کد خبر: 699985
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶
معاون خدمات شهری شهرداری تهران خبر داد:
معاون خدمات شهری شهرداری تهران از آغاز تحولی جدید در فضای بصری تهران با برگزاری سومین دوسالانه دیوارنگاری شهری خبر داد.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران از آغاز تحولی جدید در فضای بصری تهران با برگزاری سومین دوسالانه دیوارنگاری شهری خبر داد.

به گزارش "تهران سما" به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران،مهندس مجتبی عبدالهی با اعلام این مطلب گفت:برگزاری دوسالانه دیوارنگاری شهری «شاهدان شهر» اتفاقی بی نظیر در زمینه تحول در زیبایی بصری شهر تهران است.

عبدالهی در ادامه با بیان این که این دوسالانه از سویی دیگر برای هنرمندان فرصت مغتنمی است  تا نوآوری،خلاقیت و ایده‌های خود را در قالب یک رویداد هنری  به نمایش بگذارند گفت:سازمان زیباسازی شهر تهران با استفاده از این فرصت و با انتخاب هنرمندان مستعد باید به دنبال آغاز فصل جدیدی در تلفیق هنر و فرهنگ بر روی دیوارهای شهرمان باشد.

وی با اشاره به این که برگزاری دوسالانه دیوارنگاری شهری با موضوع شاهدان شهر حرکتی جدید و قابل ستایش است، ابراز داشت:امیدواریم بهترین آثار برای نمایش بر روی دیوارهای شهر تهران انتخاب شوند.

عبدالهی در ادامه افزود:باید هرچه سریعتر و پس از نهایی شدن رای هیات داوران در انتخاب آثار برگزیده، وارد عمل شد تا این نقاشی‌ها در سطح شهر اجرا  شوند و  فضای عمومی شهر تغییر کند.

وی خاطرنشان کرد: مطمئنا با اجرایی شدن این آثار در سطح شهر، تحولی جدید در فضای بصری پایتخت ایجاد می‌شود.

عبدالهی با اشاره به حجم بالای درخواست هنرمندان برای حضور در این دوسالانه افزود: استقبال هنرمندان از این رویداد هنری نشان دهنده موفقیت آمیز بودن ایده برگزاری این رویداد است.

وی در ادامه با تاکید بر تاثیر دیوارنگاری هایی با مفهوم ایثار و شهادت بر روی مخاطبان بین المللی که به ایران سفر می کنند، گفت: قطعاً با این نقاشی‌ها، فضای شهری مجدداً دگرگون می‌شود. ما در شهرداری تهران و در ارتباط با فرهنگ شهری موظف هستیم که یاد و خاطره شهدا را همیشه زنده نگه داریم و با برگزاری رویدادهایی از این قبیل، بر روی این تفکر تاثیر خواهیم گذاشت.علاوه بر این، مهمانان خارجی با دیدن فضای شهری پایتخت، شهری که ام‌القرای جهان اسلام است، قطعاً با نگاهی جدید ایران اسلامی را به نظاره خواهند نشست.

وی درباره رابطه مفهوم ایثار و شهادت با رویکرد جدید شهرداری تهران که قرار است تهران شهر مهربانی باشد، گفت:این دو رویکرد کاملا همسو هستند و این تاثیر بر مردم، خانواده‌های شهدا،رزمندگان و... ملموس است.حتی بر روحیه اساتیدی که به عنوان داور در این دوسالانه همکاری دارند، نیز تاثیر دارد.همین نوع اقدامات مطمئنا بر نسل سوم و چهارم انقلاب  نیز تاثیرات مثبت خواهد داشت و سبب آشنایی آنها با فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس می‌شود.

گفتنی است سومین دوسالانه ملی دیوارنگاری شهری در سه بخش مسابقه شاهدان شهر،بخش پژوهش و مروری بر آثار دیوارنگاری شهری،از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران از 9 بهمن ماه 1393 در موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار می‌شود.علاقمندان جهت دریافت اخبار و اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس اینترنتی www.zibasazi.ir مراجعه کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار