کد خبر: 700680
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
واكنش استاد يهودي نسبت به كاريكاتور موهن
ماجراي شارلي ابدو و راهپيمايي تمسخرآميز حاميان تروريست در حمايت از اين مجله موهن، باعث شد تا در قالب برنامه‌اي‌ از قبل تعيين شده موج هدفمند رسانه‌اي ضد مسلمانان و اسلام را كه آينده اروپا و غرب خواه و ناخواه در دست آن است به‌راه‌ بيفتد
معصومه طاهري
ماجراي شارلي ابدو و راهپيمايي تمسخرآميز حاميان تروريست در حمايت از اين مجله موهن، باعث شد تا در قالب برنامه‌اي‌ از قبل تعيين شده موج هدفمند رسانه‌اي ضد مسلمانان و اسلام را كه آينده اروپا و غرب خواه و ناخواه در دست آن است به‌راه‌ بيفتد؛‌ موجي كه تقريباً همه نخبگان و انديشمندان مي‌دانند علت اصلي آن مقابله با اسلام بوده است و بس؛ در اين ميان يكي از استادان يهودي معترضانه نسبت به نشريه موهن شارلي‌ابدو در صفحه اجتماعي خود مطالب انتقادي آورده و در واكنش به اين حركت ناپسند كه حتي از سوي برخي از رؤساي جمهور كشورهاي غربي هم حمايت شده رسماً اعلام كرده است «من شارلي نيستم.»
شولومن سوند مورخ يهودي و استاد سرشناس و معتبر دانشگاه تل‌آويو است كه تاريخ يهود را تدريس مي‌كند و از متخصصان سينما و رسانه نيز مي‌باشد. وي ‌پس از ماجراي شارلي ابدو در متني آورده است: مسلماً هيچ چيز نمي‌تواند قتل را توجيه كند چه رسد به قتل‌عام با نام مذهب كه در پاريس رخ داده است. حس انزجاري كه براي من پيش آمد اين بود كه بايد مجرمان واقعي شناسايي شوند. ولي آيا نشريه شارلي تجسم عالي آزادي بيان است؟! نفرت و بيزاري كه من دارم مربوط است به سركوبگري اديان الهي و توحيدي كه توسط غرب انجام مي‌شود.   اين مورخ درباره محتويات نشريه هتاك فرانسوي گفته است: من بعضي از كاريكاتورهاي شارلي‌ابدو را قبلاً ديده بودم اما اصلاً به نظرم جالب وخوب نيامده بودند، شايد فقط باعث خنده اقليتي مي‌شدند، اما مشكلي كه هست اين است كه‌ اكثر كاريكاتورهاي طنز اين هفته شارلي‌ابدو درباره اسلام بود البته غير از اين در طول يك دهه گذشته، ‌شارلي در بيشتر كاريكاتورهاي خود اسلام و مقدسات اسلامي را به سخره گرفته بود. من از اين شيوه كار براي جلب بيشتر خوانندگان غيرمسلمان متنفر و منزجرم. روزنامه دانماركي هم كه در سال 2006كاريكاتور پيامبر اسلام را كشيد كار خيلي زشتي انجام داد. من نسبت به اين حركت خيلي ناراحت شدم. آنها حضرت محمد (ص) را با عبا و عمامه نشان داده بودند كه نارجكي در دست داشت. اين حركت احمقانه‌اي بود كه در مقابل جذب به اسلام صورت دادند تا نشان بدهند آنها تروريست و خشن هستند.  شولومن سوند كه در عرصه رسانه نيز فعاليت دارد معتقد است: همين نوع استدلال و ذهنيت است كه باعث شده شارلي‌ابدو به اديان توحيدي بي‌محابا توهين كند در صورتي ‌كه همه اينها دروغ است. درست است كه اين مجله را به راه‌انداخته‌اند تا عده‌اي را سرگرم كنند، ‌اما نه روزنامه دانماركي و نه نشريه شارلي اجازه توهين و كشيدن كاريكاتور پيامبران الهي را ندارند. اينكه كاريكاتور پيامبر مسلمانان را مي‌كشند يا حضرت موسي، پيامبر يهوديان را در قالب يك شخصيت رباخوار سركش با كلاه مسخره‌اي مي‌كشند كه تصوير آن در گوشه خيابان هم نصب شده است درست نيست و نبايد به نام آزادي بيان، به تحريك تفكرات نژادپرستانه بپردازند. من با اين شيوه كار مخالف هستم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار