کد خبر: 700692
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸
شوراي سياستگذاري بيست و هشتمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران با افزايش بُن دانشجويي اين نمايشگاه تا سقف ۴۰ ميليارد تومان موافقت كرد.
شوراي سياستگذاري بيست و هشتمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران با افزايش بُن دانشجويي اين نمايشگاه تا سقف ۴۰ ميليارد تومان موافقت كرد.
چهارمين جلسه شوراي سياستگذاري بيست و هشتمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران روز گذشته با حضور سيدعباس صالحي رياست نمايشگاه برگزار شد. محمود آموزگار، سخنگوي اين شورا درباره مصوبات جلسه گفت: نخستين دستور جلسه به بن‌هاي دانشجويي و طلاب اختصاص داشت. براساس آمار در نمايشگاه 27، هفت ميليارد تومان بن در نمايشگاه ميان دانشجويان و طلاب توزيع شده بود كه با تدابير انجام شده توسط معاونت امور فرهنگي به ۱۰ ميليارد تومان افزايش پيدا كرده است.
وي افزود: همچنين شوراي سياست‌گذاري مصوب كرد كه سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، دانشگاه‌ها، مراكز علمي و حوزه‌هاي علميه هر يك ۲۵ درصد و سهم مشاركت دانشجويان و طلاب ۵۰ درصد باشد. به اين ترتيب كل مبلغي كه به بُن دانشجويي اختصاص پيدا مي‌كند، به ۴۰ ميليارد تومان افزايش خواهد يافت. با توجه به اينكه در نمايشگاه ۲۷ نزديك به ۲۳۷ هزار دانشجو و طلبه از اين امكان استفاده كردند، در نمايشگاه كتاب ۲۸ اين تعداد با افزايشي حدود ۲۰۰ درصد، ۶۷۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.  آموزگار با اشاره به موضوع ميهمان ويژه در بيست و هشتمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران گفت: با توجه به سياست‌هاي معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص توجه به قلمرو زبان فارسي و اقداماتي كه در اين راستا با حوزه نشر افغانستان آغاز شده بود، توجه به تاجيكستان به عنوان بخشي از اين قلمرو همواره مطرح بوده است و گفت‌وگوهايي در رابطه با پذيرش اين كشور به عنوان ميهمان ويژه نمايشگاه انجام شده است. در حال حاضر رايزني‌ها براي بررسي برنامه‌هاي اين كشور ادامه دارد و اميد است تا هفته آينده نتيجه قطعي مشخص شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار