کد خبر: 701160
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
مدیر عامل سابق شرکت آب و فاضلاب شهری استان لرستان از هزینه کردن ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه های آبرسانی این شرکت خبر داد.

مهدی اکبریان مدیر عامل سابق شرکت آب و فاضلاب شهری استان لرستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی چهار سال گذشته در این شرکت گفت : در این مدت بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات خاص عمرانی را برای تامین آب و اجرای پروژه های کوتاه مدت و میان مدت این حوزه در استان هزینه کرده ایم. اکبریان یکی دیگر از اقدامات را بازنگری و مهندسی ارزش در اجرای پروژه های این شرکت عنوان کرد و افزود : بازنگری طرح فاضلاب شهر خرم آباد که سال ۹۰ آغاز شده از جمله این پروژه ها بوده است که در قالب آن شاهد کاهش ۱۰ میلیارد تومانی هزینه ها در این زمینه بودیم.

وی با اشاره به اجرای مهندسی ارزش پروژه انتقال آب کاکارضا به شهر خرم آباد ادامه داد: همچنین کار مهندسی ارزش طرح فاضلاب دورود با تملک زمین و همچنین اجرای ۹۰ درصدی خطوط انتقال آن یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته بوده است.

رفع مشکل تامین آب شهرستانهای پلدختر و کوهدشت

مدیر عامل سابق شرکت آب و فاضلاب شهری استان لرستان با بیان اینکه تا پیش از چهار گذشته ما در بحث تامین آب شهرستان های پلدختر و کوهدشت دارای مشکلات فراوانی بودیم عنوان کرد: این در حالیست که با انجام اقدامات لازم مشکل تامین آب این دو شهرستان استان برطرف شد. اکبریان همچنین با اشاره به اجرای طرح بازنگری تصفیه خانه فاضلاب شهرستانهای کوهدشت و پلدختر بیان داشت: آبرسانی به شهرهای گراب، کوهنانی، درب گنبد، معمولان، زاغه، مومن آباد، فیروزآباد، چغلوندی و ... نیز از دیگر کارهای صورت گرفته طی چهار سال گذشته بوده است. وی همچنین به بحث ساختمانهای ادارای شرکتهای آب و فاضلاب در شهرستانهای مختلف لرستان اشاره کرد و گفت: تا قبل از چهار سال گذشته همه شرکتهای آب و فاضلاب در سطح استان در ساختمانهای اجاره ای به مردم خدمات رسانی می کردند و این در حالیست که در این مدت با اقدامات لازم برای شرکتهای استان ساختمان مناسب پیش بینی شده است.

اجرای طرح بهسازی چشمه گلستان خرم آباد

مدیر عامل سابق شرکت آب و فاضلاب شهری استان لرستان همچنین به بحث بهسازی چشمه گلستان اشاره کرد و گفت: ما در تابستانها شاهد بی آبی در جنوب شهر خرم آباد بودیم که با همکاری ارتش، سپاه و میراث فرهنگی هم اکنون تلمبه خانه چشمه گلستان دارای پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی است. اکبریان با اشاره به اجرای شبکه فاضلاب الشتر، نورآباد و پلدختر بیان داشت: هم اکنون این پروژه ها دارای پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی هستند. وی همچنین به ساخت تصفیه خانه های فاضلاب اشاره کرد و گفت: این اقدام نیز برای اجرا به روش "بی او تی" در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار گرفته شده است. مدیر عامل سابق شرکت آب و فاضلاب شهری استان لرستان به اصلاح ۲۵۰ کیلومتر از شبکه های آب و فاضلاب استان اشاره کرد و گفت: همچنین در مدت زمان یاد شده بیش از ۲۳۰ کیلومتر توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب و همچنین ۴۴۰ کیلومتر اجرای شبکه فاضلاب را داشته ایم.

افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت مخازن آب لرستان

اکبریان از افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت مخازن آب استان در این مدت خبر داد و گفت: این میزان هم اکنون به بیش از ۵۶ هزار و ۵۰۰ متر مکعب افزایش رسیده است. وی یادآور شد: همچنین طی چهار سال گذشته ۴۰ درصد شبکه جمع آوری فاضلاب استان به اتمام رسیده است. مدیر عامل سابق شرکت آب و فاضلاب شهری استان لرستان از اجرای ۹۰ درصدی شبکه آب واحدهای مسکن مهر استان خبر داد و تصریح کرد: همچنین ۱۰۰ درصد کار اجرای شبکه فاضلاب واحدهای مسکن مهر استان نیز اجرایی شده است. اکبریان یادآور شد: برای ایام دهه فجر امسال نیز ۱۱ پروژه در استان با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار