کد خبر: 700136
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
مرکز آمار ایران، نرخ تورم در دوازده ماهه منتهی به دی ماه جاری را ۱۵.۸ درصد و نرخ تورم نقطه‌ای را ۱۴.۴ درصد اعلام کرد.
مهر: مرکز آمار ایران، نرخ تورم در دوازده ماهه منتهی به دی ماه جاری را ۱۵.۸ درصد و نرخ تورم نقطه‌ای را ۱۴.۴ درصد اعلام کرد.

مرکز آمار ایران گزارش داد: شاخص کل (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۰) در دی ماه سال ۱۳۹۳ عدد ۲۰۴.۱ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل 0.8 درصد افزایش داشته است.

افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۱۴.۴ درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل ( ۱۴.۹ درصد) کاهش یافته است.

درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم شهری) در دوازده ماه منتهی به دی ماه سال ۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۵.۸ درصد است که نسبت به همین اطلاع در آذرماه ۱۳۹۳ (۱۶.۸درصد) کاهش یافته است.

شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در این ماه به رقم ۲۴۱.۹ رسید که نسبت به ماه قبل ۷ دهم درصد کاهش داشته است.

شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» در ماه مورد بررسی به عدد ۲۴۰.۱ رسید که نسبت به ماه قبل ۸ دهم درصد کاهش نشان می‌دهد. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۰.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد و نرخ تورم ۱۲ ماهه این گروه ۱۲.۰ درصد است.

شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد و درصد تغییرات این گروه در ۱۲ ماه منتهی به دی ماه ۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۱.۹ درصد است که نسبت به همین اطلاع در آذرماه ۱۳۹۳ (۱۳.۸درصد) کاهش یافته است.

شاخص گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» در دی ماه ۹۳ به رقم ۱۹۱.۲ رسید که ۱.۴ درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می‌دهد.

میزان افزایش شاخص گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۶.۵ درصد بوده است و نرخ تورم ۱۲ ماه منتهی به دی ماه سال ۱۳۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ۱۷.۶ درصد است که نسبت به تورم ۱۲ ماهه منتهی به آذرماه ۱۳۹۳ (۱۸.۲درصد) کاهش یافته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار