کد خبر: 700506
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳
جعفري خطاب به امريكا:
بعد از آزاد‌سازي كوباني از دست داعش، محور درگيري‌ها بار ديگر بر عراق متمركز شده و نيروهاي مردمي و ارتش عراق عمليات گسترده‌اي را براي پاك‌سازي همه مناطق الرمادي از عناصر گروه تروريستي داعش آغاز كرده‌اند.
بعد از آزاد‌سازي كوباني از دست داعش، محور درگيري‌ها بار ديگر بر عراق متمركز شده و نيروهاي مردمي و ارتش عراق عمليات گسترده‌اي را براي پاك‌سازي همه مناطق الرمادي از عناصر گروه تروريستي داعش آغاز كرده‌اند.
تحت چنين شرايطي، ابراهيم الجعفري وزير خارجه عراق در استقبال از سفير امريكا در عراق با تأكيد بر اينكه مشكل عراق اكنون كمبود نيروي نظامي نيست، گفت: كشور در حال حاضر به حمايت لجستيكي و اطلاعاتي نيازمند است. به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، ابراهيم جعفري در بيانيه‌اي كه بعد از ملاقات با استوارت جونز، سفير امريكا در بغداد منتشر شد گفت: « عراق بحران نيرو ندارد و نيروهاي امنيتي و مردمي با پيروزي‌هاي خود ثابت كردند كه عراق نيازي به نيروهاي زميني (خارجي) ندارد. » جعفري گفت: « عراق نيازمند حمايت امنيتي و نظامي بيشتر كه شامل پوشش هوايي مي‌شود و نيز حمايت لجستيكي، اطلاعاتي و كمك‌هاي انساني است. » استوارت جونز نيز در اين ديدار با ادعاي اينكه حملات هوايي ائتلاف در تضعيف تشكيلات تروريستي داعش نقش بسزايي داشته و خسارات زيادي به آن وارد كرده است، بر ادامه حمايت امريكا از عراق و كمك به اين كشور در نبرد با گروه تروريستي داعش تأكيد كرد. مقام‌هاي سياسي و ميداني عراق در مورد نحوه حمايت‌هاي امريكا در مبارزه با داعش ترديد دارند. در جديد‌ترين موضع‌گيري‌ها،  دبيركل جنبش «عصائب اهل الحق» گفته كه كمك‌هاي امريكا به گروه تروريستي داعش باعث تأخير آزادسازي مقداديه شد. قيس الخزعلي گفته: «داعش را مي‌توان ظرف چند ماه نابود كرد، ولي دولت امريكا مي‌خواهد اين مسئله سال‌ها طول بكشد.» الخزعلي اظهار داشت: «هواپيماهاي امريكايي نخستين‌بار كمك‌هايي را براي داعش در منطقه المقداديه در استان ديالي فرستادند.» در جديد‌ترين تحول، روز دوشنبه پايگاه تحليلي- خبري الوقت گزارش كرد كه در جريان انتقال محموله سلاح‌هاي امريكايي به گروه‌هاي معارض مسلح سوري، اين محموله در داخل سوريه و در چند كيلومتري منطقه مرزي اين كشور با تركيه به دست داعش افتاد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار