کد خبر: 699996
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹
پیانویی که برخی آن را بخاطر ظاهر صیقلی‌اش پیانوی خفاشی می‌نامند. برخی آن را گذار از هنر مجسمه سازی «دکو» و ورای «استار ترک» می‌دانند.
طراحی جدید پیانو پس از بیش از یکصد سال، رونمایی شد که صدایی منحصر به فرد دارد.  بنابه گفته آنهایی که با این پیانو در بوداپست نواخته اند، انگار ورای جاذبه در بی وزنی به سر می‌برید.

گاردین در شماره امروز خود نوشت کشوری که آهنگساز قرن نوزدهم، فرانتز لیتز را به وجود آورد پیانو را هم خلق کرد. برخی آن را بخاطر ظاهر صیقلی‌اش پیانوی خفاشی می‌نامند. برخی آن را گذار از هنر مجسمه سازی «دکو» و ورای «استار ترک» می‌دانند.


گرگلی بوگانی که پروژه‌ای ده ساله با هشت هزار ساعت کار روی آن داشته، گفت: طی صد سال اخیر تغییر عمده ای در پیانو صورت نگرفته است.

سوال عمده این است که این پیانو چه صدایی می‌دهد؟ اینچنین چیزی تصویری محض از بوگانی است و اینکه این پیانو چند سانتیمتر از مدل «استین وی دی» کوتاه تر است. از پشت کیبورد، صدا تقویت شده و هوایی است و دو پایه خمیده پیانو، صدا را از زیر پیانو هدایت کرده و از بالای پیانو صدایی با جلوه ای فضایی تولید می‌کند.

تماس هوروات، مهندس صدای رادیو بارتوک گفت: قطعا می‌گویم که این پیانو صدایی منحصر به فرد دارد هرچند این ویژگی تمام پیانوهای بزرگ نظیر استین وی و بوسن دورفر است، همه آنها صدای خاصی دارند.

جرالد کلایتون نوازنده پیانو و برنده چهار جایزه «گرمی» اظهار داشت: با صدای این پیانو احساس می‌کنید در فضا معلق هستید.

طرح اصلی پیانو به مدت 130 سال بدون تغییر ماند. و قبل از آن، دویست سال از ابداع پیانوی متداول توسط کریستوفوری دی فرانچسکو در حدود سال 1700 میلادی می‌گذرد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار