کد خبر: 700883
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ابزار لازم را برای سرمربی تیم ملی فراهم نکردیم.
تسنیم: علی کفاشیان در خصوص قرارداد کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال گفت: 6 ماه بعد از جام جهانی با کی‌روش مذکرات مفصلی انجام دادیم و در نهایت با او قرارداد جدیدی را امضا کردیم. قرارداد تا پایان جام جهانی 2018 روسیه است به این شرط که ایران به این رقابت‌ها صعود کند و در آن صورت کی‌روش در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی خواهد نشست.

وی ادامه داد: بعد از جام جهانی گفته بودم مخالف ماندن کی‌روش هستم، نه از این جهت که او مربی ضعیفی است بلکه توانایی بالایی در مسائل فنی و برنامه‌ریزی دارد. حقیقت امر این است ما نمی‌توانیم امکانات لازم را برای او فراهم کنیم تا در کارش بیشتر از این موفق باشد. در جام ملت‌ها تیم‌ها با امکانات خوبی آمده بودند و مربیان و بازیکنان ما آنها را می‌دیدند.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: دغدغه ما فقط مربوط به تیم ملی بزرگسالان نمی‌شود، ما 15 تیم ملی داریم و باید برای آنها بهترین تدارکات را ببینیم. تیم‌های جوانان، نوجوانان و نونهالان، بانوان و در کنار آن لیگ هم داریم. سعی ما این است که برای تیم ملی کم نگذاریم. بعد از جام جهانی که ما به همراه ژاپن، کره و استرالیا در آن حضور داشتیم تیم‌های دیگر خواب نبودند بلکه تدارکات زیادی دیدند تا با آمادگی زیادی در جام ملت‌ها شرکت کنند در حالی که ما تدارکات خیلی خوبی برای این رقابت‌ها ندیدیم.

کفاشیان افزود: سعی کردیم برای تیم ملی کم نگذاریم و 2، 3 بازی تدارکاتی هم داشتیم با این حال ابزار لازم را  برای سرمربی تیم ملی فراهم نکردیم.

وی در مورد جلسات اخیرش با کی‌روش گفت: بعد از بازگشت تیم ملی  از استرالیا جلسات بسیار فشرده‌ای با کی‌روش داشتیم. او گفت می‌خواهد کار کند  اما به شرطی که امکانات فراهم باشد. وقتی فوتبالمان این همه طرفدار دارد و مردم کمترین توقع‌شان رفتن تیم ملی به جام جهانی است به هر حال باید از لحاظ امکاناتی هیچ دغدغه‌ای نداشته باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: در استرالیا، کی‌روش تیم ملی را تا حدودی جوان کرد و انشاءالله این تیم در راه صعود به جام جهانی جوان‌تر هم خواهد شد. دنبال این هستیم که با آغاز این رقابت‌ها تدارکات خوبی برای تیم ملی در نظر بگیریم و تا الان 2 بازی دوستانه با شیلی و سوئد در فروردین سال 94 قطعی شده است.

کفاشیان در خصوص اینکه چرا نتیجه بازی ایران و عراق به خاطر دوپینگ بازیکن حریف تغییر نکرد، گفت: در اینکه عبدالزهرا بازیکن دوپینگی بود هیچ تردیدی وجود ندارد. در ایران از این بازیکن تست دوپینگ گرفته شد و مدارکش موجود است. گزارش لازم را به AFC ارائه دادیم اما مشخص نشد چرا اعتراض ما را رد کردند.

وی یادآور شد: در حال حاضر به کمیته استیناف AFC اعتراض خود را با مدارک کامل اعلام کردیم و امیدواریم تکلیف این پرونده مشخص شود. آنچه مشخص است این است که نتیجه بازی تغییر نمی‌کند اما باید در نهایت مشخص شود که کوتاهی از فیفا بوده یا AFC یا ایران.

رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه در AFC چندان هم بی‌نفوذ نیستم، تاکید کرد: در جام ملت‌ها چند اشتباه و خطا هم داشتیم که با نفوذمان، AFC آنها را نادیده گرفت. به طور مثال پیراهن‌هایمان مشکل داشت که با واکنش AFC مواجه شد اما ما کاری کردیم که تا پایان رقابت‌ها با همین پیراهن‌ها ادامه دهیم. در یک بازی تیم دیر به زمین رفت که مقصرش کادر فنی و سرپرست تیم بودند. تعدادی از بازیکنان باید هم برای مصاحبه می‌رفتند که این کار را انجام ندادند و این مورد هم از سوی AFC نادیده گرفته شد.

کفاشیان در این باره ادامه داد: اگر ما در AFC هم کرسی داشتیم اینطور نبود که نتیجه بازی ایران و عراق به سود ما اعلام شود بلکه حقیقت این است که AFC نخواست نتیجه این بازی تغییر کند. جلسات زیادی بین آنها برگزار شد که یک روز و نیم زمان برد اما در نهایت وقتی دیدند نمی‌توانند نتیجه را تغییر دهند اعتراض ما را رد کردند. ما که از عراق بیشتر در AFC نفوذ داریم و مطمئن باشید این مسئله هیچ ربطی به پرونده عبدالزهرا نداشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا لازم نیست ایران بیشتر در AFC نفوذ داشت باشد، گفت: بله من هم معتقدم باید در AFC کرسی داشته باشیم اما در این مورد چند عامل خیلی مهم است. اول از همه روابط شخصی با مسئولان AFC، همزمان بودن با آنها و پول خرج کردن است. به هر حال کشورهایی که به کاندیداها رای می‌دهند به دنبال افرادی هستند که پول زیادی خرج می‌کنند. در حال حاضر کره جنوبی نماینده‌ای در AFC ندارد و رئیس فدراسیون این کشور برای کشورهای صاحب رای پول خرج می‌کند تا برای حضور در AFC رای بیاورد. همین عوامل باعث می‌شود که آنها رای آورده و در AFC صاحب کرسی شوند. این را هم بگویم که ما خیلی هم بی‌نفوذ در AFC نیستیم.

کفاشیان با تاکید بر اینکه اگر کادر فنی تیم ملی بعد از بازی ایران و بحرین از ویلیامز انتقاد نمی‌کرد شاید شرایط بازی در عراق متفاوت بود، تصریح کرد: به هر حال اعتراض‌هایی که کی‌روش در بازی بحرین علیه داور استرالیایی کرد باعث شد که او با ما به مشکل بخورد و به نوعی دنبال تلافی باشد. شاید اگر این رفتارها نمی‌شد آن اتفاق در بازی با عراق رخ نمی‌داد.

وی با اشاره به وضعیت تیم امید گفت: قبل از هر چیز جا دارد از کادر فنی تیم امید که 2 کار همزمان در این تیم انجام می‌دهد تشکر ویژه داشته باشم. کادر فنی و مدیریتی تیم امید در یک سو به دنبال استعدادیابی و شناخت بازیکنان بیشتر برای تزریق به تیم امید و از سوی دیگر در حال آماده‌سازی تیم برای حضور در بازی‌های مقدماتی المپیک هستند و اتفاقا بازی‌های تدارکاتی و اردوهای خوبی هم داشته است.

کفاشیان خاطرنشان کرد: روز اولی که با خاکپور جلسه داشتم او یک حرف خیلی منطقی زد و گفت همه بازیکنان تیم ملی باید از تیم امید راه یابند در واقع تیم امید باید در اولویت باشند. من حتی به کی‌روش گفتم که موظف است با تیم امید نهایت همکاری را داشته باشد. همانطور که در زمان حضور وینگادا در این تیم با وی همکاری داشت. در جلسه اخیرم با کی‌روش نیز به این مسئله باز هم تاکید کردم باید بر کار تیم امید نظارت داشته باشد و با کادر فنی این تیم همکاری کند.

رئیس فدراسیون فوتبال یادآور شد: تیم امید در اوایل فروردین از 5 کشور میزبانی خواهد کرد و انشاءالله از این مرحله به سلامت عبور کرده در آذرماه نیز در مرحله انتخابی المپیک جزو تیم‌های صعود کننده قرار خواهیم گرفت. من به این تیم خیلی امیدوارم و معتقدم مدیریت خیلی قوی پشت این تیم است و باید از کاشانی هم تشکر کنم.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که چرا کی‌روش با مربیان ایرانی تعامل ندارد، گفت: در قرارداد کی‌روش آورده‌ایم که غیر از همکاری با تیم امید به این سمت پیش برود که با مربیان ایرانی هم همکاری کند. در واقع در کادر فنی تیم امید حتما از مربی ایرانی استفاده کند.

وی در مورد مصاحبه‌هایی که کی‌روش و مربیان داخلی علیه هم انجام دادند گفت: من این مصاحبه‌ها را از سوی هر دو طرف نمی‌پسندم. مسلما مربیان داخلی و همچنین کی‌روش دلشان برای تیم ملی می‌سوزد اما باید این را پذیرفت که باید مشکلات شخصی را کنار بگذاریم و همه برای کمک یه تیم ملی متحد شویم. علیرضا منصوریان را مثال می‌زنم، او در زمانی که با کی‌روش کار می‌کرد شاید در چند مورد با اعتراض او مواجه شد که حتی بعضی موارد نیز خیلی تند بود اما او تحمل کرد و چیزی نگفت. در نهایت بعد از کنار رفتن در یک تیم باشگاهی توانایی فنی خودش را به همه ثابت کرد. در حال حاضر اگر مربی‌ای می‌تواند به تیم ملی کمک کند بیاید و به تیم ملی کمک کند و اگر کسی مانع این کار شد ما خودمان وارد عمل می‌شویم.

رئیس فدراسیون درباره انتخاب علیرضا فغانی برای قضاوت فینال جام ملت‌های آسیا گفت: خیلی خوشحالم که این انتخاب صورت گرفته است. فغانی داور خیلی خوبی است و در جام ملت‌ها با کمترین اعتراض قضاوت‌های خود را پشت سر گذاشت در حالی که دیدید استرالیایی‌ها چقدر به داورهای ژاپنی اعتراض داشتند. من به فغانی تبریک می‌گویم و امیدوارم او در جام جهانی 2018 نیز قضاوت داشته باشد چرا که شایستگی این افتخار را دارد.

کفاشیان با بیان اینکه با نظرات کی‌روش در خصوص عدم امکانات کافی برای موفقیت تیم ملی موافق است، تصریح کرد: کی‌روش خیلی با برنامه جلو می‌رود و در جلسه اخیرش به ما اعلام کرد که برای مرحله به مرحله کارهایش در تیم ملی برنامه‌ریزی کرده است. او درست می‌گوید که ما امکانات لازم را برایش فراهم نمی‌کنیم. به طور مثال او از وضعیت چمن کمپ‌های تیم ملی رضایت ندارد و سالنی هم که قرار بود 3 سال پیش آماده شود هنوز آماده نیست.

وی اضافه کرد: حق با کی‌روش است اما باید این را هم در نظر گرفت که من هم محدودیت دارم. باور کنید فوتبال ایران حال و روز خوبی ندارد و من روزها و آینده خوبی را برای فوتبال نمی‌بینم. ما حق پخش را از صداوسیما دریافت نکرده‌ایم و اسپانسر هم پولی واریز نکرده است. بازیکنان تیم ملی اعتراض دارند که باشگاه‌هایشان پول نمی‌دهند. داوران حقوق نگرفته‌اند و... این مسائل همه به فوتبال ایران ضربه می‌زد و اگر این روند ادامه داشته باشد در 6 ماه آینده ما نمی‌توانیم حتی در منطقه غرب آسیا تیم اول باشیم. منبع مالی‌ کنونی ما از پولی است که بعد از جام جهانی به حساب فدراسیون واریز شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار