کد خبر: 700289
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۲
در واكنش به نامه اخير مقام معظم رهبري عنوان شد
غرب از فضاي آلوده و بحران‌زده اخلاقي برآمده از مدرنيته و حاكميت ليبراليسم و اباحي‌گري خسته و دلزده است و پيام‌ حيات‌بخش رهبري رنسانس فكري و عصر جديدي را در غرب كليد مي‌زند.
ايزد مهرآفرين
  غرب از فضاي آلوده و بحران‌زده اخلاقي برآمده از مدرنيته و حاكميت ليبراليسم و اباحي‌گري خسته و دلزده است و پيام‌ حيات‌بخش رهبري رنسانس فكري و عصر جديدي را در غرب كليد مي‌زند.
محمد خزاعي تهيه‌كننده سينما و عضو كميسيون هنر و معماري شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي در گفت‌وگو با «جوان»‌با بيان اين مطلب افزود: بدون ترديد، اين نامه منشأ تحولات شگرف در اردوگاه غرب خواهد بود،  مانند نامه حضرت امام(ره) به گورباچف كه اردوگاه شرق را در آستانه تحول بنيادين قرار داد.
به گفته وي نشانه‌هاي فروريزي ساختار تفكر و گرايش عمومي در جوامع غربي امروز، آشكار شده و اقدامات ضدانساني و ضدمذهبي و رفتارهاي بي‌شرمانه عليه اسلام و مسلمانان در سال‌هاي اخير ناشي از هراسي است كه بخش‌هايي از حاكمان غربي به اين گرايش عمومي پي برده‌اند.

رسانه‌هاي غرب در صدد تخريب اسلام

عضو شوراي‌عالي فرهنگي بسيج كشور با بيان اينكه چرا رسانه‌هاي غربي و سينماي غرب بيش از هر زماني در سال‌هاي اخير پا به پاي جريان‌هاي امنيتي، جاسوسي و شبكه‌هاي اقتصادي درصدد تخريب اسلام و چهره تابناك پيامبر اسلام هستند؟ اضافه كرد: با پيروزي انقلاب اسلامي كه نويدبخش يك نظام اجتماعي عدالت‌محور و خدامحور در جهان مدرن است، غرب و استكبار، همواره كوشيده‌اند به مقابله با تفكر انقلاب اسلامي برآيند و به‌رغم شكست‌هاي پياپي همچنان، مصر هستند كه اين روند را حتي، در قالب اسلام امريكايي در لباس داعش و شيعه انگليسي ادامه دهند.
وي افزود: ‌اكنون جهان در آستانه تحولي جديد است و بيش از سه دهه است كه انديشمندان غربي آن را فهميده‌اند. هراس و نگراني اروپا و امريكا از افزايش جمعيت مسلمانان و گسترش و سيطره انديشه اسلامي و نگاه مهرورزانه پيامبر اسلام(ص) جرياني است كه قابل كتمان نيست و در اين شرايط، پيام و گفتمان رهبري آن هم، نه خطاب به سران دولت‌هاي غربي يا حتي متفكران و روشنفكران غرب كه نسل جوان و نوجوان اروپا و امريكاي‌شمالي اين ظرفيت و فرصت مغتنم را فراهم مي‌آورد كه نسل‌هاي جديد بي‌واسطه دين اسلام را مورد مطالعه قرار دهند.
خزاعي با اشاره به اينكه متفكران غربي سال‌هاست كه به نفوذ معنوي اسلام پي برده‌اند و ناجوانمردانه كوشيده‌اند تعريف و چهره غلطي از آن را در اذهان عمومي جهان تبيين نمايند خاطرنشان ساخت: به عنوان مثال در مصاحبه‌اي از برنارد لوئيس در سال 2004 خواندم كه اسلامي شدن اروپاي غربي را در آينده پيش‌بيني كرده و گفته با توجه به روندهاي موجود، حداكثر تا پايان قرن 21 اكثريت مسلمانان در جمعيت اروپا سكني خواهند يافت.»

رشد گرايش به اسلام در اروپا و امريكا

به اعتقاد اين مدير فرهنگي، تفكر اسلامي در حال حاضر در الگوي جامعه چند فرهنگي اروپا و امريكا رشد بالايي دارد. از گرايش به گوشت حلال اسلامي در كارخانه‌ها و مؤسسه‌هاي آموزشي تا معنويت اذان و اثرات روحي، عاطفي و دروني آن كه بازيگر معروف سينماي هاليوود همچون «ليام نيسون» را هم متأثر كرده تا آموزش‌هاي اخلاقي و رفتاري با نوجوانان، ازدواج و طلاق و ملاحظات فرهنگي و خانوادگي مسلمانان و موارد بي‌شمار ديگر باعث گرايش جهان غرب به اسلام شده است با اينكه رسانه‌هاي غربي مدام در حال تخريب و تخطئه اسلام هستند.
 عضوكميسيون هنر و معماري شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينكه جريان روشنفكري غرب، اسلام را به عنوان تهديدي بزرگ براي اروپا مي‌داند افزود: آنها در تحليل‌هايشان عنوان مي‌كنند كه در پايان قرن 21 اغلب شهرهاي اروپا به وسيله مهاجران مسلمان اداره خواهد شد و زير نفوذ شريعت اسلامي خواهد رفت و جاي كليساها و باروها را مساجد و مناره‌ها خواهد گرفت و بانگ اذان از پاريس تا روتردام و لندن خواهد پيچيد.
به گفته وي، انديشمندان غربي اكنون بعضاً مي‌گويند پس از دو هجوم مسلمانان به اروپا و فتح آندلس و هجوم دولت عثماني به اروپا، يك‌بار ديگر براي سومين بار اين اتفاق در حال وقوع است و اين بار، نفوذ از طريق مغزها و قلب‌ها در حال انجام است. 4 هزار كليسا طي 15 سال اخير در اروپا تعطيل شده و به اذعان همگان، گرايش به اسلام به صورت موج فزاينده در آمده است.

تبعيض وبي‌عدالتي نسبت به مسلمانان در غرب

عضو شوراي‌ عالي فرهنگي بسيج كشور يادآور شد: بي‌تفاوتي و اقدام دير هنگام در قبال كشتار مسلمانان در بوسني و هرزگوين و كوزوو، پناه دادن به نويسندگاني چون سلمان رشدي، پروژه‌هاي سريالي كاريكاتوركشي، قرآن‌سوزي، تخريب يا عدم جواز ساخت مساجد، تبعيض عليه مسلمانان در جاي‌جاي اروپا، پروژه اسلام هراسي و ايران هراسي و... ناشي از هراس اروپا و امريكا از موج فزاينده اسلام در جهان امروز و آينده است.
وي ادامه داد: طبق آمارهاي جهاني در سال 2007 حدود 16 ميليون نفر مسلمان در اروپا ساكن بودند كه بالغ بر 3 درصد جمعيت اين قاره مي‌شود و تحليلگران معتقدند با روند رشد فعلي اسلام در اروپا و نرخ زاد و ولد و مهاجرت مسلمانان اين آمار به‌زودي به 40 درصد مي‌رسد.
اين مدير فرهنگي تصريح كرد: چرا در سال‌هاي اخير اين همه شاهد احساسات منفي و آزار و اذيت نسبت به مسلمانان، اهانت و تعرض و تخريب اماكن مقدس، اعمال محدوديت بر رفتار و عمل به اعتقادات ديني مسلمانان، سياست‌هاي سختگيرانه مهاجرتي و اعمال فشار بر مهاجران مسلمان و نيز سياست‌هاي دروغين دولت‌هاي غربي به اسم مقابله با تروريسم و افراط‌گرايي، حتي آسيب‌رساني به قبرستان مسلمانان و آتش زدن مساجد هستيم؟ چرا كشورهاي مدعي آزادي اديان و بيان، اجازه ساخت مسجد به مسلمانان نمي‌دهند؟ يا كار و فعاليت اجتماعي با حجاب اسلامي را؟
وي خاطرنشان ساخت: شهردار يكي از شهرهاي فرانسه به صراحت مي‌گويد: «اعطاي جواز ساخت براي مساجد در جمهوري لائيك فرانسه قابل تحمل نيست. پس نتيجه مي‌گيريم كه اروپا از رشد اسلام وحشت دارد.
خزاعي  نامه رهبري به جوانان اروپا و امريكاي شمالي را اقدامي هوشمندانه و تاريخي خواند كه اثرات و بركات آن به زودي آشكار مي‌شود، آن هم در عصري كه نسل جديد در غرب با بن بست‌ها و كاستي‌هاي تمدن و تفكر ليبراليستي آشنا شده و با سؤالات ذهني جديدي روبه‌روست. البته نبايد غافل شويم كه غرب براي مديريت رشد اسلام برنامه‌ريزي‌هاي زيادي كرده و بحث‌هايي مانند داعش و وهابيت نهال‌هايي هستند كه خودشان كاشته‌اند و دنياي غرب مكارانه به دنبال مهار و حذف جريان رشد اسلام است ولي افق جديدي گشوده شده است. خزاعي تصريح كرد: در اين راستا، نامه تاريخي مقام معظم رهبري به موج فزاينده اسلام‌گرايي و گسترش عشق به پيامبر را در قلب اروپا و امريكا شتاب و سرعت مي‌بخشد و نسل جوان و نوجوان و گروه‌هاي هوشمند، ديگر كمتر فريب اغواگري‌ها و بمباران‌هاي خبري و تبليغاتي رسانه‌ها و سينماي غرب و هاليوود را خواهند خورد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
0
0
برای شکست استکبار فقط باید به او حمله کرد . اگر ایران تعداد سانتریفوژ ها را بسعت افزایش دهد و جلو واردات غیر ضروری را بگیرد و قاچاق نیز قطع شود . فورا توافق حاصل می شود . خائنین وجاسوسان عامل اصلی فشار غرب هستند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار