کد خبر: 700011
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶
رئيس كنفدراسيون صادرات ايران، صادرات غيرنفتي را شاهراه تأمين منابع ارزي دانست و گفت: دولت با حمايت از صادركنندگان مي‌تواند نگراني خود از كاهش درآمدهاي نفتي را به صفر برساند.
رئيس كنفدراسيون صادرات ايران، صادرات غيرنفتي را شاهراه تأمين منابع ارزي دانست و گفت: دولت با حمايت از صادركنندگان مي‌تواند نگراني خود از كاهش درآمدهاي نفتي را به صفر برساند.
سيدرضا نوراني با تشريح ضرورت توجه ويژه دولت به صادرات غيرنفتي گفت: در شرايط فعلي به نظر مي‌رسد دولت با حمايت‌هاي خود مي‌تواند صادرات غيرنفتي كشور را توسعه بخشد و بر مبناي اين توسعه، نگراني خود از كاهش درآمدهاي نفتي و وابستگي بودجه به اين درآمدها را تقليل دهد.  رئيس كنفدراسيون صادرات ايران افزود: البته نقش اصلي توسعه صادرات غيرنفتي به عهده فعالان اقتصادي و تشكل‌هاست اما به طور قطع دولت با مقررات‌زدايي و برداشتن قوانين و مقررات زائد، ارائه مشوق‌هاي تجاري و رايزني در بازارهاي بين‌المللي براي كسب موقعيت بهتر در بازار كالاهاي صادراتي، مي‌تواند ياري‌رسان صادركنندگان باشد.  وي با اشاره به پيش رو بودن انتخابات اتاق‌هاي بازرگاني سراسر كشور خاطرنشان كرد: در اين برهه از تاريخ اقتصاد ايران، به نظر جايگاه تشكل‌هاي اقتصادي مهم‌تر و با اهميت‌تر از هر زمان ديگري است.  به گفته نوراني، هم اكنون اتاق بازرگاني استقلال كافي در بخش توسعه اقتصادي ندارد و با توجه به اينكه در شاهراه فعاليت‌هاي اقتصادي قرار دارد، نمي‌تواند از بخش خصوصي به خوبي بهره گيرد. اين در حالي است كه توسعه اقتصادي با رويكردهاي اصولي صورت مي‌پذيرد.  وي اظهار داشت: خوشبختانه امروز كاهش نرخ نفت در جهان ما را وادار مي‌كند كه بار ديگر نگاهي به توسعه صادرات غيرنفتي داشته باشيم و اين مي‌تواند حركتي در جهت بهبود فضاي كسب‌وكار در كشور باشد. آن چيزي كه مهم است، واگذاري به بخش خصوصي است كه دراصل ۴۴ بيان شده است.
نوراني معتقد است: ابتدا بايد دولت تصميم بگيرد كه آيا تمايل به واگذار كردن توسعه اقتصادي به بخش خصوصي دارد و اگر اين جواب مثبت باشد، به نظر من بهترين حركت اين است كه اتاق‌ها جايگاه اصلي خود را بيابند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار