کد خبر: 700159
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
کارشناس مسایل جهان عرب:
کارشناس مسایل جهان عرب درخصوص سیاست های عربستان در دوره ملک عبدالله پادشاه پیشین عربستان گفت: سیاست منطقه ای عربستان در زمان ملک عبدالله تهاجمی تر شد؛ اما در داخل عربستان سیاست ها با رویکرد اصلاحی پیش رفت.

دکتر حسین رویوران، در گفتگو با خبرنگار فرجام، در خصوص اصلاحاتی که توسط ملک عبدالله در کابینه رژیم عربستان انجام و  منجر به تغییر 8 وزیر شد،افزود: برای اولین بار در تاریخ عربستان هیچ یک از وزرا از فرزندان عبدالوهاب نبودند که نشان دهنده شجاعت ملک عبدالله در برابر افراد تندرو در داخل عربستان بود.

این کارشناس مسایل بین الملل با بیان اینکه رویکرد ملک عبدالله در منطقه نقطه مقابل سیاست های وی در داخل بود، اضافه کرد: عربستان در خارج از مرزهای خود از گروه های تکفیری و تروریستی و همچنین داعش حمایت می کند که خلاف سیاست های است که در داخل دارد.

رویوران با بیان اینکه ملک سلمان در اولین سخنرانی خود پس از رسیدن به قدرت، خواهان ادامه دادن سیاست های ملک عبدالله است، تاکید کرد: ارتباط ملک سلمان با جبهه دینی و سلفی های تکفیری بسیار بیشتر از ملک عبدالله است و به نظر می رسد گروهای تکفیری و وهابیت قدرت بیشتری را در عربستان کسب کنند؛

وی در خصوص پیام تسلیت زود هنگام رییس جمهور کشورمان به مقامات عربستان گفت: معمولا در بحث مرگ مقامات کشورها، دولت ها بسیاری از اختلافات را نادیده می گیرند و تسلیت می گویند.

رویوران در پایان در خصوص نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا خاطر نشان کرد: رهبری در این نامه جوانان را که در معرض انتخاب هستند، خطاب قرار داد که نشان از توجه ویژه ایشان به جوانان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار