کد خبر: 700396
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳
عضو شورای قیمت‌گذاری لپ‌تاپ، تبلت و گوشی‌های همراه با اشاره به تفاوت قیمت گذاری کالا و محصولات کامپیوتری اظهار کرد: تعادل قیمت در بازار کامپیوتر و گوشی‌های همراه به ارائه قیمت واحد از سوی تمام فعالان این صنف بستگی دارد.
اقتصاد ایران آنلاین: محمدحسن محمدی درخصوص وجود قیمت‌های متناقض در بازار کامپیوتر و گوشی‌های همراه اظهار کرد: با توجه به اینکه کالاهای وارداتی از سایر نقاط دنیا وارد بازار داخلی می‌شوند، نوسانات نرخ دلار می‌تواند به عنوان اصلی‌ترین عامل تعیین‌کننده در قیمت لوازم و قطعات آنها به شمار رود.
 
 وی یادآور شد: تاثیر قیمت ارز و دلار بر کالاهای خریداری شده یا در حال خرید به قدری است که فروشنده به صورت روزانه قیمت‌ها را با احتساب نرخ ارز محاسبه می‌کند تا بتواند از عهده حواله های ارزی بابت خرید کالاها برآید و قیمت واقعی کالا با توجه به موجودی انبار خود و نرخ ارز اعلام کند.
 
مدیرعامل شرکت لوتوس ادامه داد: در شرایط کنونی وضع بازار لپ تاپ و گوشی‌های همراه به سمتی رفته است که واردکننده و فروشنده از شیوه‌های نقدی دو یا سه مرحله‌ای استفاده می‌کند تا بتواند راحت‌تر به سود خود دست یابد؛ که دلیل اصلی این اتفاق، کاهش نقدینگی فعالان صنفی است.
 
محمدی تصریح کرد: در این وضعیت شرکت لوتوس به عنوان پیشروی ارائه فهرست قیمت های خود به رسانه ها اقدامی را در پیش گرفت تا سایر فعالان این صنف را به این کار تشویق کرده و زمینه ای فراهم کنند تا مشتری همواره فهرست قیمتی ثابت یا نزدیک به هم از کالاهای مشابه در اختیار داشته باشد.
 
وی ادامه داد: با این روش، علاوه بر اینکه قیمت محصولات برای عرضه به مصرف کننده به ثبات نسبی می رسد، دست دلالان هم برای اعمال قیمت های نجومی هنگام خرید و فروش محصولات کوتاه می شود و مشخصات تخصصی و صحیح در اختیار خریداران قرار می گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار