کد خبر: 700943
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۰
 ×  دكتر هومان نارنجي‌ها، پژوهشگر حوزه اعتياد با بيان اينكه هر قرص ترامادول برابر با يك قرص ترياك است و متأسفانه آمار 1/4 درصدي وابستگي به ترامادول در دانشجويان گواه بر شيوع بيشتر اين ماده خطرناك در ساير گروه‌هاي اجتماعي و تحصيلي است، گفت: اين دارو به علت عوارض شديد و مراجعه بيماران دچار تشنج به بيمارستان‌ها، بايد از فارماكوپه داروي ايران حذف شود.
 ×   رئيس كميسيون عمران شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اينكه در سال‌هاي ۹۲ و ۹۳، بيشترين تمركز مديريت شهري روي ساخت و بهره‌برداري از خطوط مترو استوار بود تا هم در اجرا و هم در بهره‌برداري به رقم ۳۰ كيلومتر مترو در سال برسيم، اظهار كرد: تحقق اين خواسته نقطه عطفي براي مديريت شهري محسوب مي‌شود.
 ×   مديركل امور آسيب‌هاي سازمان بهزيستي كشور گفت: تهران به عنوان يكي از مقاصد اصلي كودكان كار، دختران فراري و همچنين ساير آسيب‌ديدگان اجتماعي است و علاوه بر تهران، البرز و شهرهاي مذهبي مانند قم، مشهد و غيره نيز از ديگر مقاصد اصلي اين قشر است.
×    وزير بهداشت گفت: زماني كه صحبت از مصرف شير مي‌شود عنوان مي‌كنند دولت سوبسيد بپردازد؛ اين حرف را قبول ندارم، چون مردم در موارد ديگر مانند چيپس و پفك و لوازم آرايشي اين‌قدر هزينه مي‌كنند اما توجهي به مصرف روزانه يك و نيم تا دو ليوان شير ندارند.
×   وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي از شارژ شدن سومين مرحله از كارت‌هاي ويژه بسته‌هاي امنيت غذايي خاص مددجويان و نيازمندان خبر داد و گفت: 10 ميليون نفر از اين تسهيلات بهره‌مند خواهند شد و 144 ميليارد تومان براي اضافه شدن مرغ به بسته‌هاي امنيت غذايي پيش‌بيني شده است.
×    معاون رئيس‌جمهور در امور زنان و خانواده از انجام كار كارشناسي براي رفع مشكل بي‌تابعيتي زنان ايراني كه به ازدواج مردان افغان درمي‌آيند خبر داد و گفت: در صورت لزوم به مجلس لايحه ارائه مي‌دهيم يا از راه ديگري اين مشكل را حل مي‌كنيم.
×    علي طاهري، مدير اجرايي جمعيت مبارزه با دخانيات ضمن تأكيد بر لزوم افزايش ماليات بر دخانيات در قانون بودجه 94 به اظهارات اخير وزير بهداشت مبني بر افزايش ماليات بر سيگار اشاره كرد و گفت: طبق نتايج تحقيقي كه توسط سازمان بهداشت جهاني انجام شده افزايش ماليات بر دخانيات در كاهش مصرف آن از ساير روش‌ها مؤثرتر است. در صورتي كه قيمت دخانيات را بر مبناي ماليات 70 تا 80 درصد افزايش دهيم، مصرف مواد دخاني 7 تا 8 درصد كاهش پيدا مي‌كند.
 ×  معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي تهران با هشدار نسبت به ميزان مصرف نمك از سوي شهروندان گفت: طبق بررسي‌هاي انجام شده ميزان نمك در نان بربري بيشتر از ديگر نان‌ها است و سالم‌ترين نان سنگك است و ميزان نمك غيرمجاز و جوش شيرين اين نان از ديگر نان‌ها مناسب‌تر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار