کد خبر: 701046
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
قضات ديوان عالي كشور راي اعدام دو پسرجوان كه در تجاوز به دختري مجرم شناخته شده بودند را تاييد كردند.
به گزارش خبرنگار ما، تابستان سال 90 دختر جواني مأموران پليس اسلامشهر را از وقوع حادثه با خبر كرد. شاكي توضيح داد: مدتي قبل در يك ميهماني، در يكي از باغ‌هاي دماوند با پسري به نام محمد كه دوستانش او را ممدخوشگله صدا مي‌كردند آشنا شدم. وقتي جشن تمام شد سوار ماشين او شدم تا مرا به خانه‌ام برساند. همانجا بود كه متوجه شدم قمه بزرگي زير صندلي گذاشته است. علت را كه پرسيدم گفت قمه متعلق به يكي از دوستانش است و آن را امانت گرفته اما چند روز بعد وقتي درباره او تحقيق كردم، فهميدم كه محمد از مجرمان سابقه‌دار است كه پليس او را بارها بازداشت كرده‌است. همان‌وقت بود كه تصميم گرفتم رابطه‌ام را قطع كنم به خاطر همين وقتي تماس گرفت به تلفن‌هايش جواب ندادم اما مدام تماس مي‌گرفت به خاطر همين چندبار خط‌تلفنم را عوض كردم اما بار ديگر مزاحم مي‌شد و درخواست دوستي مي‌كرد.

وقتي با انكارهاي من مواجه شد يكي از دوستانم كه مهديه نام دارد به همراه نامزدش نيما را به سراغم فرستاد تا به خانه محمد برويم و با هم حرف بزنيم. محمد شرط كرده بود اگر به حرف‌هايش گوش بدهم ديگر مزاحم نمي‌شود. من هم كه از مزاحمت‌هاي او خسته شده بودم به ناچار قبول كردم.

روز حادثه همراه مهديه و نامزدش به خانه محمد رفتم. وقتي واردشديم او ابتدا از ما پذيرايي كرد و بعد به بهانه انجام كاري خانه را ترك كرد تا اينكه ساعتي بعد در حالي كه قمه بزرگي در دست داشت به همراه چهار نفر از دوستانش وارد شد.

دو نفر از آنها حميدسياه و حميد تارزان از اوباش اسلامشهر بودند. محمد، نيما و مهديه را در يكي از اتاق‌ها حبس كرد و گوشي‌هاي ما را گرفت. بعد مرا به اتاق ديگري برد و با تهديد قمه از دوستانش خواست به من تعرض كنند. من هرچه مقابل آنها مقاومت كردم فايده‌اي نداشت. خواستم خودم را از پنجره اتاق به بيرون پرتاب كنم اما آنجا طبقه سوم بود و از ارتفاع ترسيدم. شاكي ادامه داد: بعد از آن محمد و دوستانش خواستند به مهديه تعرض كنند اما نيما مقابل آنها مقاومت كرد. بعد از بالا گرفتن مشاجره، محمد، نيما را به ضرب قمه مجروح كرد. بعد همه آنها ترسيدند و فرار كردند.

بعد از مطرح شدن شكايت، كارآگاهان پليس آگاهي از مهديه و نيما تحقيق كردند. آنها در بازجويي‌ها حرف‌هاي شاكي را تأييد كردند. كارآگاهان سرانجام حميد سياه و حميد تارزان را بازداشت كردند. آنها در اولين بازجويي‌ها به جرم خودشان اقرار كردند. در حالي كه ساير متهمان متواري بودند، پرونده براي رسيدگي به شعبه 75 دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد. شاكي در ابتداي جلسه در جايگاه قرار گرفت و به تشريح حادثه پرداخت. اما دو متهم در جلسه دادگاه اظهارات خود را تغيير دادند و گفتند نقشي در ماجرا نداشته‌اند. هيئت قضايي بعد از شور دو متهم را از اتهام تجاوز به عنف تبرئه و به تحمل شلاق محكوم كردند. با اعتراض شاكي به رأي دادگاه، پرونده در ديوان عالي كشور بررسي شد. قضات ديوان بعد از بررسي اوراق پرونده اعتراض شاكي را وارد دانسته و با نقض رأي دادگاه، پرونده براي رسيدگي دوباره روي ميز قضات شعبه 78 دادگاه كيفري استان تهران قرار گرفت. پس از آن به دستور قاضي حسين اصغرزاده، پرونده براي تحقيق درباره متهمان فراري در دادسرا بررسي شد. كارآگاهان در جريان تحقيقات متوجه شدند محمد و كامران، دو متهم ديگر پرونده در جريان يك سرقت مسلحانه بازداشت و به 15 سال حبس محكوم شده‌اند اما آخرين عضو باند كه مهدي نام دارد همچنان متواري است. بنابراين دو متهم بعد از مواجهه حضوري با شاكي مورد تحقيق قرار گرفتند. بعد از كامل شدن تحقيقات، كامران، ممدخوشگله، حميد سياه و حميد تارزان مقابل هيئت قضايي پاي ميز محاكمه قرار گرفتند. در ابتداي جلسه به دستور قاضي اصغرزاده، شاكي در جايگاه قرار گرفت و حادثه سياه را شرح داد. پس از آن چهار متهم يك به يك در جايگاه قرار گرفتند و اظهارات خود را بيان كردند. هيئت قضايي بعد از پايان جلسه حميد سياه و حميد تارزان را مجرم تشخيص و رأي به اعدام آنها دادند و دو متهم ديگر از مجازات اعدام نجات پيدا كردند. پرونده براي بررسي به ديوان عالي كشور فرستاده شد و قضات ديوان راي اعدام دو متهم را تاييد كردند.

 

 

 

حکم اعدام دوپسر جوان که در تجاوز به دختری مجرم شناخته شده ‌بودند توسط دیوانعالی کشور تایید شد. به گزارش خبرنگار ما، این دوجوان یک‌سال قبل دختری را به خانه‌ای در اسلامشهر برده و در آنجا مورد آزار قرار داده ‌بودند. پرونده با شکایت این دختر به جریان افتاد. او گفت: «یکی از دوستانم مرا به خانه پسر مورد علاقه‌اش دعوت کرد، من هم با نامزدم به آنجا رفتم. قرار بود جلو در منتظر دوستم شویم اما بعد از اینکه با نامزدم به محل رسیدیم دو نفر با قمه به سمتم حمله کردند، نامزدم خواست جلو آنها را بگیرد. او را با قمه زدند، بعد مرا داخل خانه بردند و مورد آزار قرار دادند. دونفر دیگر هم وارد خانه شدند، اما آنها کاری به من نداشتند. تصمیم گرفتم برای جلوگیری از این تجاوز خودم را از ساختمان به پایین پرت کنم اما نتوانستم، ترسیدم. مهاجمان بعد از اینکه به من تجاوز و نامزدم را زخمی کردند ما را در خیابان رها کردند.» با شکایت این دختر و نامه پزشکی‌قانونی، تحقیقات در این خصوص آغاز شد.

 ماموران دو نفر از متهمان را شناسایی و بازداشت کردند. این دومتهم همان کسانی بودند که دختر مدعی‌ بود او را مورد آزار قرار داده‌اند. شعبه٧٥ دادگاه کیفری استان تهران در مرحله اول تحقیقات، حکم به نفع متهمان صادر کرد و آنها را مجرم تشخیص نداد اما این حکم در دیوانعالی‌ کشور نقض شد و پرونده یک‌بار دیگر به جریان افتاد. وقتی دستور رسیدگی مجددا صادر شد شعبه٧٨ دادگاه کیفری‌استان تهران تحقیقات خود را آغاز کرد و این‌بار دو متهم دیگر که فراری بودند؛ در زندان شناسایی شدند و تحقیقات از آنها نیز انجام گرفت. به این ترتیب متهمان دوباره پای میز محاکمه رفتند. با توجه به نظریه پزشکی قانونی و گفته‌های طرفین پرونده از جمله نامزد دختری که مورد آزار جنسی قرار گرفته‌ بود قضات با اکثریت آرا، رای به اعدام دو متهم اصلی صادر کردند و برای دونفر دیگر نیز حکم زندان صادر شد.

این‌بار رای صادره مورد اعتراض متهمان قرار گرفت اما دیوانعالی کشور اعتراض را وارد ندانست و حکم اعدام را تایید کرد.

 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار