کد خبر: 700926
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲
دبيركل جنبش مقاومت اسلامي لبنان طي يك سخنراني به تشريح تحولات 12 روز اخير پرداخت
از حالا به بعد، هر يك از اعضاي كادر حزب الله ترور شود، اسرائيل را مسئول دانسته و در هر زمان و مكان و به شيوه‌اي كه آن را مناسب بدانيم، ‌پاسخ خواهيم داد...
دبيركل جنبش مقاومت اسلامي در يك سخنراني پايان قواعد جاري كشمكش بين حزب‌الله و رژيم صهيونيستي را اعلام كرد و گفت از اين به بعد حزب‌الله به هر نحوي كه مناسب بداند به دشمني اسرائيل پاسخ خواهد داد.  سيد حسن نصرالله در سخنراني غروب ديروز خود گفت كه حمله رژيم صهيونيستي به رزمندگان مقاومت در قنيطره چيزي جز خير براي حزب‌الله نداشت و تاكيد كرد از اين پس چيزي به اسم «قواعد بازي» با دشمن اسرائيلي وجود نخواهد داشت. قواعد بازي به مختصات رفتارهاي نظامي حزب‌الله و رژيم صهيونيستي گفته مي‌شود كه طي سال‌هاي گذشته به صورت نانوشته بين دو طرف شكل گرفته بود.

  دبيركل جنبش مقاومت اسلامي لبنان دو روز پس از عمليات بزرگ حزب‌الله در مزارع شبعا طي يك سخنراني به تشريح تحولات 12 روز اخير پرداخت. وي در اين سخنراني با اشاره به حمله 28 دي ماه رژيم صهيونيستي و همچنين عمليات روز چهارشنبه حزب‌الله هشدار داد در صورتي كه هر يك از اعضاي كادر حزب‌الله يا هر جواني از جوانان حزب الله، ترور شود، اسرائيل را مسئول دانسته و به دشمن اسرائيلي در هر زمان و مكان و به شيوه‌اي كه آن را مناسب بدانيم، ‌پاسخ خواهيم داد.

سيد حسن نصرالله دبيركل حزب الله در ابتداي سخنراني خود ضمن تبريك و تهنيت به خانواده‌هاي شهداي قنيطره از تمام كساني كه به خاطر اين شهداي بزرگ به شيوه‌هاي مختلف ابراز همبستگي كرده بودند قدرداني كرد. سيد حسن نصرالله با تمجيد از شهيد جهاد عماد مغنيه و ديگر شهداي مقاومت اعلام كرد وقتي نتانياهو و يعلون خارج مي‌شوند و آنها را تهديد مي‌كنند، آنچه را كه امام زين العابدين(ع) به يزيد گفت، به نتانياهو و يعلون مي‌گويند آيا مي‌خواهيد ما را از شهادت بترسانيد.

حزب‌الله قاعده بازی را  تغيير داد

 تركيب خون شهداي ايراني و لبناني، نشانه اتحاد
نصرالله آميخته شدن خون شهداي ايراني و لبناني و ريخته شدن آن در سرزمين قنيطره سوريه را بيانگر وحدت قضيه، سرنوشت و نبرد دانست و اعلام كرد: «زمان شكست‌ها سپري شده و وارد مرحله پيروزي شده‌ايم.»

 اتحاديه عرب مرده است

نصرالله با انتقاد از اتحاديه عرب گفت: اصلا نهادي به نام اتحاديه عرب وجود ندارد. وي با انتقاد از سياست‌هاي رژيم‌هاي عربي و اتحاديه عرب خاطر نشان كرد: «اسرائيل از شكاف‌ها و اختلافات عربي و اسلامي و غيبت كشورهاي عربي و حتي اتحاديه عرب در صحنه بهره مي‌برد‎ و تصميم‌گيري مستقلي را از سوي دولت‌هاي عربي شاهد نيستيم. تجربه جنگ ظالمانه اخير عليه نوار غزه شاهدي بر سكوت دولت‌هاي عربي و اتحاديه عرب و نبود تصميم‌گيري مستقل از سوي آنها بود. وقتي زمان نبرد با اسرائيل باشد، تصميم‌گيري مستقل عربي جايي ندارد.»

 تصميم به ترور شهداي قنيطره در بالاترين سطوح دشمن اتخاذ شد

سيد حسن نصرالله خاطر نشان كرد روز يك‌شنبه پيش از ظهر، ‌بالگردهاي اسرائيلي دو خودرو غير نظامي را هدف قرار دادند كه به شهادت برادران ما منجر شد كه در حال انجام مأموريت بودند. دشمن تصميم به ترور شهداي قنيطره را قبلا گرفته بود و بر آن اصرار داشت‎. تصميم به ترور شهداي قنيطره در بالاترين سطح تصميم گيرندگان دشمن اتخاذ شد.
 
 اولين غافلگيري حزب الله براي اسرائيل

نصرالله با اشاره به اينكه «اسرائيل گمان مي‌كرد كه حزب الله هرگز به عمليات ترور شهداي مقاومت در قنيطره پاسخ نمي‌دهد و گمان مي‌كرد كه حزب الله در وضعي متزلزل و ضعيف قرار دارد» گفت: «اولين اقدام غافلگيركننده‌ حزب الله براي اسرائيل اعلام اسامي شهداي مقاومت نيم ساعت پس از ترور بود. »

 نتانياهو هرگز از حضور النصره احساس نگراني ندارد

نصرالله همچنين به همكاري و اتحاد تروريست‌هاي تكفيري با رژيم صهيونيستي اشاره كرد. وي گفت: جبهه النصره شاخه سوري شبكه القاعده است كه بين ارتش سوريه و نوار مرزي در جولان اشغالي حضور گسترده‌اي دارد، نتانياهو هرگز از اين حضور النصره احساس نگراني ندارد، يعلون هرگز از حضور النصره نگران نيست، بلكه به حمايت و پوشش هوايي جنگجويان و باز كردن بيمارستان‌هاي خود به روي تروريست‌هاي النصره مي‌پردازند.»
 
زيبايي شهداي قنيطره

دبيركل حزب‌الله با اشاره به اينكه هدف اسرائيل از ترور نيروهاي مقاومت اين بود كه «حزب الله دچار آشفتگي شود و در تنگنا قرار گيرد» خاطر نشان كرد: «غير از بعد انساني، تمام آنچه در اين مصيبت رخ داد، جز خير و بركت و الطاف الهي نبوده است. ميان ما و دشمن اسرائيلي دنيا و آخرت قرار دارد. » وي در ادامه افزود: «اولين دستاورد خون شهداي قنيطره وحشتي است كه اسرائيل پس از ترور آنها نشان داد. » نصرالله همچنين تأكيد كرد كه «هيچ ارتباطي ميان پرونده هسته‌اي ايران يا هر موضوع ديگر با تصميم مقاومت ندارد» چراكه « هيچ يك از دوستان ما راضي به ذلت يا ريخته شدن خون ما نيستند. راضي نمي‌شوند كه خونمان ريخته شود و ما تنها نظاره گر باشيم.»

 تشريح عمليات حزب‌الله

نصرالله در ادامه به تشريح جزئيات و مختصات عمليات روز چهارشنبه حزب‌الله پرداخت و با اشاره به اينكه «مقاومت خود را براي بدترين احتمالات آماده كرده بود، گفت: «از ويژگي‌هاي عمليات شبعا اين بود كه در اوج آمادگي اسرائيل انجام شد. » وي در ادامه بر تناسب و حتي برتري عمليات حزب‌الله با حمله رژيم صهيونيستي اشاره كرد: «اولا مجاهدان ما را در روز روشن كشتند آنها را در روز روشن كشتيم، ساعت يازده و نيم در مقابل ساعت يازده و نيم، دو خودرو از حزب‌الله در برابر دو خودرو و يك مقدار بيشتر، كشته‌ها و زخمي‌ها در برابر شهدا، موشك در برابر موشك.»

دبيركل حزب‌الله در ادامه به تفاوت‌هاي عمليات حزب‌الله با حمله رژيم صهيونيستي پرداخت: « تنها دو اختلاف ميان ما و اسرائيل وجود دارد، اول اينكه آنان ترسو بوده و مرد نيستند و نمي‌جنگند مگر در آبادي‌هاي مستحكم، آنان خيانت كردند اما مقاومت چهره به چهره پاسخ داد، اختلاف دوم اين است كه اسرائيلي‌ها جرئت برعهده گرفتن عمليات خود را پيدا نكردند اما مقاومت مستقيما پس از انجام عمليات به واسطه بيانيه شماره يك اين عمليات را برعهده گرفت.»

 سست‌تر از لانه عنكبوت

نصرالله با يادآوري شكست‌هاي اسرائيل به ويژه سال‌هاي 2000 و 2006 بار ديگر جمله معروف خود را تكرار كرد: «اسرائيلي كه روز چهارشنبه شكست داديم سست‌تر از لانه عنكبوت است.»

 پايان قواعد بازي

نصرالله در بخش پاياني صحبت‌هاي خود اظهار داشت: «امروز پس از عمليات قنيطره و عمليات مزارع شبعا مي‌گويم چيزي به نام قواعد درگيري براي ما ارزشي ندارد. اين حق اخلاقي، انساني و قانوني است كه با تجاوزگري در هر زمان و مكان مقابله كنيم و پاسخ را حق خود مي‌دانيم. دشمن بايد بهاي تجاوزش را مي‌پرداخت، اسرائيل از رويارويي نظامي فرار مي‌كند‎. فرق بين ترور شهداي قنيطره و ترور حاج حسن اللقيس چيست؟ پيام امروز ما اين است كه از حالا به بعد، در صورتي كه هر يك از اعضاي كادر حزب الله يا هر جواني از جوانان حزب الله، ترور شود، اسرائيل را مسئول دانسته و به دشمن اسرائيلي در هر زمان و مكان و به شيوه‌اي كه آن را مناسب بدانيم، ‌پاسخ خواهيم داد.»
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار