد برد. بنابراين رساندن اين كتاب به دست اين گروه سني و حتي كساني كه كم‌كم دارند به ازدواج فكر مي‌كنند حتماً كار ارزشمندي خواهد بود.  ناشر اين كتاب انتشارات مؤسسه علمي - فرهنگي دارالحديث است و به همين دليل شايد پيدا كردن آن در بازار كتاب كار راحتي نباشد اما اگر شما هم دوست داريد تا «من ازدواج نمي‌كنم» را بخوانيد، مي‌توانيد عدد 30 را به شماره 09212770738 ارسال كنيد تا اين كتاب 7هزار توماني در تهران با فقط 3 هزار تومان هزينه ارسال (مجموعاً 10 هزار تومان) براي شما ارسال شود. ارسال براي شهرستان‌ها با دريافت هزينه پست خواهد بود. به درخواست‌هايي با تعداد بالا تخفيف تعلق خواهد گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار