کد خبر: 700208
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
عملیات اجرایی خط آهن سبزوار- خوشاب بطول 40 کیلومتر بعد از حدود 9 ماه تعطیلی از سرگرفته شد.

 نماینه مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب، گفت: این خط آهن بخشی از پروژه راه آهن سبزوار – قوچان است که از ابتدای امسال به دلیل عدم تخصیص اعتبار، عملیات اجرایی آن متوقف شده بود.

'رمضانعلی سبحانی فر' درباره این پروژه افزود: عملیات اجرایی پروژه راه آهن سبزوار- خوشاب – قوچان از سال 1389 آغاز شده که متاسفانه با گذشت چهار سال هنوز پیشرفت چندانی نداشته است.

وی گفت: سال گذشته 20 میلیارد و امسال 150 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی برای احداث این راه آهن اختصاص یافته که تاکنون تنها 90 میلیارد ریال از کل اعتبارات تخصیص یافته است.

سبحانی فر، ادامه داد: عملیات اجرایی این پروژه در سه نقطه خوشاب، سبزوار و قوچان آغاز شده است که انتظار می رود تا پایان امسال حدود 15 کیلومتر از خط سبزوار به خوشاب ریل گذاری شود و سال آینده نیز مرحله ریل گذاری به پايان برسد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: هر چند این پروژه در فاز اول تنها برای متصل کردن سبزوار به راه آهن سراسری تهران – مشهد انجام می گیرد اما در مراحل بعدی طبق برنامه ریزی‌های انجام گرفته، قرار است، خط ریلی از سبزوار به سمت مناطق جنوبی خراسان و سپس نواحی داخلی ایران امتداد یابد.

وی افزود:  از سمت شمال نیز با امتداد پروژه راه آهن سبزوار به سمت قوچان و سپس مرز ترکمنستان، این پروژه تبدیل به یک خط آهن سراسری خواهد شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار