کد خبر: 700233
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
امید است این هنرمند گرامی، حالا که با دعوت و حسن نیت «مجید مجیدی» رییس هیات داوران جشنواره فیلم فجر به این رویداد دعوت‌شده، از این فرصت استفاده کرده و موضع خود را نسبت به وقایع سال 1388 به شکل علنی و شفاف بیان کند
سینما پلاس: سی و سومین جشنواره فیلم فجر در دو روز گذشته فهرست داوران بخش‌های مختلف و اعضای هیات انتخاب بخش بین الملل خود را اعلام نمود. نکته جالب توجه حضور فردی در این فهرست است که در ناآرامی‌های سال 1388 جزو افراد فعال در صحنه بوده و حتی به جرم اغتشاش، درگیری با مانوران نیروی انتظامی و آتش زدن سطل آشغال بازداشت شده است.

به گزارش وب‌سایت خبری ـ تحلیلی سینما پلاس، وقایع سال 1388 به‌عنوان یکی از تلخ‌ترین اتفاق‌های تاریخ معاصر ایران در حافظه مردم کشورمان ثبت‌شده است. وقایعی که در آن کشور عزیزمان ایران در شرایطی حساس و بحرانی قرار گرفت اما اتحاد و همبستگی مردم مانع از آن شد که ایران بار دیگر شرایط مشابه روزها و ماههای پس از بهمن 1357 را دوباره تجربه کند.
 
در سال‌های اخیر بسیاری از افرادی که در آشوب‌های خیابانی سال 1388 حضور داشتند، از رفتار خود ابراز ندامت نموده‌اند اما برخی دیگر یا در این زمینه سکوت اختیار کرده‌اند، یا علناً بر مواضع خود در حمایت از «میرحسین موسوی» و «مهدی کروبی» اصرار کرده‌اند. رسانه‌های اصولگرا نیز با چنین چهره‌هایی معمولاً برخورد کرده‌اند. اما در فهرست اعلام‌شده از سوی دبیرخانه جشنواره فیلم فجر طی دو روز گذشته، نام هنرمند عزیز و شناخته‌شده‌ای دیده می‌شود که در حوادث سال‌های مذکور به دلیل حضور در اغتشاش‌های خیابانی دستگیر شد. جرم وی نیز درگیری با ماموران نیروی انتظامی و آتش زدن سطل آشغال بود و مدتی نیز میهمان مانوران امنیتی بود اما این هنرمند گرامی هیچ‌گاه نسبت به چنین رفتاری در هیچ رسانه‌ای نه عذرخواهی کرده و نه اینکه از این مسئله ابراز ندامت نموده است. در چنین شرایطی حضور او در ترکیب هیات انتخاب و داوری جشنواره فیلم فجر که به نام انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، جای سؤال دارد و قطعاً در روزهای آینده با پرسش و اعتراض رسانه‌های اصولگرا مواجه می‌شود. سال گذشته این رسانه‌ها نسبت به حضور دو فیلم «قصه‌ها» و «عصبانی نیستم» در جشنواره اعتراض کردند که این اعتراض به دلیل مضمون این دو فیلم و نسبت آن با وقایع سال 1388 بود.
 
امید است این هنرمند گرامی، حالا که با دعوت و حسن نیت «مجید مجیدی» رییس هیات داوران جشنواره فیلم فجر به این رویداد دعوت‌شده، از این فرصت استفاده کرده و موضع خود را نسبت به وقایع سال 1388 به شکل علنی و شفاف بیان کند؛ چرا که موضع‌گیری و نحوه تصمیم‌گیری این هنرمندان در نسل جوان تأثیری شایان توجه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار