کد خبر: 700374
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات خاطرنشان کرده که سیم‌کارت‌های جعلی و احراز هویت نشده تا پایان بهمن‌ماه قطع خواهند شد اما جای این سوال وجود دارد که سیم‌کارت چه کسانی قطع خواهد شد؟

خبرگزاری ایسنا: معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات خاطرنشان کرده که سیم‌کارت‌های جعلی و احراز هویت نشده تا پایان بهمن‌ماه قطع خواهند شد اما جای این سوال وجود دارد که سیم‌کارت چه کسانی قطع خواهد شد؟

از حدود دو ماه پیش تاکنون اپراتورهای تلفن موظف به تکمیل اطلاعات مشترکان خود شده‌اند و بر همین اساس به شیوه‌های مختلف به مشترکان خود هشدار داده‌اند که لازم است اطلاعاتشان را از طریق شیوه‌های اعلام شده به اطلاع اپراتور برسانند.

اکنون معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در این زمینه می گوید طی این مدت اپراتورها حداقل دو تا هشت بار به تمام مشترکانی که اطلاعات آنها ناقص بوده تذکر داده‌اند که باید اطلاعات خود را وارد شبکه کنند.

غلامرضا داداش‌زاده همچنین تاکید کرده که حدود 15 تا 20 درصد مشترکان نیز این اطلاعات را وارد کرده‌اند اما افرادی که هنوز به این موضوع اقدام نکرده‌اند در صورتی که تا نیمه بهمن ماه اطلاعات خود را وارد نکنند، سیم‌کارت آنها قطع خواهد شد.

اما در این میان این سوال پیش می‌آید که چه کسانی و از چه طریق باید چه اطلاعاتی را منتقل کنند؟

بنا بر اعلام معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، مشترکانی که طی ماه‌های گذشته به آن‌ها اعلام شده که باید به تکمیل اطلاعات خود بپردازند تا نیمه بهمن ماه فرصت دارند نسبت به ارسال کد ملی خود به اپراتور اقدام کنند چراکه در بازه‌ای از زمان در سالهای قبل، به هنگام خرید سیم‌کارت کد ملی افراد پرسیده نمی‌شده که حالا لازم است مشخصات سیم‌کارت براساس کد ملی مالک مشخص باشد به همین دلیل کاربرانی که اپراتور آن‌ها اعلام کرده اطلاعاتشان ناقص است، موظف هستند کد ملی خود را تا نیمه بهمن ماه از طریق شیوه‌های اعلام شده به اطلاع اپراتور برسانند.

در این میان مشترکان ایرانسل می‌توانند اطلاعات خود را از طریق پیامک به شماره 272 ارسال کنند و مشترکان همراه اول نیز در صورت ناقص بودن اطلاعات می‌توانند با ارسال پیامک به شماره 8980 شماره کد ملی خود را به اپراتور اعلام کنند.

البته از طریق سایت اپراتورها نیز می‌توان این عملیات را انجام داد.

درباره مشترکان رایتل نیز گویا با توجه به اینکه سیم‌کارتهای این اپراتور ظرف سالهای اخیر به فروش رسیده چنین مشکلی وجود ندارد و ارسال کد پستی مشترکان برای اپراتور ضرورتی ندارد.

در حال حاضر در فاز اول تکمیل اطلاعات مشترکان تنها شماره کد ملی صاحبان سیم‌کارتها مدنظر است.

در حال حاضر در موارد متعدد با بهره‌گیری از سیم‌کارت‌هایی که هویت جعلی دارند، کلاهبرداری‌های متعدد صورت گرفته و به واسطه آنها مشکلات مختلفی ایجاد شده است.

به عبارت دیگر، طی سال‌های گذشته به واسطه سیم‌کارتهای جعلی مشکلات متعددی ایجاد شده و اقدامات خلافکارانه و قاچاق ترافیک مکالمه از دیگر مشکلات این سیم‌کارتهاست که حجم این قاچاق نیز بسیار بالا اعلام شده و درنهایت لازم است جلوی این تخلفات گرفته شود؛ بر همین اساس مسوولان مربوطه تاکید دارند که تا اسفند ماه امسال تکلیف این موضوع روشن شود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
hassan
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
0
0
نزدیک به ده بار شماره ملی را به شماره داده شده 8980پیمک نمودم و جالب است هر ده بار فورا پیغام میاد که شماره کارت ملی شما غلط است
متاسفانه این مشکل را هیچکس از شرکت تلفن های همراه پاسخگو نیست
حتما میخواهند صد در صد تلفن را در موعد مقرر قطع کنند تا بدینوسیله پول هنگفتی برایشان فراهم شود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار