با تغيير و بازنگري ضوابط مربوط به تبليغات، حضور چهرههاي هنري - ورزشي در تبليغ صنايع و توليدات داخلي مجاز شد تا با استفاده از اين ظرفيت به توسعه بازار صنايع ملي كمك شود.
به گزارش «جوان» حسين انتظامي - معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي - گفت: روح حاكم بر سياستهاي كلي اقتصاد مقاومتي، توجه، باور و حمايت از صنايع و توليدات داخلي است. اين نگاه درونزا علاوه بر جنبههاي ملي، خودباورانه و استحكام اقتصاد كشور به اشتغالزايي نيز كمك ميكند.
وي افزود: مطابق بسته حمايتي كه ابتداي امسال اعلام شد، رسانههايي كه موضوع آنان و حجم اكثر خروجي آنان تقويتكننده هر يك از محورهاي بيست و چهارگانه اقتصاد مقاومتي باشد، يارانه سه برابري ميگيرند.
معاون وزير ارشاد با اشاره به بازنگري در قانون تبليغات گفت: قبلاً حضور چهرههاي ورزشي و هنري در انواع تبليغات ممنوع بود. اخيراً اين ضوابط مورد بازنگري قرار گرفت و حضور اين چهرهها در تبليغ «صنايع و توليدات داخلي» مجاز شد تا با استفاده از اين ظرفيت به توسعه بازار اين صنايع كمك كند.
انتظامي ادامه داد: البته طبيعي است كه ساير ضوابط از جمله معارض نبودن با فرهنگ اسلامي و ايراني براي همه نوع تبليغات و از جمله اين نوع تبليغات، جاري است و بر آن نظارت خواهد شد. به علاوه در ضوابط جديد و با توجه به ضرورت رعايت حقوق كودكان، از اين نوع تبليغات براي محصولاتي كه مصرفكننده آن عمدتاً كودكان هستند نميتوان استفاده كرد.