کد خبر: 700097
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: دو سناریو در حال حاضر برای نفت وجود دارد که اختلاف ۱۵ تا ۲۰ دلاری با نظر دولت را نشان می دهد.
فارس: سیدعبدالکریم هاشمی در مورد قیمت نفت در لایحه بودجه 94 اظهار داشت: دو سناریو در این رابطه وجود دارد، نخست اصل قیمت 72 دلار بسته و تغییر آن شاکله و هماهنگی میان منابع و مصارف و کلان بودجه را به هم می‌ریزد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با بیان اینکه امیدواری برای افزایش قیمت نفت در سال آینده وجود دارد، گفت:‌ دولت معتقد است، از مکانیزم تخصیص در بودجه استفاده می‌کند و در نهایت به طرح‌ها و پروژه‌هایی به پیشرفت ندارد، اعتبار پرداخت نخواهد شد و از محل‌های مختلف صرفه‌جویی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه دولت نگران است، با در نظر گرفتن نفت 40 دلاری کل لایحه با مشکل مواجه شود، عنوان کرد: شب گذشته وارد بحث قیمت نفت شدیم و نظرات نمایندگان نفت 55 تا 60 دلاری را پیشنهاد می‌دهند و برخی با نظر دولت موافق هستند، اما هنوز رأی‌گیری نشده و احتمال دارد تا فردا نهایی شود.

هاشمی ادامه داد: نرخ ارز در بودجه همان 2850 تومان مدنظر است و تغییری نخواهد کرد.

هاشمی درمورد هدفمندی یارانه‌ها، بیان داشت: به گفته مسئولان دولتی، همه افراد ثبت‌نامی برای تقاضای دریافت یارانه، حقوق خود را کمتر از 800 هزار تومان عنوان کردند.

وی با اشاره به ورود به بحث راستی‌آزمایی دولت گفت: اکنون افرادی که به خارج رفته‌اند و مدتی اقامت داشتند، یارانه‌شان حذف شده است.

هاشمی ادامه داد: گفته می‌شود، 20 هزار خانوار در این رابطه حذف شده که اگر سرانه هر خانوار 3 نفر باشد، 60 هزار نفر حدوداً حذف شوند که البته بحث جدیدی نیست.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس ادامه داد: برخی افراد شهرهای مرز که برای کار به کشورهای حاشیه خلیج فارس رفته‌اند، یارانه نقدی آنها حذف شده است.

هاشمی تأکید کرد: دولت نگران نارضایتی اجتماعی است، اما باید فکری برای شناسایی افراد غیرنیازمند انجام شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار