کد خبر: 700522
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲
رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي
رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي عنوان كرد: دليل آنكه موضوع سوريه به روش سياسي حل نمي‌شود آن است كه امريكا و هم‌پيمانانش به دنبال اتخاذ راه‌حل سياسي در اين باره نيستند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي در حاشيه مراسم گراميداشت شهادت سردار الله‌دادي و فرماندهان نظامي حزب‌الله لبنان در جمع خبرنگاران، در رابطه با اظهارات مداخله‌جويانه نايب رئيس مجلس آلمان در جريان سفر به ايران اظهار داشت: وقتي چنين اظهاراتي اتخاذ مي‌شود طبيعي است كه مجلس شوراي اسلامي در اين باره موضع‌گيري خواهد كرد و اجازه چنين اظهارنظرهاي هنجارشكني را نخواهد داد.
 وي تصريح كرد: من به دوستان گفتم كه بايد اين هنجارشكني را متوجه كساني كرد كه اين اقدامات را انجام مي‌دهند و من نيز به عنوان رئيس كميسيون امنيت ملي امروز (ديروز) نامه‌اي به ظريف وزير امور خارجه كشورمان نوشتم و درخواست كردم سفير آلمان را احضار كرده و اعتراض جمهوري اسلامي ايران را به وي ابلاغ كند.
رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: نبايد چنين شرايطي ايجاد شود كه اين اقدامات تكرار شوند.  بروجردي افزود: سفارت ما نيز در برلين پيش از سفر آن هيئت به ايران يادداشت رسمي داده بود و وزارت امور خارجه كشورمان نيز اين يادداشت را تأييد كرده بود، اما وقتي كه با وجود اين همه تذكرات كار اشتباهي انجام شود، حتماً بايد اقدام جدي در اين باره صورت گيرد و مجلس نيز اين كار را خواهد كرد.
وي در رابطه با اقدام جنايتكارانه رژيم صهيونيستي در سوريه و درپي آن شهادت سردار الله‌دادي و فرماندهان نظامي حزب‌الله گفت: رژيم صهيونيستي بايد منتظر پاسخ قاطعانه جمهوري اسلامي ايران باشد.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پايان در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه تاثيرگذاري نشست مخالفان سوريه كه ديروز در مسكو برگزار شد، به چه ميزان است، خاطرنشان كرد: بنده فكر نمي‌كنم تحول جدي و مهمي صورت گيرد و روس‌ها اين اقدام را انجام دادند كه به راه حل سياسي معتقدند و اين نيز نظر جمهوري اسلامي ايران است، از همين رو بايد مسئله سوريه با راه‌حل سوري_ سوري حل گردد و علت اينكه معتقدم اتفاق خاصي نمي‌افتد به اين دليل است كه سياست امريكا و هم‌پيمانانش اتخاذ راه حل سياسي نيست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار