کد خبر: 700956
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰
«حميد بهمني»، كارگردان سينما در خصوص نگارش نامه مقام معظم رهبري به جوانان اروپايي و امريكايي يادداشتي را در اختيار ما گذاشت و به اهميت تحقق نامه حضرت آيت‌الله خامنه‌اي اشاره كرد.
«حميد بهمني»، كارگردان سينما در خصوص نگارش نامه مقام معظم رهبري به جوانان اروپايي و امريكايي يادداشتي را در اختيار ما گذاشت و به اهميت تحقق نامه حضرت آيت‌الله خامنه‌اي اشاره كرد.
متن اين نوشته به شرح ذيل است:
مقام معظم رهبري با نوشتن اين نامه يك زاويه و فضاي جديدي را در تفكر غرب ايجاد كردند كه يك چالش را به همراه داشت كه آيا اين اسلام همان اسلام 1400 سال پيش است يا خير؟ البته خيلي پيش‌تر، اين نگاه بايد توسط رسانه‌هاي ديداري و شنيداري مورد توجه قرار مي‌گرفت و اگر هم ايران آن را مطرح نكرد به اين دليل بود كه با وجود مشكلات و تحريم‌ها نمي‌توانست اين موضوع پر اهميت را به گوش همه دنيا برساند.
 اما نامه رهبر انقلاب اسلامي در اين خصوص به شدت تأثيرگذار بود و نگاه ايشان كاملاً الهي و خدايي و حتماً هم تأثير خود را خواهد گذاشت.  من به عنوان فيلمساز اين كشور غبطه مي‌خورم كه تا به امروز در حوزه فيلمسازي اين چنين نگاهي را نداشته‌ايم و اگر هم داشتيم بسيار ضعيف بوده و به صورت گسترده نتوانستيم آن را باز كنيم اما خوشحالم كه اين نامه يك درس بزرگ براي تمامي هنرمندان بود و همه بايد به آن عمل كنيم.  بايد با توجه به خواسته مقام معظم رهبري اين نگاه غلط را كه در ميان جوانان نسبت به فرهنگ باب شده است، تغيير داد و نگاه مثبت را در انديشه هنري آنها جاري ساخت. مطالبات فرهنگي رهبر انقلاب اسلامي موضوعات ظريف و دقيقي است كه مانند همين نامه بايد به آن توجه ويژه‌اي شود و البته اين توجه در ميان هنرمندان و اجراي فعاليت‌هاي هنري در اين راستا در حوزه تفكر و حمايت دولتي و خصوصي بايد شكل بگيرد و به ويژه دولت در رسيدن به اين هدف بايد بودجه لازم را در اختيار هنرمندان و فيلمسازان قرار دهد.
درست است كه اين نگاه در جوانان غرب كه كارنامه درخشاني ندارند، نيست اما در جوانان ما بايد وجود داشته باشد و البته بعد از نامه رهبري اين وظيفه دولت است كه اين نهاد فرهنگي را ايجاد كند و بودجه مناسبي را براي توليدات فرهنگي صرف كند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
طاهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
0
0
خیلی نظر خوبی است، خواهش میکنم همه هنر مندان تلاش هنری خود را با جهتگیری رساندن پیام پیامبر رحمت به همه دنیا به کار گیرند.امروز هنر باید هدفمند باشد ودر خدمت پیام رسانی,پیام اسلام وقران,امروز جهان تشنه این هنر نمایی است,فرصت را از دست ندهید که فردا دیراست ودر پیشگاه خداوند متعال عذری نخواهیم داشت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار