کد خبر: 700711
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۵
17 كشته و 9 زخمي پاسخ اول حزب‌الله به ترور 10 روز پيش صهيونيست‌ها
10 روز پس از هدف قرار دادن نيروهاي مقاومت اسلامي در جنوب سوريه، رزمندگان حزب‌الله لبنان روز چهارشنبه طي يك عمليات پيچيده و خلاقانه در مزارع شعبا چندين خودرو ارتش رژيم صهيونيستي را منهدم كردند ...
محمد بابايي
10 روز پس از هدف قرار دادن نيروهاي مقاومت اسلامي در جنوب سوريه، رزمندگان حزب‌الله لبنان روز چهارشنبه طي يك عمليات پيچيده و خلاقانه در مزارع شعبا چندين خودرو ارتش رژيم صهيونيستي را منهدم كردند و عده‌اي از نيروهاي اين رژيم را به هلاكت رساندند تا هم انتقام شهداي قنيطره را بگيرند و هم پيامي قاطع براي صهيونيست‌ها ارسال كنند كه مقاومت اسلامي لبنان به رغم جنگ با تروريست‌هاي تكفيري در سوريه آمادگي كامل در جنوب لبنان را نيز دارد.
ظهر روز چهارشنبه منطقه اشغالي شعبا شاهد تحول مهمي بود. گشتي‌هاي رژيم صهيونيستي در مزارع شعبا در كمين نيروهاي مقاومت اسلامي لبنان گير افتاده و تلفات سنگيني متحمل شدند. گزارش‌هاي ضد و نقيضي در باره تلفات صهيونيست‌ها و حتي دستگيري يك نظامي صهيونيست تا غروب روز چهارشنبه منتشر شد.
 بر اساس اين گزارش‌ها حداقل چهار و حداكثر 15 نظامي رژيم صهيونيستي در اين عمليات به هلاكت رسيدند.
 شبكه خبري الميادين با پوشش اين خبر اعلام كرد كه حداقل 15 نظامي صهيونيست كشته شده‌اند و 9 نفر مجروح شده‌اند كه حال پنج نفر از آنان وخيم گزارش شده است. برخي منابع غيررسمي حتي از كشته شدن 17 نفر خبر دادند. پايگاه خبري ديلي‌استار لبنان تعداد كشته‌هاي صهيونيست‌ها را چهار نفر اعلام كرد. شبكه العربيه اعلام كرد كه يكي از كشته‌هاي اسرائيلي افسري با درجه سرگرد است.از سوي ديگر  وزارت جنگ رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه فقط دونظامي از جمله يك افسر ارشد در اين عمليات كشته شده‌اند. اما برخي كارشناسان با انتشار تصاوير عمليات ديروز گفتند كه غيرممكن است اين عمليات فقط دوكشته برجاي گذاشته باشد.
در پي اين عمليات رژيم صهيونيستي شمال سرزمين‌هاي اشغالي را منطقه بسته نظامي اعلام كرد، همچنين مسيرهاي اصلي از كريات شمونه به شمال و غرب فلسطين اشغالي نيز بسته اعلام شد، در همين حال، رسانه‌هاي اسرائيلي از بسته شدن دو فرودگاه شهر حيفا و راش‌بينا، خبر دادند، علاوه بر اين ارتش رژيم صهيونيستي بعضي مناطق را در جنوب لبنان بمباران كرد كه بر اثر آن يك سرباز اسپانيايي عضو نيروهاي حافظ صلح مستقر در اين منطقه جان خود را از دست داد. حزب‌الله نيز در واكنش از جنوب سوريه چندين راكت بر كوه حرمون واقع در بلندي‌هاي جولان شليك كرد تا بر گستردگي آمادگي خود براي ايجاد چندين جبهه تأكيد كند.
  بيانيه شماره يك حزب‌الله
حزب‌الله با انتشار بيانيه شماره يك، مسئوليت حادثه را بر عهده گرفت و گفت كه گروه شهداي القنيطره، وابسته به حزب‌الله، كارواني نظامي از اشغالگران را در مزارع اشغالي شبعا هدف قرار داد. اشاره حزب‌الله به شهداي قنيطره نشان مي‌دهد كه اين عمليات با هدف انتقام عده‌اي از رزمندگان محور مقاومت از جمله شهيد الله‌‌‌دادي از ايران و شهيد جهاد مغنيه از لبنان صورت گرفته كه در جريان تهاجم رژيم صهيونيستي به جنوب سوريه در 28 دي ماه به شهادت رسيدند.
حزب الله در اين بيانيه كوتاه اعلام كرد: «ساعت 11:25 (صبح) يك كاروان دشمن صهيونيستي متشكل از شماري از خودروهاي زرهي با چندين سرنشين از افسران و سربازان صهيونيست، با سلاح موشكي مناسب هدف قرار گرفته شد كه به نابودي شماري از خودروها و كشته و زخمي شدن چندين نفر در صفوف دشمن منجر شد. » اين بيانيه حزب‌الله در حالي صادر شد كه خيلي از تحليلگران غربي پيش‌بيني كرده بودند كه اين جنبش در صورت تلافي حمله 28 دي ماه رژيم صهيونيستي از تأييد يا تكذيب مسئوليت حمله خودداري خواهد كرد.
 عمليات خلاقانه و پيچيده
تعداد و نوع تلفات و مكان حمله رژيم صهيونيستي نشان مي‌دهد كه عمليات حزب‌الله به صورت خلاقانه و در سطح بسيار پيچيده‌اي برنامه‌ريزي شده بود. پيشتر نيكلاس بلنفورد، كارشناس امريكايي در امور حزب‌الله در پايگاه ديلي استار پيش‌بيني كرده كه اين جنبش براي اينكه پاسخي مناسب به حمله 28 دي ماه رژيم صهيونيستي بدهد، احتمالا دست به خلاقيت خواهد زد و صرفا به بمب‌گذاري كنار جاده‌اي و زخمي كردن چند نظامي اسرائيل بسنده نخواهد كرد.
 از سوي ديگر، در حالي كه برخي منابع ادعا كرده بودند كه حزب‌الله به از داخل لبنان حمله نخواهد كرد اما اين حمله از داخل اين كشور صورت گرفت. دنيل نيسمن رئيس گروه لوانت، يك مركز تحقيقاتي درباره مسائل ژئوپلتيك مستقر در تل‌آويو در صفحه تويتر خود نوشت: «حزب‌الله برخلاف اينكه تحليلگران مي‌گفتند كه جرئت حمله از داخل سرزمين لبنان نخواهد داشت اين حمله را انجام داده است». علي هاشم خبرنگار سابق الجزيره و بي‌بي‌سي در صفحه تويتر خود نوشت: «حزب‌الله مزارع شبعا را براي حمله انتخاب كرد كه توسط لبنان يك منطقه اشغال شده محسوب مي‌شود تا تبادل آتش را در داخل منطقه درگيري حفظ كند.»
از سوي ديگر اين حمله يك روز پس از آن صورت گرفت كه حداقل دو راكت از جنوب سوريه به بلندي‌هاي جولان اصابت كرد و جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي ساعاتي بعد مواضع ارتش سوريه را در اين منطقه هدف قرار دادند. پيشتر بعضي رسانه‌هاي صهيونيستي گزارش داده بودند كه شليك راكت احتمالا با هدف منحرف كردن تمركز ارتش اين رژيم از حمله اصلي حزب‌الله صورت گرفته است.
  حفظ قواعد بازي
يكي از اهداف اين عمليات حفظ قواعد بازي بين حزب‌الله و رژيم صهيونيستي بود كه پس از حمله اخير اين رژيم در جنوب سوريه به ضرر مقاومت تغيير يافته بود. تحليلگران معتقدند در حالي كه هر دو طرف خود را براي يك جنگ گسترده آماده مي‌كنند اما در حال حاضر به دنبال يك جنگ تمام عيار نيستند. پايگاه خبري ديلي‌استار به نقل از يك مقام ارشد حزب‌الله گزارش داد: « توپ هم اكنون در زمين اسرائيل است اگر اسرائيلي‌ها بخواهند واكنش گسترده بدهند حزب‌الله هم به نوبه خود واكنش نشان خواهد داد. » وي در ادامه افزوده است: « در اين مرحله ما احتمال وقوع يك جنگ تمام عيار را رد نمي‌كنيم. » در همين حال الياج مغناير، تحليلگر مسائل منطقه و دبير بين‌الملل روزنامه الراي كويت در صفحه تويتر خود نوشت: منابع آگاه به من گفتند كه هدف اين حملات به اسارت گرفتن نيروهاي اسرائيلي نبود بلكه مي‌خواستيم اين پيام را بدهيم كه اگر شما به ما حمله كنيد ما نيز به شما حمله مي‌كنيم.»
   استقبال گروه‌هاي مقاومت فلسطيني
در پي عمليات روز چهارشنبه مردم در جنوب لبنان به شادي پرداختند و گروه‌هاي مقاومت فلسطيني از اين عمليات تقدير كردند. به گزارش فارس، جنبش مقاومت اسلامي فلسطين(حماس) در پيامي پاسخ حزب‌الله به رژيم صهيونيستي را حق اين حزب دانست و همچنين از آن تقدير كرد. گردان سرايا القدس، شاخه نظامي جنبش جهاد اسلامي نيز از عمليات مقاومت حزب‌الله لبنان عليه رژيم صهيونيستي تقدير و تشكر كرد. بر اساس اين گزارش، در جنوب لبنان نيز مردم با شنيدن عمليات حزب‌الله عليه اسرائيل به خيابان‌ها ريختند و با تيراندازي هوايي ابراز شادماني كردند. جبهه مردمي آزادي فلسطين با تبريك به حزب‌الله لبنان تأكيد كرد: اين عمليات بازتاب قدرت حزب‌الله و نشان از قدرت اين گروه در انجام عمليات تلافي‌جويانه در پاسخ به جنايت قنيطره است. جنبش فلسطيني المجاهدين و گردان‌هاي عبدالقادر الحسيني نيز عمليات حزب‌الله را حق طبيعي اين گروه در پاسخ به جنايت اسرائيل در قنيطره دانسته‌اند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
0
2
به نظرم اگر صد صهیونیست هم کشته شود در برابر جوانان پاک شهید شده کم است.انتظار پاسخ امید بخش از حزب الله هست.چون جوانان سپاه و حزب الله ارزش بالاتر از صدها صهیونیست دارند.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
0
2
ماشا الله حزب الله
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
0
0
راه حل پریسکوپ است
شورشیان سوریه موشک تاو دارند و به سنگر محافظ پادگان میزنند

باید تمام ارتفاع سنگر تانک یا وانت پشت خاکریز باشد خاکریز پهن و قطور باشد
و تیربار یک یا دو متر بالاتر از سنگر یا تانک یا وانت باشد و از پریسکوپ برای دیده بانی و شلیک استفاده شود

اگر از وانت استفاده شود باید با ورقه محافظ پوشیده شود تا خمپاره اثر نکند
نادر
|
UNITED STATES
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
0
1
احسنتم مرحبا به لشکر الله و جنود پروردگار آفرین بر حزب الله
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
0
1
انشاالله.بزودی اسراییل این شیطون تموم عیاربارشادتهای جوانان غیورحزب الله برای همیشه ازجغرافیای منطقه حذف میشه.حزب الله هم الغالبون...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار