کد خبر: 700772
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲
علی لاریجانی با تأکید بر این که رسانه‌ها در تشریح سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ورود کنند، یادآور شد: دولت و بخش‌های مختلف باید پاسخگو باشند تا اقتصاد مقاومتی اجرا شود..
فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از کشورها با شیطنت موجب کاهش قیمت نفت شده‌‌اند، گفت: با تدبیر نظام این توطئه نیز راه به جایی نخواهد برد.

علی لاریجانی عصر امروز در دیدار با مردم شهر بهار، این شهرستان را شهری ممتاز در ایران خواند و اظهار کرد: وجود عارف بزرگی همچون آیت‌الله بهاری که نقش سازنده‌ای برای همه مسلمانان داشته؛ این شهر را ممتاز می‌کند.

وی با بیان اینکه استان همدان از جهات مختلفی زمینه رشد دارد، افزود: باید زمینه‌های توسعه را بشناسیم و امکان حضور مردم را در صحنه فراهم کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زمانی که مردم از جبهه‌ها دور بودند توفیق چندانی به دست نیاوردند، به خلع ید بنی صدر از فرماندهی کل قوا و سپس از ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: با ورود یک جریان حزب‌اللهی به عرصه، زمینه حضور مردم در جبهه‌ها فراهم شد و با ورود بسیجیان ابتدا حصر آبادان شکسته و سپس خرمشهر آزاد شد.

وی با تأکید بر اینکه اگر مردم وارد عرصه‌های مختلف نشوند، توفیقی حاصل نخواهد شد، گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات کشور در مسائل اقتصادی است.

لاریجانی با بیان اینکه دولت نمی‌تواند یک مالک،‌ تولیدکننده و سازنده خوب باشد،‌ افزود: در سال‌های اخیر رهبر معظم انقلاب شرایطی را مهیا کردند که مردم در مسائل اقتصادی ورود پیدا کنند.

وی با تأکید بر این که رسانه‌ها در تشریح سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ورود کنند، یادآور شد: دولت و بخش‌های مختلف باید پاسخگو باشند تا اقتصاد مقاومتی اجرا شود.

رئیس مجلس یکی از مشکلات صنعتگران را تهیه مواد اولیه دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی از منابع کشور حذف شده به طوری که میزان فروش نفت یک میلیون بشکه با قیمت 40 دلار کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه برخی از کشورها با شیطنت موجب کاهش قیمت نفت شده‌‌اند، افزود: با تدبیر نظام این توطئه نیز راه به جایی نخواهد برد.

لاریجانی با بیان اینکه باید اتکا به بودجه نفت را کاهش داد، تنها راه برون‌رفت از مشکلات پیش رو را در توجه به اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: توجه به این امر باعث می‌شود تا اقتصاد کشور روی پای خودش بایستند.

وی با بیان اینکه منویات مقام معظم رهبری بر روی اقتصاد مقاومتی باید عملیاتی شده و به مطالبه عمومی تبدیل شود، در ادامه گفت: باید زمینه ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیل دانشگاهی مهیا شود که یکی از این زمینه‌ها اعطای تسهیلات بانکی برای ایجاد شغل است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه منابع ما در حال حاضر محدود است، خاطرنشان کرد: باید آن چه را که در حوزه منابع وجود دارد به سمت اولویت‌ها و استفاده در آن بخش سوق دهیم.

وی با بیان اینکه باید شرایط  تولید را فراهم کنیم تا با ایجاد شرایط ایجاد اشتغال و کاهش تورم نیز مهیا شود، ابراز داشت: برای تحقق این مردم مشارکت مردم امری الزامی است.

لاریجانی با بیان اینکه باید بار بودجه جاری کشور کاهش یافته و ادارات کوچک شوند، افزود: فربه بودن دولت برای ما مشکل‌ساز است زیرا بودجه عمرانی سال جاری 30 هزار میلیارد تومان بود در حالی که بودجه جاری کشور 150 هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه این امر نشان دهنده وجود سیستم نادرستی است که باید اصلاح شود، ابراز داشت: سیاست دولت باید به سمت کوچک شدن رود تا با افزایش منابع عمرانی روبه رو شویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست ما این است که پول را صرف توسعه تولید در کشور کنیم چراکه سیاست‌های ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری در این جهت است.

وی با تأکید بر اصلاح روش‌های کشاورزی مانند توجه به آبیاری تحت فشار خواستار استفاده صحیح از آب شد و در پایان سخنانش ابراز داشت: شهرستان بهار دارای ظرفیت بسیاری در حوزه دامپروری و کشاورزی است و باید با سرمایه‌گذاری مناسب از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار